شناسهٔ خبر: 24213640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

خدمات ۱۰۰ روزه دولت در استان بوشهر چه بوده است؟

دولت تدبیر و امید در حالی پنجمین سال کارکرد خود را طی می‌کند که دسته کم در استان بوشهر به غیر از گفتاردرمانی از طرف مسئولان چیز خاصی را برای مردم این استان به همراه نداشته است.

صاحب‌خبر -
دولت تدبیر و امید در حالی پنجمین سال کارکرد خود را طی می‌کند که دسته کم در استان بوشهر به غیر از گفتاردرمانی از طرف مسئولان چیز خاصی را برای مردم این استان به همراه نداشته است.

به گزارش جنوب نیوز، موج گسترده بیکاری و رکود شدید حاکم بر صنایع این استان در حالی به مانند یک سونامی پایتخت انرژی ایران را در برگرفته که مسئولان این استان به جای این که به دنبال راه و چاره‌ای برای برون رفت از این گرفتاری‌های استان باشند با کلی‌گویی و بعضا به شکل نادرست، سعی در ارائه آمار و ارقامی به مردم دارند، که اصولا چیزی جزء دورزدن مردم نمی‌تواند ارزیابی شود.

وضعیت ناامیدکننده استان بوشهر در عرصه موفقیت در کنکور سراسری این روزها در هر مجلس و محفلی با یک نگرش و نگاهی معکوس به عنوان دست‌آورد دولت تدبیر و امید و به نقل مجالس در دهان مسئولان مزمزه می‌شود تا ضعف‌های ساختاری حاکم بر کارکرد آموزشی پوشانده شود.

نوع نگاه مسئولان استان بوشهر به موفقیت این استان در کنکور سراسری نیز جالب توجه است. استاندار بوشهر روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات استان بوشهر که با حضور وزیر اطلاعات و در قالب شورای اداری انجام شد در گزارشی عنوان کرد که "رتبه کنکور استان  بوشهر با اجرای طرح تقویت بنیه علمی از ۲۲ به ۱۶ ارتقا یافته است" که اگر این نوع تجزیه و تحلیل را به حساب عدم احاطه استاندار بر آمار بدانیم شاید منطقی‌تر باشد تا احساس کنیم که با یک‌سری اعداد به دنبال این هستند که برای خود موفقیتی را این گونه‌ای چاق کنند.

بر اساس آمار رسمی سازمان سنجش، استان بوشهر در سال‌های 88_87 رتبه ۲۲، 89_88 رتبه ۲۰، در سال 90_89 رتبه ۲۰، 91_90 رتبه ۲۱ ، در سال 92_91 رتبه 17 ، 93_92 رتبه ۲۰،  در سال 94_93 رتبه 19، در سال  95_94 رتبه 18 و در سال 96_95 رتبه 16 را کسب کرده است.

این آمار نشان می‌دهد که طی یک دوره 9 سال استان بوشهر در سال 88_87 با رتبه ۲۲ بدترین عنوان و در سال 96_95  با رتبه 16 بهترین عنوان را در کنکور سراسری بدست آورده است در حالی که به جزء سال‌های 95_94 و  96_95 که از محل عوارض آلاینده‌ها، به ترتیب مبالغی به بخش خصوصی و سپس به مدارس داده شد تا طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان انجام شود، در هیچ یک از این سال‌ها این اعتبار تخصیص نیافت تا رتبه استان بوشهر از 22 به 16 برسد.

البته تا همین چند مدت پیش هم که پایین‌بودن نرخ دلار به عنوان یک افتخار برای این دولت نام برده می‌شد مسئولان استان بوشهر با غرور اعلام می‌کردند که دولت تدبیر و امید موفق شده رتبه این استان را در کنکور سراسری از 22 به 16 ارتقاء دهد در حالی که آمار نشان می‌دهد که این دولت در سال 92_91 با رتبه 17 دانش‌اموزان را تحویل گرفته و پس از چهار سال موفق شده رتبه استان بوشهر را با صرف هزینه‌های میلیاردی فقط یک رده ارتقاء دهد که البته به آنها بابت همین موفقیت نیز تبریک می‌گوییم.

گراوند به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان بوشهر بهتر است به جای دادن این آمارها بیاید و به مردم این استان گزارش دهد که طی یک سال گذشته و نه پنج سال دولت تدبیر و امید، چه پروژه شاخصی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسانده که در هفته دولت در شهریورماه و دهه فجر امسال مردم استان بوشهر توانستند از مزیت‌های آن برخوردار شوند.

استاندار بوشهر موظف است که بر اساس قولی که رئیس‌جمهوری به مردم ایران برای ارائه گزارش 100 روز داده‌اند، ایشان نیز دست به کار شده و به مردم استان بوشهر بگوید که در 100 روز گذشته چه خدماتی به غیر از وظایف معمول ادارات توسط دولت در استان بوشهر انجام شده است، با توجه به این که در این 100 روز هیچ عاملی از جمله گرما، سرما، سیل، زلزله و هر نوع رخداد طبیعی و غیر طبیعی  به جزء ریزگردها در این استان اتفاق نیافتاده تا ذهن ایشان را از فعالیت ذاتیش منحرف سازد.

بهتر است گراوند بفرمایند که بنا به گفته ایشان اگر تا سال 95 که همه مشکلات کشور و استان بوشهر به گردن آن 85 درصد مدیر دولت قبل از تدبیر و امید بود، ایشان برای بهبود فضای مدیریتی استان بوشهر با داشتن حکم استاندار، چه هنر ارزنده‌ای به خرج داده‌اند تا با انتخاب مدیران همسو با دولت بتوانند هم‌صدا با شعارهای انتخاباتی رئیس دولت کاری بکنند که چرخ زندگی مردم بچرخد.

 آن چیز که مشخص است این است که سهم مردم استان بوشهر که خود تولید‌کننده ثروت برای کشور هستند نباید با احتساب دو و سه درصد نفت طی این چند سال، این گونه باشد که در زمان بودجه‌ریزی کمترین میزان را نسبت به سایر استان‌های هم‌سطح به خود اختصاص دهد و با داشتن برخی مدیرانی که دچار روزمرگی شده‌اند، حتی نتوانند این سهم اندک را از وزارت‌خانه‌های متبوعشان دریافت دارند.

استاندار بوشهر باید بداند که مردم استان بوشهر هر فردی با هر سلیقه سیاسی که به دنبال سیاسی‌کاری نیست و با دل و جان به فکر مردم این استان است را به مانند فرزند حود دوست دارند و ضمن این که سال‌ها به نیکی از او یاد می‌کنند هرگز خدماتش را فراموش نمی‌کنند، پس عقلانی است که ایشان نیز مسیری را برای خدمت به مردم با نوسازی ساختارهای مدیریت فرسوده استان که دارای قدرت مطالبه‌گری از کاسه اعتبارات ملی باشند، انتخاب کند تا نام همراه با کارکردش در تاریخ استان بوشهر به نیکی یاد شود./ مرجع: فارس

نظر شما