شناسهٔ خبر: 24114287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یوسف بن علوی:

تشکیل دولت فلسطین ضرورتی راهبردی برای جهان است

وزیر خارجه عمان در اولین سفر خود به فلسطین تأکید کرد که تشکیل دولت فلسطینی به ضرورتی راهبردی در سراسر جهان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج الجدید، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان تأکید کرد که برپایی دولت فلسطین به ضرورتی راهبردی برای همه دنیا تبدیل شده است.

بن علوی بعد از ورود به استان «اریحا» در شرق کرانه باختری اعلام کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم، تمایلی جهانی برای تأسیس اسرائیل وجود داشت اما حالا تشکیل دولت فلسین یک ضرورت راهبردی جهانی است.

وی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به فلسطین تأکید کرد که دنیا دیگر خشونت و ویرانی بیشتری را تحمل نخواهد کرد و عمانی ها هر جایی که باشند از برادران فلسطینی خود حمایت می کنند.

وزیر خارجه عمان تأکید کرد که بنا بر دستور سلطان قابوس بن سعید، عمان از مردم فلسطین حمایت خواهد کرد. وی گفت که روابط مستحکمی میان عمان و تشکیلات خودگردان فلسطین حاکم است.

قرار است وزیر خارجه عمان در اریحا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «رامی الحمدالله» نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین و شماری از مسئولان تشکیلات خودگردان دیدار کند.

این اولین بار است که وزیر خارجه عمان به فلسطین سفر می کند و قرار است در این سفر که سه روز به طول خواهد انجامید تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مورد بررسی قرار بگیرد.

نظر شما