شناسهٔ خبر: 24172273 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آشنایی با تیم الغرافه قطر/ نبرد شکست خورده‌ها در حضور مهاجم قدرنشناس

تیم فوتبال الغرافه قطر، دومین حریف تیم تراکتورسازی تبریز در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 18:30  روز دوشنبه 30 بهمن، تیم های الغرافه و تراکتورسازی در ورزشگاه ثانی بن جاسم دوحه به مصاف هم می روند و هر 2 تیم تلاش می کنند تا با جبران شکست در هفته نخست، سرانجام بتوانند امتیاز بدست آورند.

باشگاه الغرافه قطر در سال 1979 با نام باشگاه الاتحاد در محله الغرافه شهر دوحه، پایتخت کشور قطر تاسیس شد و  در سالهای گذشته 7 بار ( 1992 - 1998 - 2002 - 2005 - 2008 - 2009 - 2010 ) توانسته قهرمانی لیگ ستارگان را بدست آورد و تیمی پرافتخار در کشور عنابی ها ( لقب قطر ) محسوب می شود.

لقب باشگاه الغرافه  الفهود (يوزپلنگ‌ها) است و از ابتدا نام این تیم الاتحاد بود که در سال 2004  به الغرافه تغییر پیدا کرد.

آشنایی با تیم الغرافه قطر/ نبرد شکست خورده ها در حضور مهاجم قدرنشناس!

الغرافه در فصل گذشته لیگ قطر با 40 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت و با شکست 2 بر یک پاختاکور ازبکستان در پلی آف لیگ قهرمانان موفق شد به مرحله گروهی این مسابقات صعود کند و با تراکتورسازی ایران همگروه شود. الغرافه با هدایت بویلنت اویگون در دیدار نخست مقابل الجزیره امارات 3 بر 2 شکست خوردند و حالا امیدوارند با شکست تراکتور در دوحه بتوانند گام بلندی برای صعود بردارند.

الغرافه در نیم فصل لیگ قطر، 2 بازیکن مطرح به نام های وسلی اسنایدر و مهدی طارمی را جذب کرد اما موفق نشده در هفته های گذشته نتایج خوبی بگیرد و در 5 بازی گذشته تنها موفق به 2 برد شده است.

بازیکنان مطرح الغرافه قطر:

قاسم برهان ( قطر ) - المهدی علی مختار ( قطر ) - یوسف مفتاح  ( قطر )- مهدی طارمی ( ایران ) - وسلی اسنایدر ( هلند ) - احمد علاالدین ( قطر )  - دیه گو آمادو ( پرتغال )

آشنایی با تیم الغرافه قطر/ نبرد شکست خورده ها در حضور مهاجم قدرنشناس!

سرمربی الغرافه قطر :

بویلنت اویگون متولد یک آگوست 1971 در ترکیه است و در زمان بازیگری در تیم های فنرباغچه ، ترابوزان اسپور و چند تیم ترکیه ای بازی می کرده است. پست فوتبالی او هافبک هجومی - مهاجم است و در 256 بازی موفق به زدن 16 گل شده است. بویلنت  دوران مربیگری را در سال 2009 با هدایت تیم سیوا اسپور آغاز کرد و پس از حضور در تیم های مختلف، در سال 2018 سرمربی الغرافه شد.

او در تمام دوران مربیگری اش درصد پیروزی هایش، کمتر از 50 درصد بود و باید دید در ببرها چه عملکردی خواهد داشت.

الغرافه در 5 بار حضورش در لیگ قهرمانان آسیا، به نسبت نتایج ضعیفی را مقابل ایرانی ها کسب کرده و در سال 2006 که با صبا باتری همگروه بود در 2 بازی رفت و برگشت با نتایج 2 بر صفر و 4 بر یک شکست خورد و موفق نشد به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند.

در سال 2009 آبی و زردپوشان با پرسپولیس در یک گروه قرار داشتند و در بازی رفت که در تهران انجام شد، سرخ پوشان موفق شدند با نتیجه 3 بر یک برد شیرینی را بدست آورند اما 13 روز بعد، بدترین شکست شاگردان وینگادا رقم خورد و با نتیجه 5 بر یک متحمل باخت سنگینی شدند.

سال بعد بازهم الغرافه با تیمی از تهران همگروه شد و این بار استقلال باید انتقام سرخپوشان را از این تیم می گرفت و موفق شد در بازی رفت 3 بر صفر تیم قطری را شکست دهد اما در بازی برگشت در دوحه این مسابقه یک بر یک شد و در سال 2011 هم تقابل تیم پرافتخار قطری با سپاهان منجر به یک پیروزی 2 بر صفر برای زردپوشان دیار نصف جهان و یک برد یک بر صفر برای قطری ها شود.

آشنایی با تیم الغرافه قطر/ نبرد شکست خورده ها در حضور مهاجم قدرنشناس!

اما مهم تر از تقابل الغرافه با تراکتور، رو در رویی مهاجم ایرانی با تراکتورسازی هیجان انگیز است. بازیکنی که با عقد قراردادی به ریزاسپور ترکیه رفت و سپس با وساطت بزرگان فوتبال به پرسپولیس بازگشت و سبب محرومیت 4 ماهه خودش و بسته شدن  2 پنجره نقل و انتقالاتی تیمش شد و سپس با وجود خیریتی در حکم فیفا با الغرافه قرارداد بست.

هم اکنون و پس از گذشت 17 هفته از رقابت های لیگ ستارگان قطر، یاران طارمی با 23 امتیاز در رده هفتم قرار دارند و تراکتورسازی کشورمان با 28 امتیاز دهم است.

انتهای پیام/

آشنایی با حریف تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا

نظر شما