شناسهٔ خبر: 24032900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار سلامی در هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های فجر پیروزی انقلاب

شاه ایران را ایالتی از ایالات آمریکا کرده بود/سقوط پهلوی شوک جدی برای آمریکا بود

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در اولین گامهای خود آمریکا را شکست داد، گفت: محمدرضا پهلوی ایران را یک ایالت از ایالات متحده آمریکا کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران صبح امروز (شنبه) در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن های فجر پیروزی انقلاب، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در جهان اسلام با خواست آمریکا و انگلیس شکل یافته و آنها از جهان اسلام یک گورستان ساخته بودند.

وی با اشاره به داستان سیطره جهان استکبار بعد از جنگ جهانی دوم افزود: داستان غم‌انگیز کشتار مسلمانان در جنگ‌هایی که انگلیس راه انداخت را شنیده‌اید و نقش آمریکا و انگلیس در تشکیل رژیم صهیونیستی را می‌دانید و با شکست‌های ارتش‌های عربی از رژیم صهیونیستی به واسطه حمایت آمریکا از آنها اطلاع دارید و آگاه هستید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به فجر پیروز انقلاب تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که مسیر و تاریخ جدیدی برای مسلمانان در عصر جاهلیت جدید گشود.

سردار سلامی تاریخ اسلام و جهان را به ماقبل و و مابعد انقلاب اسلامی تقسیم و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که مسیر و تاریخ جدیدی برای مسلمانان در عصر جاهلیت جدید باز کرد.

وی ادامه داد: واقعیتی عظیم شبیه به بعثت اولیه اسلام که احیای مجد و عظمت اسلام و مسلمانان را جزو آرمان‌های نزدیک خود قرار داد و حضرت امام خمینی(ره) پیامبر این انقلاب بزرگ بود.

به گفته سردار سلامی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی اتفاق افتاد که هویت حقیقی مسلمانان توسط غرب به غارت می‌رفت و مفهومی به نام جهان اسلام در جغرافیای سیاسی عالم وجود نداشت.

سردار سلامی با بیان اینکه تاریخ ما توسط بیگانگان نوشته می شد، خاطرنشان کرد: جهان اسلام بخش جدانشدنی جغرافیای غرب به مرکزیت آمریکا بود و ثروت جهان اسلام به غارت می رفت و مسلمانان جامعه عقب مانده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در اولین گامهای خود آمریکا را شکست داد، تصریح کرد: محمدرضا پهلوی ایران را یک ایالت از ایالات متحده آمریکا کرده بود.

وی در همین زمینه اضافه کرد: مشروب فروشی‌ها از کتاب فروشی‌ها در ایران بیشتر بود و سقوط شاه یک شوک جدی برای آمریکا و آغاز کار برای شکست‌های دیگر آنها در منطقه و جهان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: همان‌گونه که در صدر اسلام وقتی آیات تعالی‌بخش اسلام از غار حرا بر بشریت تلاوت شد همه مشرکان و منافقان و کفار در مقابل نور خدا صف کشیدند، انقلاب اسلامی هم که پیروز شد همه قدرت‌های شیطانی عالم در مقابل تجلی نور خدا صف کشیدند.

به باور سردار سلامی اگر نظام جمهوری اسلامی به موفقیت برسد، تکثیر و تکرار خواهد شد و جوامع دیگر بیدار می‌شوند و جغرافیای نظام سلطه از بین می‌رود؛ بنابراین همه قدرت خود را به کار گرفتند.

وی با اشاره به این جمله تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اظهار کرد: در سال 58 سفارت آمریکا که یک جاسوس خانه بود اشغال شد و آن‌ها 444 روز اسیر بودند. برای آزادی گروگان‌هایشان نیروهای ویژه‌ای را تدارک دیدند. درحالی‌که ما آن موقع یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش نداشتیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران به حادثه طبس و امداد الهی نیز اشاره و تصریح کرد: همه نیروهای نظامی، هواپیما و هلی‌کوپترهای آمریکایی‌ها در کویر سوختند چراکه طوفان‌های شن مأموران خدا بودند و از آن‌ها چیزی جز خاکستر باقی نماند.

