شناسهٔ خبر: 24219756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویتامین هایی برای کمردرد

کمردرد یکی از مشکلات رایج پزشکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کمردرد به صورت دردهای عضلانی، درد تند و تیزی است که به سمت پاها منتشر می‌شود، و به صورت محدودیت انعطاف پذیری در پشت و ناتوانایی در ایستادن برای مدت زمان طولانی نشان می دهد.

دلایل متفاوتی برای کمردرد مثل آرتریت، بیرون‌زدگی دیسک‌های کمر، ناهنجاری‌های اسکلتی،  کشیدگی‌ها، پوکی استخوان و یا عفونت‌های نخاعی وجود دارد.

مصرف برخی ویتامین ها درد کمر را کاهش می دهد:

 

 

ویتامین هایی برای کمردرد

ویتامین B12

ویتامین B-12 یک ویتامین محلول در آب است که به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و  موجب حفظ سلامت سلول‌های عصبی شده و  از فشار و سنگینی در کمرمی‌کاهد، درد مزمن کمر را کاهش می‌دهد

غذاهای غنی از ویتامین ب 12 شامل  شیر، تخم مرغ، ماهی، پنیر و جگر.

 

 

 

 

ویتامین هایی برای کمردردویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان محلول در آب است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شده و از کمر در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ویتامین C به تولید کلاژن، تعمیر بافت‌های آسیب دیده، کاهش التهاب، تسریع روند بهبود بیماری و کاهش خطر ابتلا به کمردرد مزمن کمک می‌کند.

مواد غذایی غنی از ویتامین C شامل  پرتقال، گریپ فروت، زغال اخته، توت فرنگی، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج و کلم پیچ.

 

 

 ویتامین D

ویتامین هایی برای کمردرد

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که سلول‌های جدید استخوان را تولید و استخوان‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارد، به جذب کلسیم کمک کرده، خطر ابتلا به پوکی و نرمی استخوان را کاهش و درد ناحیه‌ی کمرتان را تسکین می‌دهد.

غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از: ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ماهی تن، مارگارین، پنیر سوئیسی، تخم مرغ، غلات آماده‌ی غنی شده و شیر.

 

 

 

ویتامین ویتامین هایی برای کمردردE

ویتامین E نیز یک ویتامین محلول در چربی است عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده، درد و ناراحتی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد، به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند، گردش خونتان را بهبود می‌بخشد، از شکستگی استخوان‌ها جلوگیری و به تعمیر بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

غذاهای غنی از ویتامین E عبارتند از: جوانه گندم، ذرت، آجیل، دانه‌ها، زیتون، اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه، روغن ذرت و روغن سویا.

نظر شما