شناسهٔ خبر: 24197102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار سلامی در همایش روحانیون سپاه:

برای دفاع از کشور نیازمند هیچ کشوری نیستیم‌/ جایگاه آمریکا تنزل پیدا کرده است

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه برای دفاع از کشور نیازمند هیچ کشوری نیستیم‌، گفت: حضور عظیم مردم در راهپیمایی 22 بهمن فضای انقلابی‌گری جامعه را بازسازی کرد.

صاحب‌خبر -

حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن فضای انقلابی‌گری جامعه را بازسازی کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در همایش سراسری روحانیون سپاه با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: چرا این حضور متفاوت بود، اگر مردم در فضای رفاه، نبود مشکلات و در یک فضای عاری از شبهه‌افکنی، القای تردیدها، در فضای فارغ از تبلیغات سنگین به نظام، انقلاب و رهبری معظم آن به ارکان نظام در صحنه حضور می‌یافتند، طبیعی بود.

وی ادامه داد: اما وقتی مردم با وجود مشکلات سنگینی در بخشی از پیکره اجتماعی ما که همگان به آن معترفیم و آن را می‌بینیم و با وجود همه تهاجمات سنگین روانی، عملیات روانی سنگین، تهاجمات رسانه‌ای، سناریوهای سیاسی و فرهنگی بین المللی، القاء شبهات توسط شخصیت‌ها و جریاناتی که دوره‌ای در این انقلاب به عنوان چهره‌های برجسته و شاخص مطرح بودند، نامه پراکنی‌های جاماندگان و بازماندگان از مسیر انقلاب در چنین فضایی وقتی این حضور گسترده، عاشقانه، آگاهانه و مومنانه را پیدا می‌کند این الهام متفاوتی را به همه دلدادگان انقلاب و نظام ولایی آن القاء می‌کند.

سردار سلامی تصریح کرد: این حضور الهاماتی روح بخش، دل انگیز، امید آفرین و شوق افزا را به جامعه القاء کرد و این هنر و شکوه این حضور است که تمام توطئه ها را با هم و یکجا خنثی می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با برنامه‌ریزی و امید توانستند همه راهبردهای دشمن را برهم بزنند، گفت: امروز ما برای دفاع از کشورمان نیازمند هیچ کشوری نیستیم‌.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکا در روزگاری مدیریت جهانی را برعهده داشت و انگلیس، صدام، کشورهای مرتجع عرب و رژیم صهیونستی را برای مقابله با ایران مدیریت می‌کرد، تصریح کرد: امروز جایگاه آمریکا تنزل پیدا کرده است و آمریکا و صهیونست به هنرپیشه‌های مضحک تبدیل شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: زمانی‌که ما در محاصره و تحریم بودیم به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کردیم؛ در اوج تحریم به دانش فضایی رسیدیم. زمانی‌که دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کردند به دانش هسته‌ای دست پیدا کردیم. امروزه تمام زیر ساخت‌ها در حوزه‌های مختلف را خودمان می‌سازیم؛ این از راهبردهای مقام معظم رهبری و مدیریت این رهبر بزرگوار است که باید آنرا به مردم بشناسانیم.

وی افزود: امروز آمریکا و اسرائیل تبدیل به هنرپیشه مضحک شده‌اند و لاشه یک موشک و بال یک پرنده را به عنوان موشک و پهپاد ایرانی نمایش می‌دهند. این که آنها می‌گویند موشک نمایش داده شده، ایرانی است که ما به صراحت آن را رد می‌کنیم اما سوال این است که سامانه‌های ضد موشک آنها کجا بودند؟

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: این آهن پاره‌هایی که به عنوان سامانه تاد یا پاترویوت به عربستان فروختند، کجا بودند که نتوانستند یک موشک را رهگیری و منهدم کنند. آنها بدنه یک موشک را که بیشترین سطح مقطع راداری را دارد، به نمایش گذاشتند. آنها که نمی‌توانند یک موشک رابزنند، اگر صد موشک بر سر آنها فرود آید چه خاکی بر سر می‌ریزند.

سردار سلامی گفت: زمانی‌که اسلام شروع به رشد کرد، مشرکان نیز شروع به مقابله کردند. در زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) دشمن شناخته شده بود؛ اما در زمان امام علی (ع) این دشمن پیچیده‌تر شد و برای مقابله با آن‌ها نیاز به بصیرت و ایمان بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب توانستند با مدیریتی هوشمندانه، آمریکا و متحدان آن‌را در یک حالت انفعالی قرار دهند، خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل آمریکا فقدان راهبرد است و به همین علت آنها در میدان عملیات هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. هنر رهبر انقلاب آن بوده است که آنها را از سلاح راهبردی‌شان خلع سلاح کرده و به این ترتیب ذخایر عقل راهبردی آنها خالی شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه جهان اسلام به میدان جهاد تبدیل شده است، عنوان کرد: امروز تولید ناخالصی آمریکا از بدهی‌های آمریکا بالاتر رفته و این رکود و زوال اقتصادی آمریکا را نشان می‌دهد. امروز راهکارهای نظامی دشمن مسدود شده و آنها در میدان سیاست هم قادر به غلبه سیاسی بر ما نیستند و اینها نتیجه هنر رهبر انقلاب است.

وی ایجاد گروه‌های تکفیری را یکی از فتنه‌های خطرناک دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: این فتنه برای تفرقه بین مسلمانان و جلوگیری از پیشرفت اسلام در آمریکا و اروپا طراحی شد؛ اما همه استراتژی‌های دشمن امروز به خودش بازگشته است.

سردار سلامی در پایان گفت: ما تازه عمق تهدید‌شناسی رهبران‌مان را شناخته‌ایم. وقتی رهبری با این نگاه توحیدی به قدرت می‌نگرد از هیچ امپراتوری در جهان نمی‌ترسد و یادمان نخواهد رفت روزی فکر این را نمی‌کردیم که چنین پیشرفت‌هایی در حوزه علمی به دست بیاوریم؛ اما با تلاش و پیروی از رهبری امروز قادریم همه نیازهای خود را در سطح نظامی را بسازیم و امروز باید بدانیم داشتن بصیرت، بزرگترین جنگ ما با دشمن است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما