شناسهٔ خبر: 24178516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خدمت کردن در بقاع متبرکه نوعی عبادت است

گروه فرهنگی- رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خدمت کردن در بقاع متبرکه نوعی عبادت است و در دنیای امروز با وجود هجمه‌های نرم دشمن به سوی افکار معنوی مردم، فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دینی است که می‌تواند این اماکن متبرکه را به جبهه ای در مقابل تفکرات غیر دینی تبدیل سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، از کردستان، محمد مهرابی، رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، 29 بهمن ماه در کارگاه آموزشی طرح آرامش بهاری با حضور خدام و هیات امناء بقاع متبرکه میزبان طرح گفت: آرامش بهاری یکی از مهمترین کارویژه های سازمان اوقاف است و دستاوردها و بازخوردهای بسیار خوبی در چند سال گذشته داشته است.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی را موجب همگرایی و همصدایی در برگزاری این طرح دانست و افزود: ابتکارات در بعضی امامزاده‌ها بصورت اقدامات جالب و شاخصی انجام می‌گیرد که برگزاری دوره‌های آموزشی باعث می‌شود این ابتکارات فراگیر شود و همه بقاع از فعالیت‌های همدیگر باخثر شوند.
مهرابی ادامه داد: نوروز یک بعد سنتی دارد و یک بعد معنوی و آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه بستر مناسبی برای میزبانی از خیل کثیر زائران در این ایام است.
رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف کردستان را استان میهمان دوست دانست و گفت: خدمت کردن در بقاع متبرکه نوعی عبادت است و در دنیای امروز با وجود هجمه‌های نرم دشمن به سوی افکار معنوی مردم، فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دینی است که می‌تواند این اماکن متبرکه را به جبهه ای در مقابل تفکرات غیر دینی تبدیل سازد.
محمد مهرابی یادآور شد: اجرای برنامه تحویل سال، تبلیغات محیطی، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری نماز جماعت و اسکان زائران از ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری است که امیدواریم با دعایت موارد امنیتی و رفاهی به بهترین وجه در بقاع متبرکه کردستان برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما