شناسهٔ خبر: 24097398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح «کوثر رسول‌الله(ص)» در اماکن متبرکه کشور برگزار می‌شود

طرح «کوثر رسول‌ الله(ص)» 30 بهمن‌ماه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین 17 اسفندماه مصادف با شب ولادت این بانوی بزرگوار در حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و مؤسسات و مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نظر دارد با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی برنامه‌ای در زمینه توجه و توسل مردم به حضرت زهرا(س)، تلاوت قرآن کریم و اهدای ثواب آن به پیشگاه آن حضرت برگزار کند.

بر همین اساس طرحی با عنوان «کوثر رسول‌ الله» همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین شب ولادت این بانوی بزرگوار در حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

این طرح با اهدافی همچون تمسک به قرآن به عنوان میراث اهل بیت(ع) و محور وحدت، ترویج تلاوت و همخوانی قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه، ایجاد سنت حسنه اهدای ثواب قرائت قرآن کریم، استفاده از ظرفیت مساجد و اماکن متبرکه جهت ایجاد کانون‌های قرآنی 30 بهمن‌ماه همز‌مان با شب شهادت حضرت زهرا(س) با محوریت سوره «یس» و 17 اسفندماه مصادف با شب ولادت حضرت زهرا(س) پس از نماز مغرب و عشاء با محوریت سوره «دخان» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در طرح «کوثر رسول الله» پس از توزیع مجلد قرآن کریم در بین عموم مردم، تلاوت سوره «یس و دخان» توسط قاری و هم خوانی دسته جمعی توسط عموم مردم صورت گرفته و ثواب این تلاوت به پیشگاه روح طیبه حضرت هدیه می‌شود.

 اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، موسسه جوانان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ، سازمان اوقاف وامور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، مسجد مقدس جمکران، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما