شناسهٔ خبر: 24214349 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان زنجان

زیبایی شهر حق مردم است/ برای تبدیل خانه هنرمندان به نظام هنری استان تلاش می کنیم

زنجان – ایرنا – رئیس هیأت مدیره خانه هنرمندان استان زنجان گفت: تلاش ما این است تا خانه هنرمندان، به نظام هنری در استان شود و این مهم مستلزم این است تا خانه هنرمندان جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رحمان پرچگانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر انجام امور هنری سازمان ها و ارگان های مختلف از طریق خانه هنرمندان اتفاق بیفتد، طبیعی است که شکل منطقی به خودش می گیرد.
وی با بیان اینکه اعضای خانه هنرمندان بدون هیچ چشم داشت مادی، آماده ارائه ایده و فکر به دستگاه های مختلف هستند، ادامه داد: زیبایی فضای شهر حق مردم است، ما حق نداریم به نگاه و فهم شهروندان توهین کنیم و آنان را آنقدر ساده فرض کنیم که تصورمان این باشد با نصب هر المانی به اوج هنر رسیدیم.
پرچگانی با بیان اینکه طی 2 سال گذشته تا حدی توانسته ایم خانه هنرمندان و ظرفیت های موجود در آن را جا بیندازیم، اظهار کرد: در حوزه های مختلف کم کم به خانه هنرمندان رجوع می شود ولی انتظار ما به ویژه از اصحاب رسانه پیرامون معرفی ظرفیت های خانه هنرمندان بیشتر است.
وی با بیان اینکه متاسفانه ارگان ها و سازمان ها بنا به دلایلی، حاضر نیستند تولی گری خود را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: وقتی خود هنرمندان برنامه یا جشنواره ای برگزار می کنند بالتبع چنین کارهایی را خیلی قوی تر و به صورت حرفه ای تری انجام می دهند.
وی افزود: چهلواره هنری با همکاری شهرداری زنجان، جشنواره هنری بنیاد شهید، نمایشگاه هنرمندان معاصر زنجان در تهران، میزگرد جغرافیا و هنر، جشنواره خوشنویسی استان، جشنواره هنرهای تجمسی استان، جشنواره هنرمندان استان در تالار وحدت تهران، برگزاری چند آیین بزرگداشت برای هنرمندان استان، برگزاری نشست های ادبی و هنری و پی گیری انتشار کتاب نفیس 'عکس ماندگار' از جمله برنامه هایی است که طی 2 سال گذشته با مشارکت و همراهی خانه هنرمندان استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: برگزاری 'جشنواره فجر فاطمی' با همکاری شهرداری زنجان، مسابقه هنری پرچم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و کارگاه عکس TWAN (جهان در شب) ، از جمله برنامه های در دست اجرا با مشارکت خانه هنرمندان استان است.
پرچگانی با بیان اینکه خانه هنرمندان این آمادگی را دارد تا تولی گری بیمه هنرمندان در استان را برعهده بگیرد، اظهار کرد: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چندان تمایلی ندارد تا این موضوع از حوزه تولی گری اش بیرون بیاید.
رئیس هیأت مدیره خانه هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه ما نیازمند درک و فهم متقابل بین خانه هنرمندان به عنوان نهاد صنفی هنرمندان با دستگاه های اجرایی وسازمان ها هستیم، تصریح کرد: در قالب تشکل خانه هنرمندان، شأن و جایگاه هر هنرمند نیز در همکاری با نهادهای مختلف حفظ می شود چرا که خانه هنرمندان به عنوان یک نهاد صنفی غیر دولتی دارای شخصیتی حقوقی است.
وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان ها و ارگان های مختلف خانه هنرمندن را به عنوان یک فضای حرفه ای بپذیرند، هم هنرمندان و هم دستگاه های مختلف از این ارتباط نفع می برند.

**پی گیری راه اندازی موزه هنرهای معاصر زنجان
رئیس هیأت مدیره خانه هنرمندان استان زنجان از پی گیری راه اندازی موزه های هنرهای معاصر این استان خبر داد و گفت: برای این منظور از طریق استانداری پی گیر این هستیم تا ساختمان قدیمی راه آهن زنجان به عنوان محل موزه هنرهای معاصر مورد استفاده قرار گیرد چرا که این مکان واجد ویژگی های مناسبی است.
پرچگانی ادامه داد: این محل اکنون بلا استفاده است، و اگر به موزه های هنرهای معاصر استان تبدیل شود، به محلی برای نمایش آثار هنرمندان معاصر استان زنجان در رشته های مختلف تبدیل می شود.
وی گفت: پی گیری هایی نیز توسط خانه هنرمندان از طریق شهرداری زنجان برای راه اندازی پارک هنرمندان در جنب فرهنگسرای کوثر انجام شده است تا محلی برای دورهمی هنرمندان فراهم شود.
به گزارش ایرنا خانه هنرمندان استان زنجان هم اکنون 600 نفر عضو دارد.
این خانه در زمان حاضر در فرهنگسرای کوثر مستقر است.
7312/6085

انتهای پیام /*

نظر شما