شناسهٔ خبر: 24172285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

سکولاریزه کردن حوزه از اهداف مهم دشمن است

خرم آباد - ایرنا - عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان خواب های فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دیده که یکی از آنها سکولاریزه کردن حوزه های علمیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی عصر شنبه در همایش بصیرت فاطمی و حوزه انقلابی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم آباد افزود: یکی از دسیسه های دشمن کشاندن روحانیت به سمت بی طرفی و سپس سوق دادن آن به سمت ضدیت با انقلاب اسلامی است.
وی نسبت به خطر برخی مسئولان دفتر ناصالح و فرزندان ناصالح برخی از مسئولان هشدار داد و گفت: شخصیت های اسلامی مراقب نفوذی ها و دفاتر خود باشند.
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر فرزند یک روحانی حرفی بر ضد انقلاب بزند، این برای دشمن یک فتح الفتوح است و در این خصوص باید از رفتار بزرگانی مانند آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی درس بگیریم.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه برخی در اغتشاشات خواستند ناجوانمردانه مشکلات را گردن روحانیت بیاندازند، اظهار کرد: برخی از این مشکلات به خاطر نشیدن حرف رهبر است؛ چقدر اقا بگوید راه حل این مسئله اقتصاد مقاومتی است؟ اگر می شنیدند این مشکلات پیش نمی آمد.
وی افزود: وقیحانه تر از این مسائل مطرح کردن مسئله بودجه روحانیت بود در حالیکه حتی یک ریال از شهریه روحانیت هم از دولت تامین نمی شود؛ خط فقر حدود 2 میلیون تومان است اما شهریه آیت الله های ما به یک میلیون و 500 هزار تومان هم نمی رسد آنوقت طوری وانمود می کنند که این بودجه علماست که باعث بروز مشکلات شده است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دام دیگر دشمنان تخریب روحانیت است آن هم روحانیت تاثیرگذار چرا که وقتی یک روحانی در شهری موفقیتی حاصل کرد در فضای مجازی سیل بمباران به سمتش می آید.
وی افزود: بنده یک ماه پیش در نماز جمعه گفتم سران اغتشاش باقی هستند و حکم باقی اعدام است؛ از آن زمان به بعد هجمه های فراوانی علیه من به راه افتاد در صورتیکه باقی یعنی کسی که ناامنی ایجاد کند اما آنها گفتند که خاتمی حکم معترضان را اعدام اعلام کرده است.
آیت الله خاتمی اضافه کرد: عده ای از روحانیون با رفتارهای نادرست خود مانند تجمل گرایی چهره نادرستی از روحانیت را به نمایش گذاشته اند اما مردم ما با بصیرت خود حساب این افراد را از دیگر روحانیون جدا ساخته اند.
وی دام دیگر برای اسلام و نظام اسلامی را تند و افراطی خواندن هر کس که قصد روشنگری دارد خواند و افزود: هر زمان که ما حرفی بر ضد اغتشاش، فتنه و نفوذ و ولایت بزنیم می گویند اینها تند و جناحی هستند ولی ما هراسی از این موضوع نداریم و در این راه مهم نیست که چه جناحی چه می گوید.
امام جمعه موقت تهران نسبت به برخی جوسازی ها در کشور هشدار داد و گفت: برخی ها از درون کشور با بی بی سی مصاحبه می کنند و می گویند که در ایران آزادی نیست، سوال اینجاست که چگونه از درون کشور راحت با شبکه های دشمن صحبت می کنید اگر آزادی نیست؟
وی نقش روحانیت در 100 سال اخیر را نقش پاسداری از دین دانست و افزود: اگر بگذارند دین اجرا شوند از پس همه مشکلات برمی آییم و روحانیت جامعه را براحتی اداره می کند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رسالت روحانیت را تبیین دین خواند و گفت: دین مردم در دست عالمان امانت است لذا وظیفه عالمان باید پاسخ به شبهات باشد.
وی افزود: اسلام به این حکومت دینی گره خورده است و خدای ناکرده اگر آسیب ببیند به این دلیل که از سمت اسلام آسیب دیده است نخواهند گذاشت یک الله اکبر هم گفته شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: این انقلاب حاصل شهادت ها، زندان ها، تبعیدها و خون ها است و در واقع امانتی است در دست ما لذا باید درست پاسداری شود و راه این پاسداری پیروی از ولایت فقیه است.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما