شناسهٔ خبر: 24181357 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود 95 گوشی تلفن همراه به شبکه خدمات مخابرات اراک

رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي اراک گفت: با اجراي طرح ريجستري، آنتن 95 گوشي تلفن همراه در شهرستان اراک وصل و وارد شبکه خدمات مخابرات شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ آقاباقري افزود: در قالب اين طرح از ماه گذشته آنتن 150 گوشي تلفن همراه از نوع مدل آي فون در شهرستان اراک از مدار خارج شد.
وي افزود: 55 گوشي تلفن نيز براي اتصال به شبکه مخابرات درحال پيگيري با ستاد مبارزه با قاچاق کالا است و تا آخر هفته  متصل مي شود.
رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي اراک با اشاره به اینکه با اجراي اين طرح در مدل گوشي ال جي، هيچ قطعي صورت نگرفته است افزود: کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه يا رجيستري، طرحي است که در آن گوشي هاي تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سريال گوشي و شماره سريال سيم کارت در سامانه اي که وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اين منظور طراحي و پياده سازي کرده است، ثبت مي‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، اين شماره سريال‌ها با زيرساخت هاي شبکه مخابراتي کشور مطابقت داده مي‌شوند و اگر از مبادي رسمي وارد نشده باشند، امکان فعاليت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: 85 درصد از گوشي هاي تلفن همراه در اراک از مجاري غيرقانوني وارد شده است و کالاي قاچاق محسوب مي شود.
آقاباقري افزود:از محل ورود هر گوشي تلفن همراه بايد 18 درصد عوارض گمرک و ماليات اخذ شود اما به علت رواج پديده قاچاق اين درآمد عايد کشور نمي شود.
وي اظهار کرد: خروج ارز از کشور و ورود برخي گوشي هاي تلفن هاي همراه کم مصرف و بدون مشتري از تبعات عرضه محصولات قاچاق به کشور است.
رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي اراک با يادآوري اينکه، طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه (رجيستري) از 28 مهرماه کليد زده شده است، افزود: مرحله نخست طرح تنها به رصد بازار از وجود گوشي هاي قاچاق پرداخت و گوشي هاي فعال در شبکه تلفن همراه، قانوني است و مشمول اجراي طرح نخواهند شد.
340 واحد صنفي عرضه تلفن همراه با مجوز پروانه کسب در اراک فعاليت دارند.

نظر شما