شناسهٔ خبر: 24215267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبعه اماراتی عامل جذب نیرو برای تروریست ها در فیلیپین دستگیر شد

کوالالامپور- ایرنا - نیروهای امنیتی فیلیپین یک تبعه امارات را به اتهام جذب و تربیت نیرو برای پیوستن به گروههای تروریستی حامی داعش در این کشور، بازداشت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا «رونالد دلا روسا» فرمانده پلیس فیلیپین در کنفرانسی مطبوعاتی به رسانه‌های این کشور اعلام کرد که «فهمی لسوئید» و دستیار فیلیپینی اش «آنابل سالیپادا» در یک واحد اجاره‌ای در نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در مانیل، پایتخت فیلیپین دستگیر شدند.
«دلا روسا» اظهار داشت: تحقیق دقیق در حال انجام است تا میزان مشارکت آن‌ها با گروه‌های تهدید کننده خارجی و داخلی مشخص شود.
وی افزود :اطلاعات افراد بازداشت شده از یک منبع مخفی اطلاعاتی خارجی دریافت شده است.
پلیس فیلیپین همچنین مهمات و اجزای سازنده ساخت بمب‌ و یک پرچم سیاه گروه تروریستی داعش را از میان وسایل تروریست دستگیر شده، در مقابل دوربین رسانه‌ها به نمایش گذاشت.
«دلا روسا» در مورد دلیل حضور این تبعه خارجی در فیلیپین بیان داشت: به احتمال زیاد،‌ او این‌جاست تا هم‌پیمانان داعش را برای انجام عملیات تعلیم بدهد.
وی همچنین خبر داد: این تروریست در 2 سال گذشته به مالزی، فیلیپین و ترکیه سفر کرده و نخستین بار در ژوئن 2016 (خرداد 95) با پاسپورت تونسی وارد فیلیپین شده است.
«فهمی لسوئید» متولد امارات متحده عربی و از پدر و مادر لیبیایی و تونسی است که به گفته فرمانده پلیس فیلیپین، سال‌ها در سوریه زندگی کرده است.
فرمانده پلیس فیلیپین همچنین اظهار داشت که این فرد احتمالا در تربیت تروریست‌های گروه متحد داعش «مائوته» نقش داشته است.
به گزارش فیل استار، متهم بازداشت شده اما اتهامات پلیس را رد می‌کند و ادعا دارد که از سوریه و در پی استقرار داعش در مکان سکونتش، گریخته است.
در ماه مه 2017 (خرداد 96) گروه تروریستی مائوته با حمله مسلحانه به شهر «مراوی» در جنوب شرق فیلیپین، پنج ماه آن را به اسارات درآورد که عملیات آزاد سازی آن توسط ارتش فیلیپین بیش از یک هزار و 100 نفر کشته برجای گذاشت و حدود نیم میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود دراین منطقه شدند.
آساق****241**1599

انتهای پیام /*

نظر شما