شناسهٔ خبر: 24125780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: قریب به سه میلیون مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که این آمار جای نگرانی دارد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه یزد پایلوت برخی از طرح‌های مشترک قوه قضائیه و سازمان بهزیستی است، گفت: اقداماتی که در استان یزد صورت گرفته به صورت مشترک بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی به ویژه بهزیستی انجام شده و نتایج مطلوبی، هم در بحث آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوجین هم در حوزه پیشگیری از اعتیاد داشته است.

الفت با اشاره به وجود قریب به ۳ میلیون مصرف کننده مواد مخدر افزود: در بحث مصرف موادمخدر، آمار قابل استنادی در کشور از حیث سن و جنس مصرف کنندگان نداریم، اما آماری که می‌توانیم به صورت میانگین ارائه دهیم، این است که در حال حاضر قریب به ۳ میلیون مصرف کننده موادمخدر داریم.

وی با بیان این که قانونگذار در دهه‌های مختلف به موضوع اعتیاد نگاه‌هایی داشته است، خاطرنشان کرد: قانونگذار از سال ۸۹ سیاست کیفری خود را در حوزه اعتیاد تغییر داد و در ماده ۱۵ مقرر شد که همه معتادان مکلف شوند به مراکز دولتی و خصوصی برای ترک اعتیاد مراجعه کنند و گواهی تحت درمان دریافت کنند که با این گواهی دیگر تحت تعقیب پلیس قرار نگیرند.

الفت اظهارداشت: دو دسته از معتادان از این گروه خارج شدند، یکی معتادان متجاهر و دیگری معتادانی که داوطلبانه راضی نمی‌شوند برای ترک اعتیاد مراجعه کنند که دسته دوم، دستگیر و به کمپ‌ها معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: قانونگذار تلاش دارد در مسیر بهبود وضعیت معتادان قدم بردارد و بعد از ترک اعتیاد آن‌ها را توانمند کند.

این مسئول تصریح کرد: پیش از این، مرکز و مرجعی برای توانمندسازی معتادان وجود نداشت، اما اکنون قانون، شهرداری‌ها را مکلف به ایجاد مراکز توانمندسازی برای معتادان بهبود یافته کرده است.

انتهای پیام/ ا

تلاش در راستای بهبود وضعیت معتادان

نظر شما