شناسهٔ خبر: 24205384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معرفی کتاب "فاطمه از نگاه علی"

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در کتاب «فاطمه از نگاه علی» سعی کرده است تا در ذیل هر سخن، با ذکر آیات و روایات مرتبط، معرفی جامع‌تری از ایشان ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر معارف کتاب "فاطمه(س) از نگاه علی(ع)" نوشته  حجت‌الاسلام محمد محمدیان را منتشر کرده است.

«به خدا قسم، هرگز او را به خشم نیاوردم، و به کارى وادار نکردم، تا زمانی که خداوند متعال روحش را به سوی خود فراخواند. او نیز هیچ‌گاه مرا به خشم نیاورد و در هیچ کاری مرا نافرمانی نکرد. هرگاه که به او می‌نگریستم غم‌ها و غصه‏‌هایم از دلم برطرف مى‏‌شد.»

به نظر شما این کلام از چه کسی و دربارۀ کیست؟ حقیقتاً برای ترسیم چهرۀ ملکوتی دختر رسول خدا(ص) و تبیین ابعاد شخصیت بی‌نظیر زهرای اطهر(س) چه کسی بهتر از امیرمؤمنان علی(ع) می‌تواند لب به سخن بگشاید؟ آن کسی که از عمق ایمان و صفای دل فاطمه(س) خبر داشت و از تلاطم امواج محبت و معرفت الهی در سینۀ دریایی او، حکایت‌ها داشت، و تعظیم ملائکۀ بزرگ الهی را در برابر عظمت و صلابت آن بانو مشاهده می‌کرد، علی(ع) بود. همانی که بر خود می‌بالید که همسر چنین بانویی است. کتاب «فاطمه از نگاه علی»، از دفتر #نشر_معارف، شما را کمک می‌کند تا رایحۀ گل خوشبوی نبوی را از بهشتِ علوی استشمام کنید و به معرفتی ارزشمند نسبت به آن بانوی گرانقدر دست پیدا کنید.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در کتاب «فاطمه از نگاه علی» علاوه بر ترجمۀ روان سخنان امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ فضایل و ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) سعی کرده تا در ذیل هر سخن، با ذکر آیات و روایات مرتبط، معرفی جامع‌تری از ایشان ارائه کند. البته از برداشت‌های اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی ابعاد شخصیتی آن حضرت نیز غافل نشده و نکته‌هایی کوتاه و کاربردی را بیان کرده است. خواندنی‌ترین و دلنشین‌ترین قسمت کتاب «فاطمه(س) از نگاه علی(ع)» مربوط به ماجرای خواستگاری امام علی(ع) از حضرت زهرا(س) است، از شرم و حیای آقا برای پاپیش گذاشتن، تا وقار و حیای خانم در پاسخ مثبت دادن به پدر، و از دوران عقد و نامزدی و خرید لوازم خانۀ عروس و برپایی مراسم جشن، تا روابط مثال‌زدنی این عروس و داماد آسمانی در زندگی مشترک. خواندن همۀ این مطالب بسیار جالب و لذت‌بخش است، و حتی راهگشا برای نسل جوانِ در آستانۀ ازدواج، و بزرگ‌سالانی که سال‌هاست زندگی زناشویی را تشکیل داده‌اند. مطالب تاریخی کتاب هم که به نوعی مباحث سیاسی آن دوران را روایت می‌کند، می‌تواند جنبۀ عبرت‌ آموزی و آگاهی‌بخشی زیادی برای زندگی اجتماعی امروز ما داشته باشد./925/ د 103/ش

 

نظر شما