شناسهٔ خبر: 24133048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژیم متجاوز صیهونیستی باید سرزنش شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به موضع دولت آلمان درباره جنگنده رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر و متجاوز صیهونیستی باید سرزنش شود.

صاحب‌خبر -

قاسمی : رژیم اشغالگر و متجاوز صیهونیستی باید سرزنش  شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ­بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به موضع دولت آلمان درباره نقش کشورمان در افزایش تنش با رژیم صهیونیستی بعد از سرنگونی جنگنده این رژیم در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری  تاريخي و خردگرا، با ثبات و ثبات بخش، اساسا نیازی به افزایش تنش و درگیری در منطقه نمی بیند و اين رژيم اشغالگر و متجاوز صيهونيستی است كه امنيت، ثبات و آرامش در منطقه را  با خطری جدی مواجه ساخته و بايد مورد سرزنش  قرار گيرد.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع دولت قانونی سوریه از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود در برابر هر گونه تجاوزی را حق قانونی و مشروع این کشور می داند و در عین حال، ادعای نقش کشورمان در این حادثه را بی اساس می داند و آن را تکذیب می کند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش تنش در منطقه نيست اما عمیقا معتقد است جامعه بین المللی و کشورهای جهان  لازم است در برابر اشغالگری و تجاوزهای پی در پی و بی ثبات سازی رژیم صهیونیستی گامی اساسی و بلند بر دارند و برای اقدامات و تبليغات دروغين و جنگ طلبانه رژیمی که تداوم‌ حیات نامشروع و جعلی خود را در تنش و درگیری در منطقه می داند، پاسخی قاطع و در خور داشته باشند.

 

 

هیچ کشوری به قدر ایران برای ثبات و امنیت خاورمیانه تلاش و اقدام نکرده است

 


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در واکنش به ادعاهای دی کوتس رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در خصوص ابراز نگرانی از نقش و نفوذ ایران در منطقه، این ادعاهای تكراری را امری انحرافی و بی اساس خواند و افزود: چنین گفتاری  ناشی از رویکرد و سیاست دولت آمریکا در توليد و ترويج تهدید و وحشت آفرینی های دروغین و خود ساخته در مناطق مختلف جهان و بویژه خاورمیانه است. 


وی افزود: این سیاستی سودآور برای واشنگتن و بی ثبات ساز برای جهان و منطقه غرب آسیاست که درک و مقابله با آن نیازمند دوراندیشی و هوشیاری تمامی رهبران  و مردم کشورهای منطقه است.

 

نظر شما