شناسهٔ خبر: 24133826 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جوی پایدار در غالب مناطق کشور/تداوم افزایش نسبی دما +جدول

امروز در اکثر مناطق کشور ،جو پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -
جوی پایدار در غالب مناطق کشور/تداوم افزایش نسبی دما +جدولبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی   گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس آخرین خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی اوایل وقت امروز در برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود که به تدریج از نا پایداری در این مناطق کاسته می شود اما هوای سرد تا اواخر وقت امروز در این منطقه ماندگار خواهد بود.
 
در شرق کشور نیز گردوغبار و کاهش دید افقی امروز نیز تا حدودی تداوم خواهد داشت. در سایر مناطق کشور جو پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. 
 
بعد از ظهر امروز با گذر موج کم دامنه ای از از جنوب غرب کشور در خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، بخش هایی از جنوب غرب و به تدریج از بعد از ظهر این روز در شمال غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز و سواحل غربی خزر ابرناکی، باران و وزش باد پیش بینی می شود که بارش در مناطق سرد سیر و مرتفع غرب، شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود. و بارش ها در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب آذربایجان غربی، شمال خوزستان و نیمه غربی زنجان شدت بیشتری خواهد داشت.

از بعد از ظهر این روز در برخی مناطق خوزستان و ایلام وزش باد شدید پیش بینی می شود.

روز شنبه بارندگی ها در غرب، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل غربی خزر و بخش هایی از جنوب غرب کشور ادامه خواهد داشت که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود و در شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد و بارش در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب آذربایجان غربی، زنجان و جنوب اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت.

در برخی مناطق جنوب خوزستان نیز باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

 شایان ذکر است که از اواخر روز شنبه با ورود موج اصلی سامانه بارشی به کشور گسترده بارش ها سرتاسر نیمه غربی را فرا می گیرد. بخش های غربی خلیج فارس در روز جمعه و شنبه مواج پیش بینی می شود.

بارندگی در شمال غرب دامنه های البرز

بارندگی در شمال غرب دامنه های البرز

بارندگی در شمال غرب دامنه های البرز

بارندگی در شمال غرب دامنه های البرز

انتهای پیام/

آخرین جزئیات آب و هوای کشور در  26 بهمن

برچسب‌ها:

نظر شما