شناسهٔ خبر: 24132625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

جامعه با امر به معروف و نهی از منکر زنده خواهد بود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله تلگرام و تاثیرگذاریش روی افکار عمومی کشور از سیاست‌های کلی نظام است، گفت:جامعه با امر به معروف و نهی از منکری زنده خواهد بود واگر این اوجب واجبات کنار زده شود همه چیز آلوده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی شب گذشته (25 بهمن) در نشست شوراي استاني ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و تعبیر زیبای معصومین علیه السلام اگر تمام عبادات در یک کفه ترازو گذاشته شود و امر به معروف و نهی از منکر در کفه دیگر مثل ترشح بزاق در مقابل یک دریا است.

 

وی افزود: جامعه با امر به معروف و نهی از منکر زنده خواهد بود و اگر این اوجب واجبات را کنار زده شود همه چیز آلوده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استعمار هم که از 200 سال قبل در شرق آسیا، در شبه قاره و کشورهای اسلامی نفوذ داشته تمام تلاشش بر این بوده که امر به معروف و نهی از منکر را از اسلام بگیرد، گفت: و بعد با همه شئون مسلمین بازی کند و امروز ما با مسئولیت‌های بزرگی که بر دوش داریم باید این مسائل را درک کنیم.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در گذشته در جریان مسلمانهای اندولس و اروپا تاریخ تلخی داریم، ادامه داد: دشمن با از کار انداختن امر به معروف و نهی از منکر و نفوذ فرهنگی فساد را ایجاد کرد و بعد که جامعه اسلامی را از این جهت خلع سلاح کردند با هجوم قتل عامی کردکه کمتر در دنیا سراغ است و تا 700 سال هم اذان قطع شد.

 

به گفته وی بدتر از همه دردهای ما این است که آنهایی که دست اندکار و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند در حال توجیه کردن فساد، تبعیض و فقر و آسیب‌های خانوادگی  و فروپاشی خانواده‎‌ها هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: عجیب است مسئولان وقتی بحث محیط زیست و آفات نباتی و بیمارهای حیوانات و انسان به میان می‌آید خیلی قیافه متمدنی می‌گیرند و کلی بحث‌های علمی در این جهت مطرح و بسیار تلاش می‌کنند تا این مشکلات را حل کنند که البته درست هم است اما تنها چیزی که سرش بی‌کلاه می‌ماند انسان در زاویه انسانی و مسائل معنوی، ارزشی و روح انسان است.

 

آیت الله عبادی با تاکید به اینکه در این مسائل بعضی از مسئولان حرف از آزادی بیان، آزادی قلم و منافع تلگرام می‌رنند، عنوان کرد: تلگرامی که در دست دشمن است و هر لحظه می‌تواند برای فساد جامعه، برای تفرقه جامعه، برای کُشت و کشتار جامعه اقدام کنند را توجیه می‌کنند که 100 هزار شغل به این تلگرام بسته است.

 

وی تاکید کر: فلسفه انقلاب ما این است که ما می‌توانیم و در صحنه میدانی متخصصین ما می‌گویند که به سادگی ‌‍می‌توانیم شبکه‌هایی اجتماعی را راه اندازی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی دستگاه فضای مجازی در داخل تولید شود مشاغل را هم می‌توان به آنجا منتقل کرد، گفت: از طرفی مسئولان جاهایی که باید شغل ایجاد می کردند که نکردند اما حالا می خواهند 80 میلیون جمعیت کشور را فدای 100 هزار شغل در تلگرام کنند و این بسیار عجیب است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه یکی از منکرات سخت ما رکود  و فقر و  تبعیض در جامعه است،  ادامه داد: انسان‌های آبرومند از زن و مرد سر سطل‌های زباله هستند که زباله جمع کنند تا زندگی‌شان را اداره کنند آیا این منکر نیست؟ آیا مسئولان نمی‌بینید؟ این کشور که فقیر نیست پس چرا وضعیت اینگونه است.

 

وی با انتقاد از اینکه مسئولان رطب و یابس‌ها را به هم می‌بافند که کارهای بد را توجیه و بَزک کنند، بیان کرد: با این کار و اقدامات در حالی که قرآن و مکتب غنی و سیره ائمه هدات علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را داریم اما همه چیز را از دست دادیم و آبرو اسلام را هم بردیم آیا قصاوت قلب بدتر از این ممکن است؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کسانی که اصلاً در رشته‌های حق ورود ندارند بنا به توجیه کردن می‌کنند، افزود: مسئول در نظام جمهوری اسلامی وقتی مفاسد خانوادگی و مفاسد نفسانی و شهوانی و این‌ها به رسوایی می‌کشد و دستگیر می‌شوند می‌گوید وقتی جلوی کنسرت‌ها را بگیرند چنین می‌شود اما این با چه تخصصی چنین حرفی می‌زند؟ اما این چه ربطی دارد؟

