شناسهٔ خبر: 24032511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تل آویو ایران را متهم به نقض حاکمیت خود کرد

ارتش صهیونیستی: 3 مرکز ایرانی را در سوریه هدف قرار دادیم/ احتمال وقوع جنگ رژیم صهیونیستی در سوریه + عکس و فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی در پی سقوط یک فروند جنگنده ارتش خود در الجلیل، مدعی شد این جنگنده در عملیاتی برای مقابله با یک پهپاد ایرانی سقوط کرد. بنا بر اطلاعیه ارتش این رژیم، جنگنده های صهیونیستی به تلافی ورود پهپاد مورد ادعای این رژیم عملیاتی را در خاک سوریه انجام داده و 12 نقطه را در خاک این کشور مورد هدف قرار گرفتند که ادعا شده است، سه هدف از مراکز مورد حمله قرار گرفته متعلق به ایران بوده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش «ایران آنلاین» به نقل از «راشا تودی» تلویزیون دولتی سوریه از مواجهه جدید بین نیروهای این کشور و ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. بنا بر این گزارش اوایل صبح امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی با عبور از مرز هوایی سوریه قصد هدف قرار دادن مرکزی را در خاک این کشور داشت که با پدافند هوایی سوریه رو به رو شد.

با این حال اسپوتنیک خبر داد، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است، پس از اینکه یک پهپاد ایرانی را که وارد حریم هوایی سرزمین های اشغالی شده بوده، ساقط کرد، به  12 مرکز در خاک سوریه حمله کرد که 3 مرکز متعلق به ایران و بقیه متعلق به سوریه بوده اند.

«اویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی هم در توییتر خود با طرح این ادعا که ورود پهپاد ایرانی به خاک سرزمین های اشغالی اقدام ایران علیه «حاکمیت» اسرائیل به شمار می رود، مدعی شد، ایران منطقه را وارد ماجراجویی هایی می کند که نتیجه آن مشخص نیست. سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به سرنگون شدن جنگنده های اسرائیلی به وسیله ارتش سوریه گفت: بخشی که مسئولیت به پرواز در آوردن پهپاد ایرانی را بر عهده داشته  مورد هدف قرار گرفت. اما یکی از جنگنده ها در پدافند هوایی ارتش سوریه ساقط شد که خلبانان آن نجات یافتند.

---

بنا بر این گزارش در پی این رخدادها آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نشستی فوری را با حضور  گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش و دیگر مقامات ارشد نظامی به منظور بررسی و برآورد اوضاع و تحولات جاری برگزار کرد. کابینه امنیتی اسرائیل با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تشکیل جلسه داد.

در همین حال برخی منابع از احتمال وقوع جنگ اسرائیل در خاک سوریه خبر دادند. المیادین اعلام کرد کابینه امنیتی دولت رژیم صهیونیستی مجوز عملیات گسترده ارتش این رژیم علیه سوریه پس از سرنگونی جنگنده اف 16 را صادر کرده است.

الجزیره هم از توقف تمامی پروازها در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون خبر داد و تاکید کرد که در تمامی شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی، پناهگاه‌ها باز شده و از صهیونیست‌ها خواسته شده به پناهگاه‌ها و جاهای امن بروند.

ایسنا نیز به نقل از شبکه اسکای نیوز گزارش داده است، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شلیک بیش از ۲۵ خمپاره از خاک سوریه به سمت اسرائیل شد و تهدید کرد که واکنش نشان می‌دهد.

اسکای نیوز گزارش داد،‌ اسرائیل دست به حملات جدیدی به ریف دمشق زد. رسانه‌های اسرائیل نیز اعلام کردند، انفجارهای مهیبی در نزدیکی غرب دمشق به گوش رسید که ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بود.

المیادین گزارش داد، اسرائیل بخشی از حریم هوایی خود را به روی هواپیماها بسته و صدای آژیر در جولان، الجلیل الاعلی و تعدادی از شهرک‌ها در شمال و اصبع جلیل به صدا درآمد.

شبکه الجزیره نیز از انفجار انبار تسلیحاتی ارتش سوریه در غرب شهر الکسوه در ریف دمشق در اثر بمباران اسرائیلی خبر داد.

الجزیره همچنین با بیان اینکه شهرک‌های اسرائیلی در شمال پناهگاه‌ها را به منظور آمادگی در صورت متشنج شدن اوضاع باز کرده‌اند، اعلام کرد، پروازهای از فرودگاه بن گوریون متوقف شده و برخی هواپیماها با تاخیر در نشستن در فرودگاه بن گوریون مواجه شده‌اند.

شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد، پدافند هوایی سوریه مانع از حملات جدید اسرائیل بر فراز ریف دمشق شد.

یک منبع نظامی سوری به النشره گفت:‌ سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به هدف قرار دادن هر گونه حمله اسرائیل در خاک سوریه پاسخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما تعدادی از موشک‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی را هدف قرار گرفتیم.

به گفته این منبع، خسارت‌های ناشی از حملات اسرائیل محدود به خسارت‌های مالی است و تنها تعدادی از عناصر ارتش زخمی شده‌اند.

 

فیلم لحظه پریدن خلبان جنگنده رژیم صهیونیستی از جنگنده در حال سقوط خود

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما