شناسهٔ خبر: 24197561 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلام امام خمینی(ره) | فاطمه زهرا(س) تمام حقیقت انسان در صورت یک "زن"

R1392/P1397/S4,37/CT1

امام خمینی(ره) ضمن بیان برخی ویژگی‌های حضرت زهرا(س) فرمود: او موجود ملکوتى است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است بلکه موجود الهى جبروتى در صورت یک زن ظاهر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا حضرت فاطمه(س) به عنوان برترین زنان عالم از ابتدای خلقت تا انتهای آن شناخته می‌شوند؛ این برتری به دلیل خصلت‌های خاصی است که تنها این بانوی مکرم اسلام واجد آن هستند تا جایی که خداوند در قرآن کریم سور و آیات متعددی در شأن ایشان نازل کرده است. سوره‌هایی مثل انسان، کوثر، قدر و برخی از آیات قرآن مواردی است که منسوب به این وجود مقدس و نورانی است. با مطالعه صفات و ویژگی‌های این سوره‌ها و آیات قرآن به راحتی می‌توان به وجه تمایز برتری حضرت زهرا(س) نسبت به سایر زنان عالم پی برد؛ ضمن اینکه ایشان مادون حضرت رسول‌الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) برترین مخلوق خداوند از جهت صفات و ویژگی‌های الهی محسوب می‌شوند. 

نکته قابل توجه در این بیانات امام راحل(ره)، اشاره به اکتسابی بودن معنویات و صفات حضرت زهرا(س) است؛ به این معنا که حضرت زهرا(س) سیر و سلوک خود را مانند تمام انسان‌ها از عالم ماده شروع کرده‌اند و با تربیت الهی و خلیفه الهی یعنی رسول‌الله(ص) به مراتب عالیه دست یافته‌اند. 

انتهای‌پیام/ 

نظر شما