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه برنامه‌های کنسرت بذر شهوات است که مسئولان ریختید حالا محصولش درمی‌آید، گفت: برنامه‌های شنای زن و مردش، اهانت‌های در شب شام غریبان عزای حضرت امام رضا (ع) و شب شام غریبان شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نتیجه بذر شهوتی است که مسئولان برای فساد جامعه می کارند و عوض اینکه مشکل مردم و فقر و بیکاری را حل کنند می‌گوید کنسرت برای خوشحالی مردم است، خوشحالی کدام قشر؟

 

وی با اشاره به اینکه کسانی که روزی خود را از سطل زباله جمع می‌کند و جوانش بیکار است و فسادها و رباهای بانک آنان را به پا در آورده که دنبال کنسرت نیستند، اظهار کرد:  عده ای محدود و معدود در جامعه به دنبال افکار و اندیشه‌های بیرونی سر مسلمانان این مسائل را در می‌آورید و بعد یک توجیه غیر علمی و دقیقاً خلاف نظریه‌های قابل قبول می‌آورند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهوت مثل درنده هاری است که تا هر وقت خواب باشد هیچ مزاحم شما و دیگری نیست، افزود: اما اگر شهوت انسان بیدار شود و حمله کند دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند جلویش را بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در محیط های ارزشی شهوت انسان خوابیده است و انسان را حفظ می‌کند، گفت: اما وقتی رقص به بچه‌های مردم یاد می دهند و برای این همه غم نامنتهی مردم نسخه کنسرت می‌ریزید و شهوت را تحریک می‌کنند این به شانس انگلیس و فرانسه و امریکا تمام می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از خواب غفلت بیدار شویم چرا که این کارهای با عقل، علم، سیاست و اقتصاد نمی‌سازد، تصریح کرد: اما وقت نوبت به مسائل ارزشی، و روحی انسان می‌رسد بعد می‌بینیم مسئولان یکطرفه حرف از بحث آزادی بیان و آزادی قلم می‌زنند!

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولین اجرایی در نظام جمهوری اسلامی براساس قانون این است که کارهای مردم روی زمین نماند و مشکلات آنان را حل کنند، گفت: اما گاهی مسئولان ایده ئولوگ می‌شوند وبعد ورود پیدا می‌کنند به یک مسائلی از قبیل مثلاً همین مسئله تلگرام.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله تلگرام و تاثیرگذاریش روی افکار عمومی کشور از نوع سیاست‌های کلی نظام است، تاکید کرد: و در زمینه ورود طبق قانون اساسی فقط برای رهبر جامعه ثبت شده و برای هیچ کسی حق دخالت وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اما مسئولان کارهای اصلی خود را واگذار کردند و ورود پیدا می‌کنند به کارهای که قانونی مربوط به آنان نیست و این خودش یک منکر دیگر است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: خداوند بخاطر بی تفاوتی و قصاوت نسبت به جامعه، دین، ارزش ها، قانون اساسی و قشر ضعیف جامعه ما را رها نخواهد کرد و باید پاسخگو باشیم.

 

به گفته وی مسئولان اگر راست می‌گویند قانون برایشان ملاک باشد و مشکلات ملت و انواع و اقسام مسائلی که امروز باعث سرشکستگی جامعه ما و انقلاب ما می‌شود را حل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در اوج موقعیت جهانی قرار دارد اما متاسفانه مسائل معکوس جلوه داده می شود و ترجمه خواسته‌های بیگانه است، گفت: مردم با وجود همه مشکلات و مطالباتی که دارند اما بخاطر اسلام، انقلاب و مقام معظم رهبری 22 بهمنی می‌آفریند که حتی دشمن اظهار داشت که در 22 بهمن 96 ایران زیرپای راهپیمایان لرزید آیا حیف نیست ما این مردم و خدا را رها کنیم؟ و نتیجتاً همه منافع ملی  و ارزشهای دینی را به مسخره بگیریم و به نفع دشمن حرف بزنیم.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه در روایات نسبت به شهوات هشدار داده شده، افزود: گاهی ممکن است یک نگاه انسان را از پا دربیارد و برای همیشه او را فاسد کند.

 

وی ادامه داد: بعد ما به دست خودمان و با اعتبارات جمهوری اسلامی و به وسیله مسئولین خودمان داریم جامعه خودمان را فاسد می‌کنیم و جوانان را در لغزشگاه قرار می‌دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: شما بهترین امّتى هستید اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنید.

 

 

نظر شما