شناسهٔ خبر: 24173226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روحانی دهلی نو را به مقصد تهران ترک کرد

رئيس جمهور در پايان سفر سه روزه خود به هندوستان دقايقي پيش دهلي نو را به مقصد تهران ترک کرد.

صاحب‌خبر -

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛رئيس جمهور در پايان سفر سه روزه خود به هندوستان دقايقي پيش دهلي نو را به مقصد تهران ترک کرد.

اقاي روحاني اين سفر سه روزه را از حيدرآباد مرکز ايالت آندراپراوش هندوستان آغاز کرد،ديدار با علما و جامعه اسلامي حيدر آباد ،حضور در نماز جمعه مسجد مکه اين شهر و ديدار با ايرانيان مقيم حيدر اباد مهمترين برنامه هاي رئيس جمهور در اين شهر بود.اقاي روحاني شامگاه جمعه براي مذاکره با همتاي هندي خود وارد دهلي نو شد.
رئيس جمهور در دهلي بعد از استقبال رسمي از سوي رييس جمهور هند با حضور در بناي ياد بود گاندي رهبر استقلال هند با نثار تاج گل اداي احترام کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1912105" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2035297/1912105?width=360&height=240"></script></div>


امضاي 15 تفاهم نامه در زمينه هاي حذف ماليات مضايف،همکاري هاي دانشگاهي،پستي،سرمايه گذاري در توسعه بندر شهيد بهشتي، مشارکت در توسعه حمل ونقل ريلي و همکاري در زمينه بهداشت و سلامت ،توليد دارو و تسهيل در صدور ويزا و خدمات بانکي محور حاصل مذاکرات اقاي روحاني و هيات بلند پايه اقتصادي و تيمي 30 نفره از فعالان اقتصادي بخش خصوصي در دهلي نو بود.
اقاي روحاني در جمع نخبگان و ديپلمات هاي هندي هم سخنراني کرد و مواضع جمهوري اسلامي در حوزه منطقه اي و بين المللي اعلام کرد.
ديدار با معاون رييس جمهور هند و جامعه پارسيان اين کشور پايان بخش سفر فشرده اقاي روحاني به هندوستان بود.

نظر شما