شناسهٔ خبر: 24182748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اظهارات فرمانده ارتش پاکستان در کنفرانس امنیتی مونیخ

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

فرمانده ارتش پاکستان در کنفرانس امنیتی آلمان اعلام کرد: مردم ما در جنگ با تروریسم قربانیان فراوانی داده‌اند و همین سبب شده که توسعه و پیشرفت رشد چشمگیری پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «ژنرال قمر جاوید باجوا» اعلام کرد: تمام علمای مکاتب فکری مختلف که در پاکستان هستند علیه «فتوای جهاد جعلی تروریست‌ها» فتوا صادر کرده و گفته‌اند: که سخنان آنان بی‌اساس است.

فرمانده ارتش پاکستان گفت: ما علیه تروریسم مبارزه‌ای جدی را آغاز کرده و در این راه قربانیان فراوانی داده‌ایم و همین باعث شد که مسیر پیشرفت برای ما همواره شده و اینک جزو پیشتازان قاره آسیا در خصوص توسعه و پیشرفت باشیم.

وی افزود: جنگ با تروریسم و همچنین عملیات‌های آنها هزینه‌های سنگینی برای ما درپی داشته است زیرا زمانی پاکستان بهشت جهانگردان و توریست‌ها بود ولی اینک نا‌ امنی بر میزان حضور توریست‌ها سایه انداخته است.

باجوا اضافه کرد: با افتخار می‌گویم که در هیچ نقطه‌ای از پاکستان تروریست‌ها پناهگاه امن ندارند و ما تروریست‌های القاعده، جماعت الاحرار و تحریک طالبان پاکستان را شکست داده‌ایم.

وی بیان کرد: متاسفانه پناه‌گاه‌های امن تروریستی در افغانستان وجود دارد و ما دائم از سوی تروریست‌های ساکن در این کشور مورد حمله قرار می‌گیریم و همین باعث شده تا مجبور شویم تا در مرز مشترک حصارکشی انجام دهیم.

تنش میان آمریکا و پاکستان سبب شده تا طی ماه‌های اخیر منطقه با چالش‌های جدی روبرو شود،‌در این میان روابط پاکستان و افغانستان هم به سبب اقدامات تحریک‌آمیز مقامات آمریکایی با تنش همراه شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما