شناسهٔ خبر: 24096764 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

قدم اول سرخابی‌ها درآسیا

صاحب‌خبر -

آرمان- روز دوم هفته اول رقابت های گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار می شود و تیم های استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود قرار می گیرند. روز گذشته تیم های ذوب آهن و تراکتور سازی مقابل حریفان خود شکست خوردند.

شکست ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن که با پیروزی سه بر یک برابر آیزاول هند در دیدار پلی‌آف، مجوز حضور در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد، دیروز در نخستین دیدار خود در این مرحله به مصاف الدحیل قطر رفت.در این مسابقه، الدحیل که عنوان صدرنشین لیگ ستارگان قطر را یدک می‌کشد، میزبان تیم دوم لیگ برتر فوتبال ایران بود. ۱۱ دقیقه از نیمه نخست این دیدار گذشته بود که کی‌روش استنلی سوارز با استفاده از شلوغی محوطه جریمه الدحیل و با فرصت‌طلبی،دروازه الدحیل قطر را باز کرد.در ادامه،الدحیل در دقیقه ۱۷ و روی یک ضربه آزاد چسبیده به محوطه جریمه ذوب‌آهن، صاحب موقعیت گلزنی شد، اما واکنش استثنایی رشید مظاهری مانع به ثمر نشستن این موقعیت شد. الدحیل در دقیقه ۴۵ نیز موقعیت مناسب دیگری روی تعلل خط دفاعی ذوب‌آهن به‌دست آورد که باز هم با واکنش به موقع مظاهری به بیرون رفت تا نیمه نخست با همان یک گل به سود ذوب‌آهن به پایان برسد.در نیمه دوم، ذوب‌آهن رو به بازی تدافعی آورد و این الدحیل بود که حملات متعددی روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دید.مقاومت ذوبی‌ها بالاخره در دقیقه ۷۴ شکست و کریم بودیاف قفل دروازه رشیدمظاهری را باز کرد تا کار برای شاگردان قلعه‌نویی سخت شود. کمتر از دو دقیقه از به ثمر رسیدن این گل نگذشته بود که بودیاف برای بار دوم دروازه ذوب‌آهن را فرو ریخت تا آب سردی بر پیکر ذوب‌آهن ریخته شود. این دو گل تقریباً شیرازه ذوب‌آهن را از هم پاشید و تعویض‌های قلعه‌نویی هم کارساز نشد و این یوسف المساکنی بود که با زدن گل سوم به ذوب‌آهن، کار نماینده کشورمان را یکسره کرد تا ذوب‌آهن پیروزی یک بر صفر را با شکست سه بر یک عوض کند.

شکست تراکتور

تیم فوتبال تراکتورسازی در اولین گام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه السیب شهر مسقط عمان رودرروی مهمانش الاهلی عربستان قرار گرفت. در نیمه دوم اول تیم عربستانی شروع بهتری داشت و اولین موقعیت بازی نیز در دقیقه 16 توسط بازیکنان این تیم ایجاد شد که جوردی آلمیدا دروازه‌بان تراکتورسازی با واکنش به موقع خود شوت بازیکنان حریف را راهی کرنر کرد. بلافاصله بعد از این موقعیت و روی کرنر ارسالی بازهم این تیم مهمان بود که در دقیقه 29 می‌توانست به گل برسد اما محمد نادری ضربه بازیکنان الاهلی را از روی خط دروازه بیرون کشید و ناجی تیمش شد. در دقیقه 29 بازهم نوبت به درخشش دوباره دروازه‌بان برزیلی تراکتورسازی رسید و او با عکس‌العمل دیدنی خود ضربه سر مهند احمد مهاجم تیم الاهلی را به زیبایی برگشت داد. در اواخر این نیمه تراکتورسازی بازی را در دست گرفته و دو بار نیز توسط احسان پهلوان دروازه الاهلی را تهدید کرد که در هر دو مرتبه شوت‌های این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی در نیمه دوم تیم الاهلی بود که موفق شد به گل برسد و با پیروزی زمین ورزشگاه عمانی را ترک کند.

