شناسهٔ خبر: 24111752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنوب شرق استان حماه سوریه پاکسازی می‌شود

ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش قصد دارند منطقه جنوب شرق استان حماه را که با ریف شمالی حمص تداخل دارد، از تروریست‌های «الجبهة الإسلامیة» پس بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری اعلام کردند که همه تلاش‌های دولت سوریه برای برقراری آتش‌بس در جنوب شرق حماه به شکست منتهی شد.

روزنامه الوطن گزارش داد که پس از شکست این تلاش‌ها، ارتش سوریه تصمیم گرفته است که ریف جنوبی شرقی استان حماه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.

این منطقه با ریف شمالی حمص تداخل دارد. در این دو منطقه تروریست‌های موسوم به «الجبهة الإسلامیة» استقرار دارند و ارتش سوریه قصد دارد با عملیات گسترده خویش به حضور آنان پایان دهد.

تروریست‌ها از این مناطق به عنوان سکویی برای حملات روزانه خود به شهرک‌های واقع در ریف غربی «سلمیه» به ویژه شهرک‌های «تلدَّرة»، «الرملیة»، «قبة الکردی» و «الکافات» استفاده می‌کنند.

در این منطقه همچنین مقرهای نظامی ارتش سوریه وجود دارد که خط دفاعی مقدم نیروهای مقاومت برای دفاع از شهر سلمیه است.

یک منبع خبری اعلام کرد که ارتش سوریه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود حمله گسترده‌ای به تروریست‌های حاضر در منطقه «الرستن» انجام داده است.

این منطقه در جنوب شرق حماه واقع شده و در طول مرزهای اداری استان‌های حمص و حماه امتداد دارد.
در شمال استان حمص هم یک منبع نظامی اعلام کرد که تروریست‌ها بار دیگر توافق مناطق «کاهش تنش» را نقض کرده و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

پنجشنبه (فردا) زمان پایان توافق کاهش تنش در ریف شمالی حمص است و تا کنون مشخص نیست که آیا عمل به این توافق تمدید خواهد شد یا کاملا به پایان رسیده است.

تروریست‌های حاضر در ریف حمص هم روز گذشته با همرزمان خود در گروه تروریستی «جبهه النصره» بشدت درگیر شدند و مقرهای این گروه را محاصره کردند.

در همین راستا، ارتش سوریه روز جمعه گذشته (21 بهمن ماه جاری) اعلام کرد استان‌های «حماه» و «حلب» را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

برچسب‌ها:

نظر شما