شناسهٔ خبر: 24099379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور معاون امور حقوقی رئیس جمهور صورت می‌گیرد

برگزاری همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» فردا در تبریز

همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» فردا با حضور معاون امور حقوقی رئیس جمهور و جمعی از اساتید، محققان و فعالان این عرصه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» فردا با حضور معاون امور حقوقی رئیس جمهور و جمعی از اساتید، محققان و فعالان این عرصه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

ایجاد بسترهای لازم در گسترش و پیشبرد علمی حقوق اساسی در کشور با هدف تلاش در ایجاد ارتباط بین اندیشه‌ها و اندیشمندان دانشگاه و ارگان‌های ذی‌ربط و بهبود روش‌های اقدام نهادهای عمومی مبتنی بر آموزه‌های حقوق عمومی به‌طور عام، حقوق اساسی به‌طور خاص، استفاده از آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی در افزایش توان کشور به‌منظور اطمینان از دستیابی به اهداف دانش حقوق اساسی از جمله اهداف این همایش اعلام شده است.

مشروطه ایرانی و نظریه دولت، مبانی اجتماعی و سیاسی قانون اساسی مشروطیت، اقتصاد سیاسی و حقوق عمومی اقتصادی مشروطه، تحلیل تاریخی قانون اساسی مشروطه، قانون اساسی مشروطه و رهیافتهای حقوق تطبیقی و قانون اساسی مشروطه، تنظیم قدرت و تفکیک قوا از جمله محورهای اصلی این همایش است.

از دیگر محورهای این همایش می‌توان به قانون اساسی مشروطه، حقوق و آزادی‌ها، قانون اساسی مشروطه و حاکمیت قانون، قانون اساسی مشروطه و مسئله مردم سالاری، قانون اساسی مشروطه و انجمن‌های محلی و چالش‌های حقوقی و عملی قانون اساسی مشروطه اشاره کرد.

گزارش فارس حاکی است، این همایش از سوی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز و با همکاری انجمن حقوق اساسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج/

نظر شما