شناسهٔ خبر: 24187919 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردنه بیژن برای تسریع در امدادرسانی به سانحه هواپیما در حال بازگشایی است

یاسوج- ایرنا- ریئس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای شتاب بخشی به امدادرسانی در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج ،گردنه بیژن به عنوان یکی از جاده های دسترسی به منطقه پادنای سمیرم در حال بازگشایی است.

صاحب‌خبر -

سپهدار آسابه در گفت و گو با ایرنا افزود: 12کیلومتر از جاده سخت گذر و برفگیر گردنه بیژن در شهرستان دنا دراستان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
طول جاده سی سخت به پادنا از مسیر گردنه بیژن 22کیلومتر است.
وی ادامه داد: از اولین ساعت اعلام خبر سقوط هواپیما در منطقه پادنای سمیرم ،تمامی امکانات اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان برای بازگشایی این جاده با هدف تسریع در روند دسترسی و امداد رسانی به سانحه هواپیما بسیج شده است .
وی تاکید کرد که برغم بارش شدید برف و کولاک در این جاده ، پیش بینی می شود مسیر گردنه بیژن به پادنا تا ساعتی دیگر بازگشایی شود.
در صورت بازگشایی جاده گردنه بیژن به پادنا ، در روند امداد رسانی به سانحه سقوط هواپیما از مسیر استان کهگیلویه و بویراحمد تسریع می شود.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از سفرهای غیرضروری در جاده ارتباطی یاسوج - سمیرم - اصفهان خودداری کنند.
وی افزود: جاده جایگزین نیز پل قره - لردگان - بروجن - اصفهان خواهد بود.
سرهنگ بهنام ویسی پور بیان کرد: مردم و کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد هم بدون هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان به منطقه پادنا اعزام نشوند.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح امروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی از ساعاتی پیش آغازشده است.
7535/1662

انتهای پیام /*

نظر شما