شفر چه گفت؟

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی الریان قطر- استقلال در گروه D لیگ قهرمانان آسیا، گفت: الریان تیم خوبی است که از بازیکنان خوبی برخوردار است.ما آنها را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم اما ما هم بازیکنان بسیار خوبی در اختیار داریم و امیدوارم برنده بازی باشیم و سه امتیاز مسابقه را کسب کنیم. سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: الریان تیم خوبی است که در لیگ قطر هواداران زیادی هم دارد. ما هم تیم خوبی هستیم و بازیکنان و روحیه بسیار خوبی داریم.برای برد بازی می‌کنیم نه مساوی. تیم من برای سه امتیاز و کسب پیروزی به زمین می‌رود.با تمام قدرت به زمین می‌رویم و امیدوارم نظم تاکتیکی را در طول 90 دقیقه داشته باشیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم. ما بازیکنان جوان و باتجربه‌ای در استقلال داریم. باید ببینیم سه‌شنبه چه اتفاقی می‌افتد. شفر ادامه داد: از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خوشحالم. این رقابت‌ها، بازی‌های بسیار خاص و ویژه‌ای است و انگیزه زیادی بازیکنان دارند تا عملکرد خوبی ارائه دهند. وی درباره شناختش از لیگ امارات و قطر، بیان کرد: زمانی که من در امارات بودم، چیزی حدود 10 -20‌هزار تماشاگر بازی‌های ما را از نزدیک می‌دیدند اما الان این عدد به سه چهار‌هزار نفر رسیده است. من نمی‌دانم مشکل از کجاست ولی شما زمین تمرین و امکانات بسیار خوبی دارید. من برای قطر در راه برگزاری جام جهانی 2022 آرزوی موفقیت می‌کنم. شاید عده‌ای از این اتفاق خوشحال نبودند ولی این مهم نیست. من از این بابت خوشحالم و باید بگویم فوتبال را دوست دارم. شما تیم‌های خوبی در لیگ قطر دارید، مثل السد که چند سال پیش قهرمان آسیا شد. در کل امکانات و تیم‌های خوبی در قطر وجود دارد.

صحبت‌‌های برانکو

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس ایران - نسف قارشی ازبکستان گفت: از اینکه در لیگ قهرمانان حضور داریم،بسیار خوشحالم و سه‌شنبه مقابل هواداران‌مان که از آنها انتظار دارم مثل همیشه به بهترین شکل حامی ما باشند.ما سه‌شنبه اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان انجام خواهیم داد و امیدوارم در این بازی پیروز شویم.همیشه اولین بازی در هر رقابتی سختی خاص خودش را دارد بخصوص اینکه تجربه نشان داده اولین بازی اگر در خانه باشد،سخت‌تر است، چرا که از شما انتظار برد دارند.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه احترام زیادی برای تیم نسف قارشی قائل هستند،خاطرنشان کرد:ما در تهران بازی می‌کنیم و آنها می‌دانند که مقابل قهرمان ایران به میدان می‌آیند.ما به‌دنبال این هستیم که نتایج خوب گذشته خود را تکرار کنیم، به همین خاطر هم الان در صدر جدول لیگ برتر قرار داریم. طبیعی است که دوست داریم سه‌شنبه هم برنده باشیم و به روند خوب‌مان ادامه دهیم.برای پرسپولیس آسیا و ایران فرقی نمی‌کند که در ایران بازی کند یا حتی خارج از کشور، بلکه فقط برد به میدان می‌رود. برانکو خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید اولین بازی همیشه بسیار سخت،سرنوشت‌ساز و مهم است. ما باید حسابی حواس‌مان را جمع کرده و تمرکز کامل برای این بازی داشته باشیم. من دو بازی تیم نسف قارشی مقابل پاختاکور و الفیصلی را نگاه کردم. اگر پنج بازی اخیر آنها را نگاه کنید چهار برد و فقط یک شکست می‌بینید. از بین بازیکنان آنها نیز کسانی را که بهتر می‌شناسم.عبدوخالیکوف که در لیگ قهرمانان بازی کرده و دراگان سران و اسلاوکو لوکیچ که هموطنان من محسوب می‌شوند. برای بازی سه‌شنبه نیز انتظار ما از تیم نسف یک تیم خوب و سازماندهی شده است و بهتر است بگویم آنها یکی از چهار تیم برتر ازبکستان محسوب می‌شوند.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا نگران این موضوع نیست که هواداران تیمش سه شنبه اتفاقی را رقم بزنند که محرومیت احتمالی برای پرسپولیس در پی داشته باشد، گفت: هواداران ما بسیار عالی هستند. من تمام دورانی که در ایران بودم چه تیم ملی و چه پرسپولیس که کلاً هشت سال می‌شود هیچ‌وقت غیراز یکی دو مورد ناچیز حرکت ناشایستی از هواداران ندیدم.وی درمورد اینکه تیمش چقدر از حضور در لیگ قهرمانان سال قبل تجربه کسب کرده و این تجربه چقدر در این فصل به کارشان خواهد آمد، گفت: تجربه‌ای که ما فصل پیش از لیگ قهرمانان آسیا کسب کردیم،نمی‌شود ارزشگذاری کرد.مسلما این تجربه برای بازیکنانم بسیار باارزش است، برای ما هم همین‌طور.البته من قبل از لیگ قهرمانان، آسیا و اروپا را تجربه کرده‌ام. خیلی مهم است که بازیکنان ما با اعتمادبه‌نفس بالا در بازی‌ها ظاهر شوند. به جرات می‌گویم با تیمی که ما داریم، نشان دادیم تیمی بهتر از ما در این رقابت‌ها وجود ندارد،اگرچه شاید نتایج در زمین برخی مواقع متفاوت باشد.

نظر شما