شناسهٔ خبر: 24079781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حسن عباسی در دانشگاه آزاد مشهد تاکید کرد:

تشکیل اتحادیه کشورهای تحریم شده، هژمونی آمریکا را از بین می‌برد/ مشکلات کشور با ریال توسری خور حل نمی‌شود

رئیس اندیشکده یقین بر تشکیل اتحادیه کشورهای تحریم شده تاکید کرد و گفت: این کار سبب می شود هژمونی آمریکا از بین برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن عباسی عصر امروز در برنامه‌ای با موضوع سیاست خارجی انقلاب اسلامی که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: اکنون باید بدانیم امپراطوری روز کیست؛ اکنون آمریکا با وجود این که سیاست خارجه و وزیر خارجه در دولتش ندارد؛ اما سیاست بین‌الملل را تنظیم می‌کند. آمریکا وزارت دولت دارد. یکی از خطاها و اشتباهات اساتید و نخبگان دیپلماسی ما این است که مشخص نکردند آمریکا وزارت خارجه ندارد.

 

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: وزرات دولت در آمریکا فقط ایالت‌های خود آمریکا را مدیریت و اداره می‌کند و وزارت استیت (state) هرکدام از کشورهای دیگر را به عنوان یک ایالت در نظر می‌گیرد و در ساختار و اجرای این کشورها تصمیم‌گیری می‌شود و کشورها وظیفه دارند این ساختار را بپذیرند و چنانچه کشوری این ساختار را نپذیرد به عنوان محور شرارت محسوب می‌شود.

 

وی ضمن با اشاره به اینکه این وزارت بقیه کشورهای دنیا را کنار ایالت‌های متحده آمریکا می‌بیند، بیان کرد: کشورهای دیگر باید بپذیرند که امریکا یک ارشدیت و مدیریت دارد.

 

سازمان ملل یک نهاد دموکراسی بین‌المللی نیست

 

عباسی با بیان این که سازمان ملل یک نهاد دموکراسی بین‌المللی نیست، تصریح کرد: سازمان ملل با تمام نهادهای ریز و درشتش وظیفه دارد سیطره آمریکا را قدرت ببخشد و تمام آیین‌نامه‌های سازمان ملل را آمریکا تنظیم و تعیین می‌کند.

 

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری از سخنان خود به بدعهدی آمریکا و تمام نشدن خواسته‌هایش در برابر جمهوری اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: تکلیف مسئولین ما  چیست؟! حفظ جمهوری اسلامی یا رفتن به دامن غرب. سال‌های اخیر مباحث و همایش‌هایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و برگزار شده است که متاسفانه پاسخ مناسب داده نشد.

 

وی یادی از دولت سازندگی کرد و گفت: در دولت سازندگی جزو تحریم «داماتو» شدیم و پس از آن در دولت اصلاحات هشت سال غرب‌گرایی ویژه داشتیم و گفت‌وگوی تمدن‌ها را ارائه کردیم و با این وجود مجدد ما را محور شرارت دانستند. عراق و افعانستان در جنگ شکست خوردند و ما محاصره شدیم. در دولت مهرورز نیز در مقابل غرب ایستادگی کردیم؛ اما در چهار سال دوره دوم به خاطر مواضع اشتباه و فتنه 88 دچار مشکل شدیم.

 

این فعال سیاسی در ادامه افزود: سپس این اتفاقات موج امید جدید را در کشور به وجود آورد و شعار دادند که با مذاکره تمام مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم نیز حل می‌شود که این استراتژی نیز با شکست مواجه شد.

 

عباسی به اعمال سیاست درهای باز چین در کشور اشاره کرد و افزود: این سیاست درهای باز باید در سال 84 اجرا می‌شد که با ادامه دولت مهرورز به سال 92 موکول شد.

 

وی در ادامه یادآوری کرد: جمهوری چین اولین کاری که کرد مائوئیسم را کنار گذاشت و با نیروی ارزان کالای انبوه را تولید و به کشورهای دیگر صادر کرد. براساس این سیاست ما نیز باید از ارزش‌های ایدئولوژیکی و انقلابی دست برداریم و درها را باز کنیم تا تکنولوژی وارد کشور شود و بانیروی انسانی و جوانان کالای انبوه را تولید و صادر کنیم.

 

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر این که آمریکا از نظر ایدیولوژی، دینی، اسلامی و انقلابی دشمن ماست، اظهار داشت: چنانچه آمریکا نقشه تجزیه دیگر کشورها را طرح و منتشر کند حق دارد، ولی چنانچه ما نقشه تجزیه آمریکا را طراحی کنیم محور شرارت و تروریست محسوب می‌شویم!.

 

عباسی با بیان این نکته که منطقی که آمریکا می‌فهمد منطق قاسم سلیمانی است و تنها این منطق قطعی و عینی است، خاطرنشان کرد: چنانچه در سوریه و عراق به فرماندهی قاسم سلیمانی اقدام نمی‌کردیم اکنون داعش و تکفیری‌ها با یک حرکت بلدوزری تمام ایران را می‌گرفتند. اینها مسائل و مباحثی نیست که در سیاست بین‌الملل و در تئوری‌ها و کتاب‌های دانشگاهی و آکادمیک ارائه شود.

 

این فعال سیاسی در ادامه به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و تمامی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ما ناشی از غرب دانست و ضمن تاکید بر اینکه مردم نباید برای رفع مشکلات اقتصادی  خود به غرب پناه ببرند، گفت: آنها با دست خودشان نشان دادند هر غربگرایی که بخواهد به طرف آن‌ها برود بیشتر تحقیر می‌شود.

 

وی با اشاره به این سخن رهبری که ما نباید خودمان را منزوی کنیم، بیان کرد: سیاست درهای باز به سمت درون مدل چین و سیاست درهای باز به سمت بیرون مدل قاسم سلیمانی است.

 

رئیس اندیشکده یقین  ادامه داد:  اکنون پنج تا هفت میلیون خانه مسکونی در سوریه از بین رفته، سیاست درهای باز این است که  بخشی از این مصالح را  اینجا و بخشی را همان جا تولید کنیم و به ساخت‌وساز بپردازیم و نیروی بیکار را ثبت نام و اشتغال ایجاد کنیم.

 

عباسی افزود: می‌توانیم عراق و سوریه را زیرپوشش امنیتی و نظامی قرار دهیم  و آن جا را امن کنیم. ما تمام منابع و سرمایه و نیروی کار را در اختیار داریم و می‌توانیم سرمایه را وارد کشور کنیم و این سیاست تهاجمی مخالف انزوا است نه سیاست تدافعی.

 

امنیت موجود در کشور چک سفید امضا نیست

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنانش به ارزش و آرمان های این کشور اشاره کرد و گفت: این امنیت در کشور چک سفید امضا نیست؛ ما برای آن دو هزار و 200 نفر شهید مدافع حرم در سوریه و عراق داده‌ایم.

 

وی در ادامه به وضعیت سیستم مالی کشور پرداخت و ضمن ستون فقرات خواندن آن برای جامعه، ابراز داشت: با ریال توسری خور نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم؛  براساس احادیث و روایات باید سیستم مالی را به افراد عاقل واگذار کنیم.

 

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر این که باید ارتباطمان را با دلار کم کنیم، تصریح کرد: این کار هزینه دارد؛ اما در چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل توانستند این کار را انجام دهند.

 

عباسی در پایان بر تشکیل اتحادیه کشورهای تحریم شده تاکید کرد و گفت: این کار سبب می شود هژمونی آمریکا از بین برود.

 

انتهای پیام/

نظر شما