شناسهٔ خبر: 24219702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاربران به جنایت‌های دروایش گنابادی واکنش نشان دادند

دراویش داعشی

بسیاری از کاربران فضای مجازی و چهره های سرشناس اصلاح‌طلب و اصول‌گرا جنایت شب گذشته تعدادی از دراویش گنابادی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

مجله فارس پلاس؛ سیامک شادکام: شب گذشته با اقداماتی اخلال‌گرانه در محدوده خیابان پاسداران تعدادی دراویش که سلاح سرد در دست داشتند خیابان‌های فرعی را مسدود کرده بودند و با روشن کردن آتش و ایجاد موانع باعث سلب آرامش اهالی شده بودند.  اما بی رحمی این اغتشاش گران آنجا به اوج خود رسید که یکی از آنها با اتوبوس دیوانه وار به سمت ماموران نیروی انتظامی رفته و آنها را زیر گرفتند که نتیجه آن شهادت 3 نفر از پرسنل نیروی انتظامی شد. این حادثه دردناک با موج عظیمی از واکنش های مردمی روبرو شد.

 

شخصیت‌های سیاسی و فعالان مجازی نیز همپای مردم به این حادثه دردناک واکنش نشان داده و با محکوم کردن آن خواهان برخورد قاطع با این اغتشاشگران شدند.
فعالان فضای مجازی با هشتگ اتوبوس دیوانه، دراویش داعشی  و گلستان هفتم به این حادثه تلخ واکنش نشان دادند.  

عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی که چند سالی است به لندن فرار کرده، نوشت: ‏این پرسش مطرح بود که چگونه دراویش نقشبندى در عراق جذب داعش شدند. با خودم مى گفتم، عزت ابراهیم که صوفى نقشبندى و بعثى قهارى بود این پیوند را بر قرار کرد.
اما!؟ درویش گنابادى ایرانى چگونه با اتوبوس مثل داعشى ها مأموران انتظامى را زیر گرفته است؟
رفتارى وحشیانه و جنایتکارانه و محکوم.

 

ابطحی از چهره های سرشناس دولت اصلاحات نیز در محکومیت این جنایت نوشت: حمله کور با اتوبوس در خیابان پاسداران حقیقتا یک کار داعشی است. تاریخ تصوف با مدارا نوشته شده بود. دلسوزان ایران  وحتی صوفی های واقعی باید پیشتاز مخالفت با این نوع از تروریست داعشی باشند.
دروازه های ایران به روی داعش خارجی بسته است. جلو خَلق داعش وطنی را باید گرفت.

 

مازیار خسروی دبیر سیاسی شرق با اشاره به اقدامات خونین دراویش گنابادی در خیابان پاسداران در توئیتر نوشت: واژه ها را دستمالی و استحاله نکنیم؛ نام حمله با اتوبوس به صف ماموران، قتل عمد است. دست گرفتن چماق و پرتاب کوکتل مولوتوف هم اوباش گری. مبارزه مسالمت آمیز هر چه باشد این نیست.

 

محسن مهدیان از فعالان رسانه ای هم نوشت: ایدئولوژی را دست جاهل بدهند با دست دیگه قمه بر می دارد. فرقی هم نمی کنه با ریش داعشی است یا سیبیل درویشی. اینایی که به اسم علی آدم کشتند؛ اجدادشان به اسم قرآن علی را کشتند.

کبری آسوپار هم در کانال تلگرامی اش این مطلب را منتشر کرد: نتیجه‌ی تساهل و تسامحِ قبلی مقابل آشوب و وحشی‌گری دیوانگان نورعلی تابنده، خون به زمین ریخته شده‌ی امروز نیروهای ناجا در وسط پایتخت است. آقای جمهوری اسلامی! برابر وقاحت‌های قبلی دراویش گنابادی کوتاه آمدید که حالا در حد کشتن نیروی نظامی کشور و حمله به مردم گستاخ شده‌اند.

تقی دژاکام از فعالان رسانه ای نیز توئیت کرد: پارسال دوعاش در نیس فرانسه با کامیون رفتند تو دل مردم و آن ها را کشتند. امسال دروایش گنابادی با اتوبوس در گلستان هفتم این کار را تکرار کردند.

