شناسهٔ خبر: 24206597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

پتروشیمی ایلام در شهریور ۹۷ افتتاح می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: با حضور رئیس جمهور آیین افتتاح مجتمع پتروشیمی ایلام در شهریور ماه ۹۷ انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت:  پیشرفت این پروژه اکنون به بالای ۹۰ درصد رسیده و طبق گفته های مدیران این شرکت، فاز ۲ مجتمع پتروشیمی تا مردادماه سال آینده باید به بهره برداری آزمایشی برسد و اگر این وعده محقق شود، در شهریورماه سال آینده با حضور ریاست محترم جمهوری شاهد بهره برداری رسمی از این پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: پتروشیمی ایلام به رغم مشکلاتی که بر سر راه دارد، از پیشرفت های بسیار مطلوبی در روند کار و بهره گیری از نیورهای متخصص بومی داشته است.

سلیمانی دشتکی، چگونگی بهره برداری از فاز ۲ پتروشیمی را یکی از مسائل مطرح شده در بازدید امروز عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات فاز یک پتروشیمی ایلام تامین خوراک این شرکت است که پیشتر در دیدار با وزیر نفت این موضوع را مطرح کرده ام و ایشان نیز قول مساعد را داده اند.

استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات پتروشیمی ایلام را تامین آب مصرفی این شرکت عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از فاز ۲ پتروشیمی ایلام، میزان آب مصرفی این شرکت از ۹۰ لیتر در ثانیه به ۲۰۰ لیتر خواهد رسید که برای تامین این میزان مصرف باید سد گلال هرچه زودتر به بهره برداری رسیده و خط انتقال ۱۰ کیلومتری این سد تا شرکت، اجرایی شود.

وی، محصولات پتروشیمی ایلام را از باکیفیت‌ترین محصولات پتروشیمی در کشور دانست که بیش از ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر می‌شوند و افزود: پس از بهره برداری از فاز دوم (الفین)خوراک مورد نیاز را از  پالایشگاه گاز دریافت و میتوانیم سالانه ۴۵۰ هزار تن اتیلن تولید کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پروژه در دست احداث الفین پتروشیمی ایلام بزرگترین واحد الفین در غرب کشور است، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته درصد پیشرفت این پروژه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه واحد الفین پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال برخوردار است، اظهار داشت: واحد الفین هم اکنون در مجموع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تا مردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما