شناسهٔ خبر: 24209590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهم خراسان شمالی از اعتبارات اشتغال پایدار3750 میلیارد ریال است

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور گفت: سهم خراسان شمالی در توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری سه هزار و 750میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید ابوالفضل رضوی دوشنبه در همایش توسعه اشتغال پایدار روستایی در خراسان شمالی با بیان اینکه دهیاران سرشاخه توسعه عمران روستایی هستند، گفت: تمامی دهیاران بیمه می شوند.
وی توسعه را امری برنامه ای، منظم و هدف دار عنوان کرد و گفت: هدف توسعه بهبود کمی و کیفی زندگی افراد اجتماع است، اگر این امر را باور داشته باشیم پس باید مسیر راهی که انتخاب می کنیم بر این مبنا باشد.
رضوی با بیان اینکه توسعه نیازمند ابزار است، ادامه داد: ابزار دست یابی به توسعه پایدار انسان است و علاوه بر آن، مانع رسیدن به این امر مهم نیز انسان است.
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور گفت: از سال 1338 تا 1394 سه هزار و 60 میلیارد دلار منابع ارزی در کشور بوده و علاوه بر آن 489 میلیارد دلار نیز از منابع خارجی آمده است این درحالی است که کره جنوبی یک پنجم این منابع را داشته ولی از لحاظ پیشرفت قابل قیاس با کشورمان نیست.
وی با اشاره به تعداد دانشگاه های موجود در ایران گفت: کشورمان با 81 میلیون نفر جمعیت دارای دو هزار و 649 دانشگاه است اما کشور چین با جمعیت 19 برابری نسبت به ایران دارای دو هزار و 481 دانشگاه و هند با جمعیت 17 برابری نسبت به ایران دارای یک هزار و 620 دانشگاه است.
وی اظهار کرد: اما آیا درآمدی که کشور هند بابت برنامه نویسی نرم افزار دارد قابل مقایسه با درآمد کل ایران است، اما چرا کشورمان نتوانسته چنین درآمدی را کسب کند.
رضوی نبود آموزش را از ضعف بزرگ نظام آموزشی در کشور عنوان کرد و گفت: باید زمینه مشارکت مردم را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مانند مشارکت آنها در زمینه سیاسی فراهم کنیم.
وی از دهیاران روستاها درخواست کرد تا روستاییان را در خصوص اعطای تسهیلات مشاغل روستایی که کارمزد 6 تا 8 درصد به آن ها پرداخت می شود آگاه کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042

انتهای پیام /*

نظر شما