وی 8 سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را دارای دامنه جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی هشت‌ساله علیه ملت ایران جنگی بود که هم آمریکا و هم شوروی آن زمان، هم اروپا و هم بسیاری از رژیم‌های دست‌نشانده آنان در منطقه از آن حمایت کردند و ما در محاصره اقتصادی و تحریم تسلیحاتی بودیم.

سردار سلامی می‌گوید که ما معتقدیم که امت اسلام امت واحده است به این معنا که هر مشکلی در هر نقطه‌ای از جهان اسلام مشکل ماست و رهبران بزرگ انقلاب همچون حضرت امام خمینی و هم امام خامنه‌ای بر این باور هستند که اسلام مرز نمی‌شناسد.

وی بابیان اینکه آزادی فلسطین یکی از اهداف مابعد از 8 سال دفاع مقدس بود، گفت: شعار "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود" توسط پیشوایان انقلاب ما شعار همه شد و حزب‌الله قدرتمند که فخر عالم اسلام و دنیای عرب است شکل گرفت و نهضت فلسطین احیا شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: قبل از انقلاب ایران هرزمانی که مسلمانان با رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند شکست می‌خوردند اما بعد از انقلاب اسلامی ایران آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط شکست خوردند.

سردار سلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای نابودی رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امام خامنه‌ای فرموده‌اند که کمتر از 25 سال رژیم صهیونیستی به پایان می‌رسد که ملت اسلام این حقیقت را محقق می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز اسرائیلی‌ها صدای فرزندان مسلمان را کنار مرزهای خود می‌شنوند و باید آرزوی از بحر تا نهر را به فراموشی بسپارند.

سردار سلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با تحریم‌ها می‌خواست بود که ما فلج شویم اما از پای ننشستیم و امروز از همین نقطه می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نابود و جهنمی برای صهیونیست‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به فضل الهی از هر زمان دیگری قدرتمندتر هستیم، گفت: دستگیری تفنگداران آمریکایی در دوسال پیش و ناتوانی آمریکایی‌ها در مواجهه با ایران نتیجه توکل به خدا بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به شکست آمریکایی‌ها در مسئله سوریه گفت: نظام سوریه همانند شجره مبارکه‌ای ریشه‌دار و مستحکم ایستاده است.

به گفته سردار سلامی، توطئه شکل‌گیری تکفیری‌ها در جهان اسلام، یک نقشه خطرناک است که از سوی آمریکا،انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی نظام‌ها مانند آل سعود پی‌ریزی شده است.

وی «انحراف جهاد علیه مستکبران به جنگ داخلی در جهان اسلام» و «ارائه چهره خشن از اسلام در جهان» را دو هدف از این طرح خطرناک عنوان کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این نقشه از این سو پی‌ریزی می‌شود که مسلمانان به جای جهاد و شهادت برای مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها، با هم درگیر شوند.

سردار سلامی ادامه داد: منطقی که رهبر معظم انقلاب ما در مقابل تکفیری‌ها ارائه داد متکی بر آیه قرآن بود و خوشبختانه امروز جهان اسلام در مقابل این سیاست خطرناک چه شیعه چه سنی متحد شده‌اند.

سردار سلامی خطاب به شرکت کنندگان در همایش گفت: برادران و خواهران امروز جهان اسلام قدرت عظیمی شکل داده و در چهل سال گذشته هیچ پیروزی برای آمریکایی‌ها به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه ایران با تمام قدرت در خدمت ملت های مسلمان است، تصریح کرد: همگی اهداف واحد داریم و اطمینان داریم که به پیروز بزرگی دست می‌یابیم سختی‌ها را پشت سر گذاشته و امروز نوبت دشمنان است، آنها را در هر نقطه‌ای دنبال می‌کنیم مگر اینکه جهان اسلام را ترک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما