شناسهٔ خبر: 24199114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحلیل رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از حذف بند «ک» از تبصره ششم لایحه بودجه

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: حذف حذف بند «ک» از تبصره ششم لایحه بودجه گامی مهم در راه تثبیت جایگاه سند رسمی در نظام تقنینی کشور است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، محمدرضا دشتی اردکانی درباره حذف بند "کاف" تبصره 6 لایحه بودجه اظهار کرد: موضوع این بند بدین شرح بود که مراجع صدور سند مکلفند رسید و یا گواهی پرداخت عوارض تا پایان سال را، قبل از تنظیم شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه موضوع مواد (42) و (43)‌ قانون مالیات بـر ارزش افزوده و همچنـین رسید پرداخت مالیات نقل و انتقال وسیله نقلیه مورد مبادله طبق جدول تنظیمی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌شود، از معامل یا موکل آن اخذ نماید.

همچنین در صورتی که مودیان موضوع این حکم کپی یا اصل رسید پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این حکم را برای ارائه به دفاتر اسناد رسمی درخواست نمایند، مراجع صدور سـند مکلفنـد پـس از دریافـت کپی از سند مذکور اصل آن را به مؤدی ارائه نمایند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کانون سردفتران با 158 رای موافق و 17 رای مخالف، بند کاف تبصره 6 لایحه بودجه را رد کرد. رای قاطع و اکثریتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حذف بند"ک" تبصره ۶ لایحه بودجه، گامی مهم در راه تثبیت سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اجرای صحیح قانون و تثبیت جایگاه سند رسمی در نظام تقنینی کشور است.
انتهای پیام

نظر شما