شناسهٔ خبر: 24127539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه مترو در کلانشهر‌ها؛ از مهم‌ترین اولویت‌های دولت

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوع آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه تهران، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت کمک به توسعه مترو در کلانشهر‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با مسئولان دستگاه هاي دولتي، شهرداري و شوراي شهر تهران براي تامين 2000 دستگاه واگن مترو، اظهار داشت: براي مقابله با آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ مناسب ترين راهكار گسترش شبكه حمل و نقل عمومي به ويژه راه آهن درون شهري است.
وي با اشاره به مصوبه شوراي اقتصاد براي تامين و خريد 2000 دستگاه واگن مترو،‌ گفت: خوشبختانه در پايتخت زيرساخت هاي لازم براي گسترش مترو ايجاد شده و دولت مصمم است در سريع ترين زمان ممكن 2000 واگن هاي مورد نياز راه آهن شهري تامين شود.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به رنج و سختي مسافران در استفاده از مترو به ويژه در ساعات پرتردد و نيز برنامه كلان دولت در مقابله با آلودگي هوا نظير نوسازي ناوگان باري كشور، از مسئولان مربوط خواست تا ظرف يك هفته، در خصوص نخستين قرارداد اين مصوبه و تامين 630 واگن مورد نياز شهر تهران برنامه و ساز و كار اجرايی ارائه كنند.
آقای جهانگيري همچنين با تاكيد بر استفاده از توانمندي داخلي، ضرورت لحاظ موضوعاتي نظير انتقال دانش و فناوري به كشور در زمينه ساخت واگن و لوكوموتيو در قرارداد با شركت هاي خارجي را يادآور شد و گفت: امروز ظرفيت مناسبي در روابط خارجي كشور به وجود آمده است و محدوديتي براي استفاده از فاينانس در توسعه اين طرح ها وجود ندارد.
پيش از سخنان معاون اول رئيس جمهور، نجفي شهردار تهران در گزارشي از وضع متروي تهران و نياز راه آهن شهري پايتخت، با تاكيد بر استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي براي مقابله با آلودگي هوا و ترافيك سنگين گفت: مترو در پايتخت براي ارائه بهترين خدمات نيازمند بيش از هزار واگن است.
در اين جلسه هريك از اعضا ديدگاه ها و راهكارهاي خود را براي تامين نياز شبكه ريلي درون شهري 9 كلانشهر كشور ارائه كردند.

نظر شما