شناسهٔ خبر: 24188908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از دهه فجر

صاحب‌خبر -

افتتاح 169 پروژه
قاین- خبرنگار کیهان: فرماندار قائنات گفت: از مجموع 169 پروژه عمرانی و خدماتی که در بخش‌های مختلف راه، گازرسانی، آب، بهداشت و درمان، آموزشی، کشاورزی و شهرداری و دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان در ایام دهه فجر در شهرستان قاینات کلنگ‌زنی یا افتتاح شد، 155 پروژه افتتاحی و 14 پروژه کلنگ‌زنی بود.
کهن‌ترابی احداث سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و احداث واحد پرورش شتر مرغ توسط بخش خصوصی را از مهمترین پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان اعلام کرد و گفت افتتاح کلینیک تخصصی و کلینیک غربال‌گری بیمارستان شهدای قاین و اورژانس 115 شهر قائن و کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تخصصی درمانگاه تأمین اجتماعی قاین از پروژه‌های شاخص بخش بهداشت و درمان شهرستان می‌باشد.
بهره‌برداری از 27 طرح برق‌رسانی
سرویس شهرستانها: معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: در دهه مبارک فجر امسال، 27 طرح برق‌رسانی روستایی به مبلغ 15 میلیارد و 443 میلیون ریال افتتاح شد.
سید محمد حسینی نژاد با اشاره به انجام دو طرح برقراری روشنایی معابر و نصب پست هوایی با اعتبار 985 میلیون ریال در شهرستان سمنان گفت: چهار طرح اصلاح شبکه و نصب خازن با هزینه یک میلیارد و 948 میلیون ریال در شهرستان مهدیشهر عملیاتی گردیده است.
وی با بیان این که سه طرح توسعه شبکه و جابه‌جایی ترانس با مبلغ یک میلیارد و 375 میلیون ریال در شهرستان دامغان اجرائی شده اظهار داشت: چهار طرح به منظور دایر کردن تجهیزات برقی و احداث پنج ایستگاه هوایی توزیع برق با اعتبار یک میلیارد و 605 میلیون ریال در شهرستان سرخه به اجرا درآمده است.
بهره‌برداری 17 طرح
ایوان غرب- خبرنگار کیهان: 17 طرح در شهرستان ایوان مورد بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی قرار گرفت. این طرح‌ها که با اعتباری بالغ بر 610 میلیارد ریال بودند، در زمینه‌های راه‌سازی، عمران شهری و روستایی، آموزشی، صنعتی و بهداشت و درمان و گردشگری افتتاح شد.
از مهم‌ترین این طرحها می‌توان به بهره‌برداری از آسفالت چهار خطه ایوان- سراب، بهسازی و آسفالت بافت فرسوده محله فرزگه، پایگاه فوریتهای پزشکی، خانه‌های بهداشت روستایی و آسفالت معابر 6 روستا و نیز کلنگ‌زنی همزمان سه دبستان روستایی از منابع مشارکت بنیاد برکت و بانک‌ها نام برد.
افتتاح 63 پروژه
ساری- خبرنگار کیهان: 63 پروژه با اعتبار 470 میلیارد ریال در ایام دهه فجر در ساری به بهره‌برداری رسید.
فرماندار شهرستان ساری گفت: فاز اول پارک موزه دفاع مقدس در قالب 17 پروژه با اعتبار 190 میلیارد ریال بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و 50 پروژه زیربنایی و عمرانی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 422 میلیارد ریال و 13 پروژه در بخش کشاورزی و تولیدی بالغ بر 46 میلیارد ریال در سطح شهرستان ساری افتتاح شد و مورد بهره‌بردرای قرار گرفت.
احمد حسین‌زادگان حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تشکیل 17 کمیته برنامه‌ریزی لازم برای گرامیداشت دهه و برگزاری 350 برنامه در شهرها و روستاها، نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس به منظور آشنایی نسل چهارم انقلاب با چگونگی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، دیدار با خانواده شهدا و... را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در شهرستان ساری برشمرد.
افتتاح 4 واحد آموزشی مجهز
 جاسک- خبرنگار کیهان: مدیر آموزش و پرورش جاسک گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی دانش‌آموزان چهار روستای دوردست و صعب‌العبور از نعمت مدرسه مجهز به امکانات آموزشی بهره‌مند شدند و مدارس‌ کپری خویش را ترک کردند.
