شناسهٔ خبر: 24101951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا/ تساوی استقلال با گل دقایق پایانی قربانی

تهران- ایرنا- تیم فوتبال استقلال ایران در اولین دیدار خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان 10 نفره قطر و با گل دقیقه 88 «علی قربانی» به تساوی 2 بر 2 دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم فوتبال استقلال ایران در اولین دیدار خود در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز (سه شنبه) در ورزشگاه «جاسم بن حمد» دوحه به مصاف الریان قطر رفت.
این دیدار در حالی برگزار می شد که الریان بدنبال کسب هر سه امتیاز این دیدار خانگی با استفاده از 13 بازیکن خارجی و گران قیمت خود بود و آبی پوشان ایران نیز به خوبی می دانستند که در صورت نتیجه نگرفتن در این دیدار، کار بسیار دشواری برابر العین امارات و الهلال عربستان خواهد داشت.
هنوز یک دقیقه از آغاز این دیدار نگذشته بود که درخشش «سیدحسین حسینی» دروازه بان استقلال مانع از فرو ریختن دروازه این تیم شد. با این حال روند بازی بعد از این موقعیت خطرناک الریان تغییر کرد. در دقیقه 7 ارسال زمینی «سرور جپاروف» بازیکن استقلال از سمت راست دروازه الریان به پای مدافع این تیم برخورد کرد و دروازه این تیم گشوده شد.
گل به خودی «تاباتا» باعث شد تا استقلال با یک گل از حریف خود پیش بیفتد، اما این نتیجه چندان پایدار نماند زیرا در دقیقه 18 «عبدالرزاق حمدالله» توپ ارسال شده از روی یک ضربه ایستگاهی را وارد دروازه استقلال کرد. اشتباه دروازه بان و مدافعان استقلال در این گل کاملا محرز بود.
10 دقیقه بعد اما «عبدالرزاق حمدالله» زننده گل اول الریان، دفاع استقلال را برهم ریخت و با پاسی زمینی توپ را به «تاباتا» رساند و وی با یک بغل پا برای بار دوم دروازه استقلال را گشود تا گل به خودی اش را جبران کند.
استقلال بعد از این گل مقداری از لاک دفاعی خود خارج شد و تلاش کرد تا بار دیگر نتیجه را به تساوی بکشاند.
در دقیقه 40 سانتر «وریا غفوری» با ضربه سر «جابر انصاری» همراه شد، اما این توپ به دیرک دروازه برخورد کرد و وارد دروازه الریان نشد.
دو دقیقه بعد «داریوش شجاعیان» بار دیگر در موقعیتی خطرناک برابر دروازه الریان قرار گرفت، اما ضربه وی بعد از اصابت به دستان دروازه بان و دیرک دروازه به زمین بازگشت و نتیجه ای در بر نداشت.
نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر یک الریان به پایان رسید.
شروع نیمه دوم با برتری نسبی استقلال همراه بود. «مامه تیام» سنگالی با دستور «وینفرد شفر» به جای «جابر انصاری» برای استقلال وارد زمین شد و حضور وی بر قدرت تهاجمی استقلال افزود. آبی پوشان که به خوبی می دانستند در صورت نتیجه نگرفتن در این دیدار، در دو دیدار بعدی کار به مراتب سخت تری برابر الهلال و العین دارند تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بازی را به تساوی بکشانند. با این حال الریان نیز تیم دست و پا بسته ای نبود و در هر زمان ممکن تلاش می کرد تا نیم نگاهی به دروازه استقلال داشته باشد.
در دقیقه 57 قربانی سانتر ارسال شده «امید ابراهیمی» را با ضربه سر به سمت دروازه الریان فرستاد، اما دروازه بان این تیم توپ را دفع کرد.
در دقیقه 65 عبدالررزاق با شوتی سنگین می توانست گل سوم الریان را وارد دروازه استقلال کند، اما واکنش خیره کننده حسینی مانع از گشوده شدن دروازه آبی پوشان شد.
در دقیقه 82 تاباتا کاپیتان الریان با دریافت کارت زرد دوم توسط داور از زمین اخراج شد و از این دقیقه به بعد الریان 10 نفره به بازی ادامه داد.
در دقیقه 88 اما قربانی سانتر ارسالی از سوی امید ابراهیمی را با ضربه ای سر دقیق وارد دروازه الریان کرد و بازی را به تساوی کشاند.
** ترکیب الریان
عمر باری، علی سند، گونزالو ویرا، محمد علائدین، احمد یاز، میونگ جین، احمد سید، دانیل گوما، رودریگو تاباتا، عبدالرزاق حمدالله، سباستین سوریا(65-موتعلی)
سرمربی: میشل لادروپ

** ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، مجید حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، امید نورافکن، روزبه چشمی (83- برزای)، امید ابراهیمی، سرور جپارف، داریوش شجاعیان، جابر انصاری (46- مامه تیام)، علی قربانی
سرمربی: وینفرد شفر
ورزشی**9129**1368
خبرنگار: مهدی رهبر** انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما