شناسهٔ خبر: 24170786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

تهران به زیرساخت‌های جدی‌تری برای جشنواره‌ها نیاز دارد/ تکذیب انتقال موزه هنرهای معاصر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: نه فقط هنرهای تجسمی که در دیگر جشنواره‌های بزرگ هم حتما به زیرساخت‌‌های جدی‌تری در تهران نیاز داریم و با آقای رئیس‌جمهور هم در این باره صحبت‌هایی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعتی پیش از آثار بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ گفت: صالحی در پاسح به اینکه آیا انتقال موزه هنرهای معاصر تهران به سازمان میراث فرهنگی صحت دارد، گفت: چنین بحثی تا الان نبوده و اتفاق خاصی نیفتاده است و چیزی به من نگفته‌اند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، من شخصاً مخالفم.

صالحی افزود: از همه هنرمندانی که به هنر معاصر ایران و صیانت از آن توجه دارند، تشکر می‌کنم و حتما این در جایی مورد مدیریت قرار می‌گیرد که با حساسیت‌‌هایی که هنرمندان دارند، به شکل درستی از لحاظ مدیریت و اجرا باشد. بحث صیانت و نظارت پیرامون آثار فرهنگی را در این دوره به آقای حسینی (معاون هنری وزیر ارشاد) با تأکید جدی‌تری گفته‌ایم، کما اینکه دوستان قبلی هم این مراقبت را داشته‌اند.

وی درباره نیاز جشنواره تجسمی به کاخ جشنواره (گالری ملی) جهت برگزاری مناسب این رویداد هنری اظهار داشت: تلاش می‌کنیم اما در حوزه‌‌های مختلف کاخ جشنواره نداریم؛ فقط مربوط به جشنواره تجسمی نیست.

حتماً تهران -به عنوان پایتخت جشنواره‌های منطقه‌ای و بعضاً فرامنطقه‌ای- نیاز به این دارد که زیرساخت‌های خود را در حوزه جشنواره‌های بزرگ دیده شود و این زیرساخت برای تهران حتماً مورد نیاز است. ما هم در این مدت با دوستان دولت و خود آقای رئیس‌جمهور صحبت‌های مختلفی داشته‌ایم تا بشود برای زیرساخت‌های جدی‌تری در پایتخت کارهایی را کرد، از جمله مکانی برای جشنواره‌ها فراهم کرد.

 

 

وی گفت: حس می‌‌کنم اتفاقات قابل توجهی در هنرهای تجسمی در حال رخ دادن است. همانطور که دانش بینارشته‌ای لحظه‌به‌لحظه در حال رشد و تکامل است،‌ هنرهای بینارشته‌ای هم مرحله به مرحله پیش می‌روند. این ترکیب‌سازی‌ها ما را با هنرهای جدید و خلاقانه‌ای روبه‌رو می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ایده‌‌های بکر و تازه اتفاق دیگری است که در حوزه هنرهای تجسمی رخ داده است و هنرمندان از تکرار فاصله گرفته و به سمت ایده‌‌های جدید رفته‌اند. ویژگی دیگری که مشهود است، گستره متریال و ماده هنر است و مانند خود ایده و محتوا، متنوع و نامحدود شده است. نکته دیگر هم اینکه دامنه هنرهای تجسمی به وسعت جغرافیای ایران است و هنرمندان استانی در کنار هنرمندان تهرانی رقابت می‌کنند و دیده می‌شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی می‌‌تواند فضای نشاط و امید کند،‌ چه در خالق آن و چه در فضاهایی که عرضه می‌شود. چون مکان دیدن هنرهای تجسمی به یک سالن مشخص ختم نمی‌شود و می‌تواند به پهنه محیط اجتماعی ما دیده شود. دیدن هنر به خصوص هنرهای بصری، دریچه‌های درون را باز می‌کند و افق‌های تازه‌تری روشن می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود که اینطور هم نیست. تکرار و توسعه هنرهای تجسمی در همه فضاهای ایران می‌تواند به تولید نشاط کمک کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره موضع وزارت ارشاد نسبت به حضور خواننده آکادمی گوگوش در فضای هنری کشور گفت: هنوز چیزی در این باره نشنیده‌ام اجازه دهید بیشتر بشنوم تا بتوانم اعلام نظر کنم.

 

انتهای پیام/و

برچسب‌ها:

نظر شما