رخ‌سفید گفت: پوشش حداکثری تحصیلی، توسعه زیرساخت‌های آموزشی، توجه ویژه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و انسداد مبادی بیسوادی در مناطق دور افتاده و صعب‌العبور از ویژه‌ترین برنامه آموزش‌وپرورش است.
وی افزود: با جمع‌آوری چهار مدرسه‌ کپری در روستاهای صعب‌العبور، دانش‌آموزان از کلاس‌های استاندارد و مطلوب بهره‌مند شدند.
مدارس افتتاح شده در روستاهای تنگدف- تنگ‌گیشدان - دسکی- سیرجا با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و هشتصد میلیون ریال با همت بانک گردشگری صورت گرفت.
تقدیر از 175 حافظ قرآن
تبریز - خبرنگار کیهان: طی مراسمی در مصلی تبریز از 175 حافظ قرآن تجلیل شد.
در این مراسم که همزمان با بزرگداشت دهه‌فجر بود از تلاش حافظان قرآن که 6 نفر آنان حافظ کل قرآن مجید بودند، تقدیر به عمل آمد، 19نفر از حافظان حافظ 20 جزو بقیه حافظ 1 تا 20 جز بودند. در همایش‌های اخیر از 180 حافظ قرآنی روستای کجوار و 30 حافظ «مایان سفلی» نیز تجلیل به عمل آمد.
گازرسانی به روستا
اراک- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر پروژه گازرسانی به روستای طریزآباد از توابع تفرش به بهره‌برداری رسید.
جواد مهندس اظهار داشت: این پروژه گازرسانی با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد و 394 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز استان مرکزی اجرا شده است.
وی افزود: برای گازرسانی به روستای فوق هفت هزار و 700 مترشبکه و خط تغذیه گاز از نو ع پلی‌اتیلن و فولادی اجرا و یک ایستگاه تقلیل فشار تی.بی.اس به ظرفیت دوهزار و 500 مترمکعب نصب شده است.
گازرسانی به 3 روستا
تایباد خبرنگار کیهان: عملیات گازرسانی به 3 روستای محروم شهرستان با‌خرز به پایان رسید حسن‌زاده فرماندار با‌خرز گفت: با اتمام این طرح 367 خانوار روستای استجرود-تنگل‌مزار و گزاری از نعمت گاز برخوردار شدند.
این طرح با اعتبار 32 میلیارد ریال و از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز تأمین شده که شامل 23 هزار 632 مترشبکه پلی‌اتیلن است.
افتتاح طرح هادی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: به مناسبت دهه پرشکوه فجر طرح هادی روستای سرتشنیز استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد و 4 هزار نفر اهالی روستا از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح هادی در این روستا در سال 1387 به تصویب رسید که تاکنون در قالب چند فاز با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 555 میلیون ریال اجرا شده است.
سهراب رئیسی افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون معابر این روستا به زیرسازی و آسفالت و 200 متر کانال سنگی و پارک محله‌ای به مساحت 4100 مترمربع احداث شده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این روستا تاکنون 247 فقره تسهیلات بهسازی، بازسازی و تعمیر مسکن با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 850 میلیون ریال انجام داده است.
رفع نقاط حادثه‌خیز
سرویس شهرستانها: رئیس اداره راه و شهرسازی مهر گفت: پروژه‌ رفع نقاط پرحادثه محور مهر به گله‌دار به بهره‌برداری رسید و این محور به طول 24 کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان دوبانده شده است. رهام سلیمانی افزود: در جهت ایمن‌سازی هرچه بیشتر این مسیر طی سال اخیر 19 دور برگردان ایمن جهت تردد و دسترسی هرچه بهتر رانندگان احداث شد و یک پارکینگ جهت توقف خودروهای عبوری و چند پیچ پرحادثه نیز اصلاح شده است.
وی ادامه داد: 13 دستگاه پل احداث شد و برای اجرای آن بالغ بر 23 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

نظر شما