شناسهٔ خبر: 24218147 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عطر آسمانی یاس کبود در خیابان ها و مساجد استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مردم استان اردبیل در جای جای این استان روز سه شنبه در سالگرد شهادت دخت نبی اکرم (ص) با راه اندازی دسته های عزدارای در مساجد ، معابر و خیابان ها در شهرستان های مختلف به شیوه سنتی خود اشک ماتم ریختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از صبح امروز در شهر اردبیل محله های مختلف شهر با راه اندازی دسته های عزاداری و به شیوه سنتی در خیابان های این شهر به حرکت درآمده و در عزای بانوی نمونه جهان هستی حضرت فاطمه (س) به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند
این دسته ها که برخی از آنها بصورت نمادین تابوت هایی بردوش داشتند در مقابل مسجد سلیمان شاه و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اجتماع کرده و نوحه سرایان در غم شهادت این بانوی فداکار اسلام و لایت نوحه سرایی کردند.
در تمام شهرها و بخش های استان اردبیل نیز آئین های مشابه برگزار شده و مردم با راه اندازی دسته های عزاداری در خیابان ها و اجتماع در مساجد ، امامزاده ها و حسینیه ها اقدام به عزاداری کردند.
از شهرهای خلخال ، مشگین شهر ، کوثر ، نمین ، نیر ، سرعین ، پارس آباد ، بیله سوار و گرمی مغان نیز گزارش می شود که طی شب گذشته و امروز آئین های عزاداری بمناسبت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی اکرم در مساجد این شهر برپا بوده و مردم در عزاداری فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.
همچنین آئین های تعزیه و شبیه خوانی به همین مناسبت سه شنبه شب در مساجد مختلف استان برگزار خواهد شد.
6018/6016

انتهای پیام /*

نظر شما