شناسهٔ خبر: 24181314 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بعد از اعتراض و ترک مسابقات سنگنوردی جام فجر توسط ورزشکاران

مدیر برگزاری مسابقات سنگنوردی جام فجر: اعتراضات صنفی و پیش‌پا افتاده بود!

بعد از اعتراض سنگنوردان در مسابقات جام فجر زنجان و ترک آن‌ها از قرنطینه مسابقه، اقبال افلاکی مدیر برگزاری این مسابقات آن اعتراضات را خواسته صنفی و پیش پا افتاده عنوان کرد و گفت‌: مسابقات جام فجر محل مناسبی برای این گونه اعتراضات صنفی نبود.

صاحب‌خبر -

اقبال افلاکی، مدیر برگزاری مسابقات سنگنوردی جام فجر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حواشی ایجاد شده در این مسابقات، اظهار کرد: اعتراض سنگنوردان خواسته صنفی پیش پا افتاده بود و متاسفانه تصور این را نداشتند که این مسابقات به مناسبت جام فجر و پیروزی انقلاب در 22 بهمن برگزار می‌شود. این مسابقات برای گرامیداشت این روز بزرگ بود و همه می‌خواهند با این گونه مسابقات صدای انقلاب را  به گوش دنیا برساند اما آنها در این مسابقات به زیاد بودن هزینه ثبت‌نام ، شرایط خوابگاه و این گونه مسائل اعتراض داشتند و تحت تاثیر جو قرار گرفتند. اگر مسابقات قهرمانی کشور بود، می‌توانستند نسبت به آن اعتراض کنند اما این مسابقات جای مطرح کردن خواسته های صنفی نبود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این ماده با دو نفر برگزار، ادامه‌ داد: این اعتراضات در ماده بولدرینگ رخ داد. در مرحله مقدماتی 122 شرکت کننده حضور داشتند که 20 نفر آنها به مرحله بعدی راه یافتند. آن 20 نفر این مرحله را بهترین موقعیت دانستند و اعتراض کردند. به نظر من اگر جای اعتراض بود، در همان زمان مقدماتی که اکثریت ورزشکاران حضور داشتند و همین 20 نفر هم جزو آنها بودند قاعدتا باید این تصمیم صورت می گرفت. بعد از آن طبق قوانین مسابقات ما آن ماده را با دو شرکت کننده در فینال برگزار کردیم و نفر بعدی که باید مقام سوم را کسب می‌کرد، بیست و یکمین نفر مرحله مقدماتی بود.

مدیر برگزاری مسابقات سنگنوردی جام فجر در ادامه‌ گفت‌: آنها باید آگاه بودند و می‌دانستند که در چه جایگاهی و مسابقاتی اعتراض می‌کنند. آن هم زمانی که عده ای منتظر هستند تا بگویند انقلاب در مملکت ضعیف شده است. اینها از ناآگاهی ورزشکاران بود، آنها باید جایگاه خودشان و مسابقات را می دانستند.

افلاکی خاطر نشان کرد: جدا از آن ویدیویی که منتشر شده است حداقل پنج ‌دقیقه در قرنطینه با آن ورزشکاران صحبت کردم و مسائل انقلاب را با آنها مطرح کردم اما گویا آن‌ها می‌خواستند تصمیمی که از قبل گرفته شده بود را به اجرا در بیاورند. همین موضوعات بود و چیز خاصی نبود.

مدیر برگزاری مسابقات سنگنوردی جام فجر، افزود: در حال‌ حاضر مسابقات روال خود را طی می‌کند. ما امروز در سه رشته سرعت، بولدرینگ، سر طناب ، سه مرحله مسابقه خواهیم داشت. مسابقات سرعت از ساعت 9 صبح امروز (یکشنبه) با حضور اکثریت ورزشکاران صورت می‌گیرد. آنها تعداد محدودی بودند که از قبل تصمیم گرفته بودند که این کار کم ارزش را انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما