شناسهٔ خبر: 24197035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پاسدار مدافع حرم آران و بیدگلی در سوریه به شهادت رسید+زندگی نامه

خبرگزاری شبستان: سردار مصطفی زاهدی بیدگلی در عملیاتی که جهت پاکسازی حرم حضرت زینب از باقی مانده ی گروهک های تکفیری انجام شده بود بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار مصطفی زاهدی بیدگلی که در جنگ تحمیلی ایران و عراق افتخار جانبازی داشت در عملیاتی که جهت پاکسازی حرم حضرت زینب س از باقی مانده ی گروهک های تکفیری انجام شده بود بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت رسید.

 

مصطفی زاهدی در دهم خردادماه ۱۳۴۷ در یک خانواده ی نسبتا پرجمعیت در آران و بیدگل به دنیا آمد. وی فرزند آخر خانواده ۱۴ نفری بود. محمود و ماشاالله دو برادرش در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و سه برادر وی هم جانباز هستند.

 

دوران ابتدایی را در مدرسه ی کاشانچی سابق( ابریشم چی) گذراند و در اواخر کلاس پنجم ابتدایی به مدرسه ی لاجوردی سابق یعنی مدرسه ی شهید دشتبانی فعلی نقل مکان کرد. دوران راهنمایی را  هم در مدرسه ی نیکبخت گذراند و در چهارم آبان ۶۷ با همسر برادر شهیدش محمود ازدواج کرد. سرپرستی دو فرزند برادرش را به عهده گرفت و خداوند به وی هم سه فرزند عطا کرد.

 

مصطفی علاقه ی زیادی برای رفتن به جبهه داشت اما آن زمان ۱۵ساله بود و والدینش با اعزام وی به جبهه موافق نبودند. از طرفی چون فرزند آخر خانواده بود پدر و مادر، وابستگی زیادی به مصطفی داشتند ولی سرانجام با اصرار و خواهش توانست خانواده را راضی کند و به همراه شهید عباس صانعی که از دوستانش بود برای رفتن به جبهه ثبت نام کرد .

 

به دلیل آن که سن مصطفی کم بود مانند اکثر رزمندگان شناسنامه اش را دستکاری کرد و سال تولدش را از۱۳۴۷به ۱۳۴۵ تغییر داد . برای اولین بار به همراه ۳۵ نفر به منطقه ی کردستان اعزام شد که از میان این تعداد، تنها پنج نفر برگشتند و بقیه شهید شدند که یکی از این شهدا برادر  همسرش  شهید اصغر پرواره بود.

 

ابتدا در منطقه ی کردستان در عملیات والفجر ۴ حضور داشت و بعد از آن در عملیات خیبر، که در این عملیات از ناحیه ی پا مجروح شد و مجددا در عملیات بدر حضور پیدا کرد .

 

در سال ۱۳۶۳ در لشکر ۱۹ فجر شیراز، مسلم بن عقیل کرمانشاه شرکت کرد .همزمان برادرش ماشاالله به شهادت رسید. بعد از آن در عملیات والفجر ۸، نصر ۵ و کربلای ۴حضور یافت و در عملیات کربلای ۴ اولین مجروح این عملیات بود و از ناحیه ی چشم مجروح شده و یکی از چشمانش به طور کامل بینایی خود را از دست داد.

 

همچنین در این عملیات برادرش محمود به شهادت رسید. با وجود جراحت وارده، جبهه را رها نکرده و در عملیات کربلای ۵ نیز شرکت کرد و این بار از ناحیه ی دست و پا مجروح شد .پس از مدتی مجددا در عملیات بیت المقدس ۷ که آخرین عملیات ایران بود حضور یافت.

 

بعد از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه، ۲سال در سیستان و بلوچستان خدمت کرد و بعد از آن راهی عراق شده و در سال ۱۳۶۹ نیز، مدتی در لبنان و سوریه فعالیت داشت.در لبنان بود که خبر شهادت برادر همسرش را شنید.

 

وی از سوی کمیسیون پزشکی سپاه پاسداران به عنوان جانباز ۵۷ درصد شناخته شد.

 

سردار مصطفی زاهدی که در سال های اخیر به عنوان یکی از رزمندگان مدافعان حرم در مبارزه با داعش و تکفیری ها به سوریه اعزام شده بود، روز گذشته در درگیری با باقیمانده عناصر گروهک های تروریستی در منطقه البوکمال در استان دیرالزور به شهادت رسیده است.


 

نظر شما