شناسهٔ خبر: 24059180 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امروز، آغاز مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا

تراکتور و ذوب‌آهن رودررو با حريفان عرب

روزنامه جوان

فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و تراکتورسازي و ذوب‌آهن اولين نمايندگان فوتبال ايران در اين رقابت‌ها هستند.

صاحب‌خبر -
فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و تراکتورسازي و ذوب‌آهن اولين نمايندگان فوتبال ايران در اين رقابت‌ها هستند. تيم تبريزي با اعمال نفوذ  AFC و بي‌تفاوتي مسئولان فدراسيون مجبور است در مسقط به مصاف الاهلي عربستان برود و الدحيل قطر نيز در خانه پذيراي ذوب‌آهن اصفهان است. 
  
رؤياهاي بزرگ ساغلام

تراکتورسازان پس از يک فصل دوري سهميه ليگ قهرمانان را گرفته‌اند و اين‌بار با هدايت ساغلام به جنگ حريفان آسيايي خود مي‌روند. به لطف لابي‌ سعودي‌ها امسال نيز تيم‌هاي کشورمان در زميني بي‌طرف با تيم‌هاي عربستاني رو‌به‌رو مي‌شوند. الاهلي همان تيمي است که فصل پيش تا يک‌چهارم نهايي رقابت‌ها بالا آمد و در نهايت به دست پرسپوليس حذف شد. اين تيم اصلي‌ترين رقيب تراکتورسازي در گروه  A است. مصدوميت عمر سوما، مهاجم سوري به يکي از دغدغه‌هاي اصلي سعودي‌ها تبديل شده است. کسب دو برد پياپي روحيه قرمزهاي تبريز را بالا برده و از زماني که هدايت تراکتورسازي به سرمربي جديد سپرده شده، دو پيروزي متوالي به دست آمده و تداوم نتايج درخشان در آسيا جايگاه ساغلام را در اين تيم محکم‌تر مي‌کند. اگرچه تراکتورسازي در اين فصل انتظارات را برآورده نکرده است، اما هواداران اين تيم همچنان منتظر کسب نتايج خوب در آسيا هستند.  
سرمربي تراکتورسازي در کنفرانس خبري پيش از بازي ابراز اميدواري کرد كه شاگردانش امروز پيام صلح و دوستي را در زمين نشان دهند: «ما مقابل هوادارانمان بازي نمي‌کنيم، ولي دعاي هوادارانمان پشت سر ماست. اميدواريم بازي خوبي به نمايش بگذاريم و نماينده خوبي براي فوتبال ايران باشيم. انتظارات طرفدارانمان را مي‌دانيم و با بازيکنانمان صحبت و اين مسئله را به آنها گوشزد کرديم. آنها هم مي‌دانند که چه کاري بايد انجام دهند. ان‌شاءالله بازي زيبايي انجام مي‌دهيم تا در پايان با نتيجه‌اي مناسب و با پيروزي زمين مسابقه را ترک کنيم، چون مي‌خواهيم بازي‌هاي گروهي را به خوبي آغاز کنيم. ما به خوبي مي‌دانيم که مقابل تيم قدرتمندي بايد به ميدان برويم، چراکه آنها از مربي و بازيکنان خوبي بهره‌مند هستند. به نظرم بازي زيبايي خواهد بود و من منتظر ارائه يک بازي تماشاگرپسند از تيمم هستم. ورزش پيام‌آور صلح و دوستي است و بايد اين پيام را در بازي امروز نشان دهيم، لذا مي‌خواهيم بازي جوانمردانه و زيبايي به نمايش بگذاريم و حرف‌هاي اصلي‌مان را در زمين بازي بزنيم.»
سرگئي ربروف، سرمربي الاهلي نيز از آمادگي شاگردانش خبر داد و هدف الاهلي را قهرماني در آسيا عنوان كرد: «ما به خوبي براي بازي با تراکتورسازي آماده شده‌ايم و در روزهاي گذشته هم با تحليل و آناليز بازي‌هاي تراکتورسازي به شناختي نسبي از اين تيم دست يافته‌ايم. براي رويارويي با تراکتورسازي مشکل خاصي نداريم و کاملاً آماده هستيم تا برابر حريفان قرار بگيريم. من به نتيجه اين بازي خوش‌بين هستم، هرچند اين را مي‌دانم که بازي‌هاي نخست در ليگ قهرمانان بسيار سخت است. امسال هدف‌مان قهرماني در ليگ قهرمانان آسياست و مي‌خواهيم گام به گام تا رسيدن به اين هدف پيش برويم و متناسب با هر بازي و هر مرحله آماده خواهيم شد. در حال حاضر مي‌خواهيم در گروه به عنوان تيم نخست صعود کنيم، به همين خاطر روي امتيازهاي بازي با تراکتورسازي حساب کرده‌ايم.» ديگر ديدار گروه اول را الجزيره امارات و الغرافه برگزار مي‌کنند. 
  
ذوب‌آهن آماده‌تر از هميشه

ذوب‌آهن روزهاي خوبي را پشت سر مي‌گذارد. اين تيم با امير قلعه‌نويي جاني دوباره گرفته و در ليگ برتر تا رده دوم نيز بالا آمده است. البته ذوبي‌ها در آخرين بازي خود مقابل سايپا تن به شکست دادند، اما کسب شش برد متوالي قبل از اين ديدار، حاکي از آمادگي بالاي ذوبي‌هاست. از سوي ديگر اينکه ژنرال چهارمين حضورش در آسيا به عنوان سرمربي را تجربه مي‌کند. قلعه‌نويي پيش از اين با تيم‌هاي استقلال، سپاهان و تراکتورسازي در ليگ قهرمانان حضور داشت و اين‌بار نيز با ذوب‌آهن به دنبال تحقق رؤياهايش است. ذوبي‌ها که با شکست نماينده هند به مرحله گروهي ليگ قهرمانان راه يافته‌اند در اولين گام در قطر رودرروي الدحيل قرار مي‌گيرند، تيمي ثروتمند که از ادغام دو تيم لخويا و الجيش شکل گرفته، چند بازيکن خارجي تأثيرگذار در اختيار دارد و در ليگ ستارگان قطر هم صدرنشين است. 

نظر شما