شناسهٔ خبر: 24202542 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دومین کتاب سال پیش نگاه رونمایی می شود

خبرگزاری شبستان:آرشیو تجسمی سی گالری در ماهنامه پیش نگاه به صاحب امتیازی مژگان قدوسی با حضور تاها بهبهانی و لیلی گلستان روز پنج شنبه سوم اسفند ماه در گالری نشر ثالث از ساعت۶ تا ۸ عصر رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی پیش نگاه٬ مژگان قدوسی صاحب امتیاز و مدیرمسول ماهنامه پیش نگاه گفت: پیش نگاه تنها یک نگاه است گذرا فارغ از داوری وهرگونه جهت گیری دعوتی برای مخاطب تا ببیند،جست وجو کند وبیابد، این تمام هدف پیش نگاه است.

 او افزود: با رشد و افزایش تعداد مراکز و مکان های عرضه آثارهنری نیاز به مجموعه ای که بتواند برنامه اتفاقات هنرتجسمی شهر را در قالبی ساده و به هدف اطلاع رسانی به مخاطب عرضه کند، نیازی جدی به نظر می رسید. البته در  سال های گذشته به صورت پراکنده عده ای ازهنردوستان و دست اندرکاران هنرهای تجسمی تلاش های شایان توجهی دراشکال گوناگون با این هدف انجام داده اند که هرکدام به دلایلی متوقف یا معلق شد.

قدوسی ادامه داد: چاپ این مجموعه درآذرماه ۹۲ پیش به پیشنهاد جمعی از گالری داران و حمایت آنان آغازشد وبا توجه به هدف اصلی آن که همان اطلاع رسانی است پس از چندی تحت عنوان یک کانون تبلیغاتی به ثبت رسید دراین مدت تلاش بسیارکردیم که « پیش نگاه » در مسیر آگاهی بخشی خود همواره رضایت مخاطبان و صاحبان هنر را جلب کند و بتواند فرهنگ دیدن، لذت بردن وخرید آثار هنری رادرمیان لایه های بیشتری از جامعه گسترش دهد.

به گفته قدوسی٬ ین کتاب شامل نمایشگاه های تجسمی بیش از 1500 هنرمند در 430 صفحه با همراهی سی هنرمند و اتفاقات هنری سال 95 گالریهای تهران است. کتاب سال پیش نگاه با صاحب امتياز و مدير مسئول مژگان قدوسی و با حمايت مالي مازيار مصور رحماني منتشر می شود.

 آیین رونمایی دومین کتاب پیش نگاه عصر روز پنج شنبه سوم اسفندماه با حضور و سخنرانی تاها بهبهانی و لیلی گلستان در گالری ثالث برگزار می شود.

 گالری ثالث در كريم خان زند بين ايرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ واقع شده است.

نظر شما