شناسهٔ خبر: 24129794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تیتر امشب/ عملکرد و مشکلات در مناطق زلزله زده کرمانشاه

برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی و پیگیری عملکرد و مشکلات در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بازوند استاندار کرمانشاه در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر درباره وضعیت اعطای تسهیلات گفت: با سفر ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و سپس اظهارات نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، موضوع مهلت دادن برای بازپرداخت تسهیلات بانکی جدی تر شد تا اینکه اعلام شد که با استمهال 2 ساله وام های بانکی زلزله زدگان کرمانشاه موافقت شده است.
وی گفت: درباره این طرح ابهاماتی از طرف مردم و ما وجود داشت از جمله اینکه کسانی بودند چند تسهیلات گرفته بودند یا برخی مناطق آسیب چندانی ندیده بودند که با بررسی های بیشتر این ابهامات برطرف شده و لیستی تهیه شده است.
بازوند با اشاره به همکاری بانک ها گفت: استانداری خیلی زود دست به کار شد و بانک ها در این باره همکاری می کنند.
بازوند در پاسخ به این سوال که چرا کار اسکان دائم در مناطقه زلزله زده کرمانشاه دیرتر آغاز شده گفت: نخستین پروانه های ساخت در زلزله های گذشته کمتر از 6 ماه نبوده است اما ما خیلی زود این روند را شروع کردیم.

وی افزود: در مطابق برنامه کار اسکان دائم، قرار بود از اول بهمن آغاز شود اما اسکان دائم از دی ماه رسما آغاز شده که براساس سرعت عمل، کار اسکان دائم زودتر آغاز شده است.

بازوند گفت:در برخی مناطق از جمله سر پل ذهاب برخی عوامل از جمله آواربرداری و به هم خوردن حد و حدود زمین ها کار اسکان دائم را با مانع مواجه کرده است. 
 
تیتر امشب/ عملکرد و مشکلات در مناطق زلزله زده کرمانشاه 
عزیز الله مهدیان، معاون بنیاد مسکن دیگر مهمان تصویری تیتر امشب گفت: کانکس در اختیار کسانی که  خانه هایشان تخریب شده قرار گرفته است و در حال بررسی خانه هایی هستیم که احتمال دارد خطرناک باشند.
او گفت: مشکل ما اینست که کسانی که  خطر خانه هایشان را تهدید نمی کند می ترسند در خانه خود زندگی کنند ودر چادرها زندگی می کنند و علت آن پس لرزه ها است.
مهدیان گفت: ارزیابی ها انجام شده و خطری خانه ها را تهدید نمی کنند.
او گفت: حجم کار در کرمان کمتر از کرمانشاه است و حدود 700 خانه در کرمان تخریب شده است.
معاون بنیاد مسکن گفت: فرآیند ساخت در شهر پیچیده است و حجم بازسازی زیاد و 40 میلیون تومان برای بازسازی خانه ها در نظر گرفته شده است.
او گفت: مشکل سرویس بهداشتی با بازسازی برخی از خانه ها تا حدودی رفع شده است که با تهیه سرویس بهداشتی های سیار این مشکل حل خواهد شد.
مهدیان گفت: در ارتباط با شهرداری به ازای هر 100 متر مربع هزینه نظارت، پروانه و طرحی اش را بنیاد مسکن و دولت تقبل کرده است و کسانی که می خواهند  متراژ بیشتر بسازند و این متراژ ربطی به زلزله ندارد و باید هزینه های شهرداری را پرداخت کنند.
 محمد باژیان - مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان هم گفت: بحث کانکس ها خوب مدیریت می شود و اگر کسی به کانکس نیاز داشته باشد حتما در اختیارش قرار می دهیم.
او گفت: تمام کارهای ضروری در استان انجام شده است و مشکلی در سطح استان وجود ندارد.
 باژیان گفت: عموم خانه ها امن است.
  مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از مردم خواست برای تکمیل پرونده هر چه سریعتر اقدام کنند.
 

نظر شما