شناسهٔ خبر: 24209468 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

تحلیل آماری طرح کاروزی با واقعیت های هرمزگان همخوانی ندارد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به سهمیه سه هزار و 915 نفری طرح کاروزی در هرمزگان اظهار داشت: بین تحلیل آماری ثبت نام کنندگان برای شرکت در این طرح و واقعیت های جامعه همخوانی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فریدون همتی یکشنبه شب در نشست تخصصی کارگروه اشتغال هرمزگان گفت: تحلیل آماری این را می گوید که یا در هرمزگان بیکار وجود ندارد یا فعال نیستیم و یا اطلاع رسانی خوب و مناسبی انجام نشده است.
وی ادامه داد: بعید می دانم خانواده ای با دانستن مزایای این طرح که می توان آنرا اشتغال نقد نامید برای ثبت نام اقدام نکند.
استاندار هرمزگان اشاره کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید جدی گرفته شود تا همه افراد جامعه از اجرای این طرح و مزایای آن مطلع شوند.
همتی ابراز داشت: نزدیک به 4 هزار نفر سهمیه هرمزگان در طرح کارورزی است که 5 هزار نفر برای شرکت در ان ثبت نام کرده اند و تنها یک هزار و 473 نفر واجد شرایط هستند، بنابر این باید وضعیت بیکاری در هرمزگان مناسب باشد ولی این گونه نیست.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اضافه کرد: آیا در این استان 4 هزار نفر بیکار دارای شرایط لازم برای بهره گیری از این طرح وجود ندارد.
وی اشاره کرد: از یک هزار و 473 نفر دارای شرایط لازم برای مشارکت در طرح کاروزی دانش آموختگان دانشگاهی تنها 720 نفر به بنگاه های مجری این طرح معرفی شده اند و بقیه هم باید تا پایان سال معرفی شوند.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان بیان کرد: باید از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست شرایط استفاده از طرح کاروزی را برای متقاضیان آسان تر کند.
استاندار هرمزگان اشاره کرد: براساس این طرح دولت تا 6 ماه حق الزحمه افرادی مشغول به کار در واحدها را می پردازد.
وی گفت: در صورت جذب این کارورزان در واحدهای پذیرنده، دولت تا 2 سال به طور کامل بیمه آنها را پرداخت می کند که نشان می دهد این طرح فرصت مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.
وی گفت: پیشنهاد می کنم مانند کمیته امداد امام خمینی به سمت اجرای طرح های اشتغالزا بروید و استخدام های دولتی را فراموش کنید.
همتی بیان کرد: می توان فرزندان بیکار خانواده های شاهد و ایثارگر را در قالب تعاونی و کارگروهی گردهم آورد و نسبت به اجرای طرح های مختلف مانند پروش ماهی و میگو مشغول به کار کرد.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: بنیاد شهید باید برای اشتغالزایی افراد زیر پوشش خدمات خود به سمت فرهنگ سازی، تغیر نگرش به شغل و بهره گیری از تسهیلات اشتغال زایی سوق یابد تا برای حدود 800 نفر بیکار فرصت های شغلی فراهم کند.
همتی ادامه داد: استانداری هرمزگان فرزندان بیکاری خانواده های شاهد و ایثارگر را در اولویت اعتبارهای قرار می دهد و حاضر است تسهیلات صفر درصدی ایجاد اشتغال به آنان پرداخت کند.
استاندار هرمزگان خطاب به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران اظهار داشت: اگر سال آینده یک بیکار در بین فرزندان شاهد و ایثارگر وجود داشته باشد نشان می دهد خوب کار نکرده اید، اگر بیکاری وجود داشت بنیاد شهید را مقصر می دانیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران هرمزگان هم در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: استخدام های خوبی انجام شده که از اداره های دولتی تقاضا داریم بنیاد شهید را از استخدام های خود آگاه کنند.
محمد رضا پاکدامن در پاسخ به این پرسش استاندار که پرسید چرا بنیاد شهید از این فرصت استفاده نکرده است؟ گفت: به موقع از استخدام مطلع نشدیم.
وی بیان کرد: امسال 459 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل شده اند و حدود 800 نفر دیگری هم بیکار هستند.
3219 /6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما