شناسهٔ خبر: 24187686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایلام|چهره‌های فرهنگی و دینی ایلام در سطح کشور ‌اثر‌گذارند

R7718/P1377/S6,52/CT11

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهره‌های فرهنگی و دینی ایلام در سطح کشور ‌اثر‌گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سید‌هادی حسینی عصر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار داشت: سابقه فرهنگ غنی ایرانی که با داشته‌های دین مبین اسلام عجین است، فرهنگ ایران را بی‌بدیل‌ترین فرهنگ جهان کرده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ را مجموعه‌ای از دانش‌ها، باورها، قوانین، اخلاقیات عادات و هرچه را که فرد به عنوان عضوی از جامعه خویش فرا می‌گیرد دانست و گفت: فرهنگ آموختنی و ارزش دهنده به رفتار و هنجارهای جامعه و موجب خشنودی و رضایت‌مندی اعضای یک جامعه می‌شو‌د.

وی در ادامه گفت: ایجاد وحدت در فرهنگ نهفته است و در وضعیت فعلی جامعه ایرانی، وحدت موثرترین حربه علیه دشمنان انقلاب اسلامی است.

معاون امور مجلس و استان‌ها به ایجاد وحدت، آموزش فرهنگ و ارزش‌دهی به هنجارها پرداخت و گفت: با توجه به رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی فرهنگ جامعه است انجام زیر‌ساخت‌ها و رو‌ساخت‌های فرهنگی به عهده این وزارتخانه و در استان‌ها به عهده مدیران کل استان است.

وی، عجین بودن با دین و مذهب، جست وجوی انسان کامل و راه یافتن به ایده و آرمان متعالی، پیوستگی فرهنگ با معنویات، عجین بودن فرهنگ با علم و هنر، برخورد اخلاقی با جامعه و انسان از مشخصه فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و تصریح کرد: طراوت جامعه ایرانی، برخورداری از فرهنگ غنی در سایه اسلام ناب محمدی محقق است.

حسینی به شاخص های فرهنگ استان ایلام گریزی زد و گفت: هویت تاریخی مردم ایلام باعث شد که در دوران دفاع مقدس بیگانه بر ما حاکم نشود.

وی تعصب عشایر در مرزداری، اعتقاد دینی، ولایت‌پذیری، حفظ سنن و اداب ایلی و عشایری مردم ایلام را ستودنی نامید و گفت: مردم ایلام در دوران انقلاب و قبل از آن اثبات کردند که از فرهنگ غنی و خلل ناپذیر برخوردارند و چهره‌های فرهنگی و دینی این دیار در سطح کشور غنی و اثر گذارند.

وی در توصیه به مدیریت فرهنگ و ارشاد ایلام گفت: قدر این مردم، فرهنگ غنی استان را بداند و در صدد فعال کردن حوزه فرهنگ در شان و اندازه این مردم بکوشد.

معاون وزیر ارشاد در اهمیت فرهنگ به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و گفت: فرهنگ به معنای یک چیز زیاد و تجملاتی برای جامعه نیست؛ فرهنگ، اساس است. اگر فرهنگ در یک جامعه،‌ به معنای درست کلمه، فرهنگ صحیح باشد با هر تلقی که انسان از فرهنگ صحیح دارد؛ طبعاً‌ به نظر ما فرهنگ صحیح،‌ آن فرهنگی است که با مبانی اسلامی و منطق و عقل و خرد، همسان و همگام باشد، آن جامعه به سمت رشد اقتصادی و رفاه و آزادی و این چیزها هم حرکت خواهد کرد

وی در خاتمه آرزو کرد و گفت: آرزو و امید دارم دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری و نیاز استان در ابعاد فرهنگی در زیر‌ساخت و رو‌ساخت در مدیریت جدید فعال‌تر شود و ما هم در وزارت ارشاد از هرگونه کمکی دریغ نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ش

نظر شما