شناسهٔ خبر: 24197612 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد :

اعضای هیأت علمی جدید در دانشگاه آزاد جذب می شوند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه از شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مجوز ایجاد هیات جذب مستقل اخذ شده تا اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: در این دانشگاه هدف تنها درآمدزایی نیست بلکه هدف حل مشکل مردم است.

وی افزود: باید به سمت درآمدهای دانش بنیان حرکت کرد و در این راستا نباید از خدمت رسانی به مدارس سما با در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی غافل شد.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: این دانشگاه باید با آموزش ضمن خدمت به ایجاد شغل و کسب و کارهای جدید اقدام کند.

رهبر ادامه داد: مدیریت هزینه یکی از راهکارهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و مسائل اصلی دانشگاه مسائل فرهنگی است، در همین راستا وظایف هیات امنا تبیین سیاست های راهبردی در این دانشگاه است.

وی گفت: یکی از مشکلات جدی کشور، جزیره ای فکر کردن است و یکی از راه حل های جزیره ای فکر نکردن، برگزاری جلسه های هیات امنا است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه از شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مجوز ایجاد هیات جذب مستقل اخذ شده تا اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند.

رهبر عنوان کرد: ما امروز ۲۰ هزار دانشجوی دکتری بیکار و ۴۷ هزار دانشجو مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در کشور داریم و اگر برای آنها فکری نشود این امر برای کشور ایجاد بحران خواهد کرد و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل حل شود.

وی گفت: در هزینه های فرهنگی باید دقت نظر صورت گیرد و هزینه فرهنگی در بودجه امسال قابل ذخیره سازی است.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: امروز نیاز کشور لشکر دانشجویی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی زمانی وارد عرصه آموزش تحصیلات تکمیلی در کشور شد که نیاز اساسی بود و به خوبی انجام وظیفه کرد، اما امروز باید این دانشگاه تغییر ماموریت از آموزش به پژوهش دهد.

رهبر تاکید کرد: ماموریت ما امروز در دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله مردم یعنی اشتغال و درآمدزایی است و اگر در این مسیر موفق نباشیم درست عمل نکرده ایم.

وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه ای برای اخذ استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده، به طوری که دانشجویان به راحتی استاد راهنمای خود را انتخاب کنند و هر عضو هیات علمی بیش از ۸ دانشجو را نمی تواند راهنمایی کند.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: سرانه دانشجویان دانشگاه های دولتی مبلغی افزون بر ۱۲ میلیون تومان برای هر دانشجو است و این سرانه برای دانشجویان دانشگاه آزاد به ۳ میلیون تومان نمی رسد، از این رو مدیریت هزینه در دانشگاه دولتی دشوار است.

رهبر خاطرنشان کرد: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته و چند سامانه متمرکز نیز که امکان نظارت سیستمی را به دانشگاه آزاد اسلامی می دهد مانند سامانه خرید دارایی، حقوق و دستمزد طراحی شده که اثرات آن به زودی مشخص می شود.

نظر شما