 

شیخ رضا هم توییت کرد: ‏داعش جنایت میکنه ولی بعدش نمیگه من مظلومم و صلح طلبم
اما این اوباش و اراذل تابنده توی ‎گلستان هفتم آدم میکشن و جنایت میکنن بعدشم میگن ما مظلومیم ! داعش جلوشون لُنگ میندازه..
 کاربری با نام یک عدد عاشق سیاسی نوشت: بنویسید درویش گنابادی بخوانید داعش گنابادی
جنلی از دیگر فعالان مجازی با مقایسه داعش و دراویش نوشت: اینا فرقشون با داعش فقط تو صورتشونه داعشیا ریش میذارن سیبیل میزنن. اینا سیبیل میذارن ریش میزنن.

سید مهدی حاجی آبادی نیز با یادآوری شهادت حضرت زهرا(س) نوشت:  ‏بعد از 1400 سال دیشب دوباره داعش‌مسلک‌های ‎دراویش گنابادی روضه مصور در و دیوار رو اجرا کردند. کور خوندن، دوران مظلومیت فرزندان زهرا(س) سر رسیده وقتشه که تاوان کوچه و سیلی رو پس بدن.

ساسان سروش توییت کرد: ‌قدیما صبر میکردن 20-30 سال بگذره، بعد جای شهید و جلاد رو عوض میکردن.الان یه جوری شده هنوز 20-30 دقیقه نگذشته، وحشیگری از داعش بدترها رو میگن «تجمع مسالمت‌آمیز».

 

حاج پطروس  یکی دیگر از کاربران فضای مجازی اشاره ای به فتنه سال 88 داشت و نوشت: ‏ذات هرکس به وقتش نمایان میشه.یکی که دستبند سبز اهل بیت می بست روز عاشورا هیئت آتش زد و هلهله کشید.اونی هم که ادعای محبت علی (ع) داشت شب شهادت همدم مولا به شهادت رسوند


  اما دانشطلب به فیلم پخش شده از گستاخی یکی از دراویش در شبکه های اجتماعی اشاره کرده و نوشته است: تو فیلمهایی که از ‎دراویش منتشر شده یارو سبیل کلفته پلیس رو تهدید می‌کنه می‌گه فقط نیم ساعت وقت دارید و باید بدون ‌قید و شرط برادرمون رو آزاد کنید، این فیلم رو هر جای دنیا نشون بدید می‌گن این ادبیات گروگان‌گیرها است این فیلم هم ساختگیه و امکان نداره واقعی باشه، به خصوص تو ‎ایران
میلاد لونی نیز نوشت: ‏کوکتل مولوتوف دستتون مسالمت آمیزه یا قمه هاتون؟
بستن خیابون ها و آتش زدن سطل اشغال ها چی؟
ایجاد رعب و وحشت برای ساکنین پاسداران مسالمت آمیزه؟
نیروهای امنیتی که طبق قوانین دنیا میتونن در دفاع از حمله شما به منطقه نظامی شمارو به رگبار ببندن و نبستن وحشی شدین؟
 احمد دستاران نیز با اشاره به اپوزوسیون خارج نشین نوشت: باور می کنید در پایتخت ایران عده ای موسوم به ‎دراویش گنابادی خیابانی به نام ‎گلستان هفتم رو تسخیر کردن؟
باور می کنین با اتوبوس دیوانه از نیروهای امنیتی رد شدن و فقط تا حالا3نفر رو شهید کردن؟
باور می کنین اپوزوسیون خارج نشین پای سیستمش قهوه می خوره و توییت می کنه: دراویش گنابادی مظلوم!

 

 شازده کوچولو نیز با بیان ادعای برخی درباره مسالمت آمیز بودن اعتراضات دراویش نوشت:  اعتراض مسالمت‌آمیز تو کشور ما کلا یه کلیشه برعکس جالبه. انگار اگه کوکتل مولوتوف پرت نکنند یا ماشین آتیش نزنن، اعتراضشون مسالمت‌آمیز نمیشه!
میلاد ناظمی هم با اشاره به نابودی داعش در سوریه نوشت: تو خاک عراق و سوریه به ‎داعش نشون دادیم که دوران بزن درو تمام شده، اینجا که دیگه خاک خودمونه.

 

انتهای پیام/

نظر شما