شناسهٔ خبر: 24205546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کرفس از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند.

درمان یبوست و فشارخون، آرتروز و رماتیسم بخشی از فواید سلطان سبزی هاست .

صاحب‌خبر -

درمان یبوست و فشارخون ،آرتروزو رماتیسم بخشی از فواید سلطان سبزی هاست .به گزارش صداو سیما، مرکز اصفهان؛

کرفس  را سلطان سبزی ها می نامند.
این سبزی سرشار از ویتامین های آ ،کا، ب6، پتاسیم، منگنز، فیبر، کلسیم، فسفر، منیزیم است و در درمان دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم کاردبرد دارد.

کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای 0تا2 درجه ی سانتی گراد نگه داشت.

کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودجای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند . این سبزی تخریب ناشی از رادیکال های آزاد را به کمترین میزان  می رساند.به علت داشتن ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .علایم سرماخوردگی را کاهش می دهد

کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری به شمار می رود. بنابراین به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس بخورند.

کرفس و لاغری

از جمله فواید کرفس و آب کرفس میتوان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد.
اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید.
بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.

کرفس وسلامت قلب

کرفس به علت داشتن ویتامین ث در سلامت قلب و عروق تاثیرگذار است و از بروز بیماری های قلبی، سکته و سرطان جلوگیری می کند.

یکی دیگر از خواص کرفس کاهش فشار خون است پس اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت کرفس را تایید می کند..

درمان یبوست و فشارخون ،آرتروزو رماتیسم بخشی از فواید سلطان سبزی هاست .کرفس وبارداری

گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت انگیز، در دوران حاملگی برای خانم ها ممنوع است چون باعث سقط جنین و نقص عضو می شود.

فراموش نکنید مبتلایان به سنگ کلیه نباید از خوردن کرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین می برد، به علاوه برای کلیه های شما یک سنگ شکن طبیعی به حساب می آید.

 پزشکان تغذیه نوشیدن آب کرفس را به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می کنند .
کسانی که از یبوست رنج می برند، می توانند از آب کرفس به عنوان یک ملین طبیعی بهره ببرند. همچنین ویتامین های موجود در کرفس، پوست شما را شفاف و لکه های کدر سطح پوست تان را کمرنگ می کند.

نظر شما