شناسهٔ خبر: 24027531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصاویر دیده نشده از جنگنده سرنگون شده رژيم صهيونيستي

رويترز به نقل از يک مقام اسراييلي: هواپيماي جنگي اف شانزده اين رژيم توسط موشک ضد هوايي سوري ها ساقط شده است.

صاحب‌خبر -

سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، هدف قرار گرفتن جنگنده اف شانزده ارتش رژيم صهيونيستي و ادامه تجاوزهاي اين رژيم را به طور لحظه به لحظه پوشش مي دهد.

گزارش خبرنگار صدا و سيما در دمشق از حمله صهيونيستها و پاسخ قاطع سوريه:

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1883607" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1883607?width=340&height=240"></script></div>

مصاحبه با تحليلگران سياسي و نظامي درباره سقوط هواپيماي رژيم صهيونيستي:

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1884845" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1884845?width=340&height=240"></script></div>

 مصاحبه ها:

1- دکتر ميلاد مقداد مدير کل وزارت اطلاع رساني سوريه
2- مدحت صالح مسئول دفتر امور جولان اشغالي در دولت سوريه

 

18:59به گزارش پايگاه اينترنتي العهد، راديو ارتش رژيم صهيونيستي سرنگوني جنگنده اف 16 اين رژيم را به معناي ترک برداشتن ديوار توان بازدارندگي آن به شمار آورد.
راديو ارتش رژيم صهيونيستي امروز سرنگوني جنگنده اف 16 اين رژيم را پيروزي براي سوري ها و ايراني ها به شمار آورد و گفت: برتري هوائي اسرائيل در منطقه توان بازدارندگي اش است و امروز اين رويداد موجب شد ديوار توان بازدارندگي اسرائيل ترک بردارد.

18:50پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد راهپيمايي هاي خودجوشي در مرزها با فلسطين اشغالي با لبنان در پي سرنگوني يک فروند جنگنده اف شانزده ارتش صهيونيستي برگزار شده است.
العهد افزود نيروهاي ارتش صهيونيستي صحنه شادي لبناني ها را که در مرزها با فلسطين اشغالي راهپيمايي شادي به راه انداخته اند مي بينند.

18:48داود شهاب سخنگوي جنبش جهاد اسلامي فلسطين در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الميادين، درباره اقدام ارتش سوريه در سرنگون کردن جنگنده اسرائيلي گفت: آنچه صبح امروز رخ داد، تحول مهمي است. سوريه حق دارد به تجاوزگري و عربده کشي اسرائيل پاسخ دهد. همه ما بايد براي درهم شکستن معادله بازدارندگي که اسرائيل تلاش کرد در طول سال هاي گذشته تحميل کند، تلاش کنيم.

وي افزود سرنگون کردن جنگنده اف 16 اسرائيل، معادله بازدارندگي اسرائيل را درهم شکست و اکنون در منطقه کساني هستند که حتي مي توانند در برابر نيروي هوايي اسرائيل بايستند و جنگنده هاي آن را سرنگون کنند. اسرائيل به خوبي اين پيام را درک مي کند. اسرائيل تصور مي کرد در برابر کشورهاي عربي و اسلامي، برتري راهبردي و نظامي دارد، اما اکنون ثابت شد کشورهاي منطقه اراده، قدرت و توانايي بازدارندگي در برابر نيروي هوايي اسرائيل و سرنگون کردن جنگنده هاي آن را دارند. سوريه حق دارد با پاسخ دادن به اين حملات، از کرامت خود دفاع کند. بايد در برابر عربده کشي اسرائيل ايستاد. امت ها و ملت هاي ما راهي جز ايستادن در مقابل قلدري اسرائيل ندارند.

18:21شبکه تلويزيوني الجزيره، گزارش داد حزب الله لبنان تحولات امروز را نشان دهنده فروپاشي معادلات سابق دانست و تاکيد کرد سرنگوني جنگنده اف 16 رژيم صهيونيستي نشان دهنده آغاز مرحله راهبردي جديد است.

حزب الله لبنان، بيداري و هشياري ارتش سوريه را در مقابله با جنگنده هاي رژيم صهيونيستي و سرنگوني يک فروند جنگنده اف 16 اين رژيم ستود.

18:07شبکه تلويزيوني الميادين، گزارش داد: داود شهاب سخنگوي جنبش جهاد اسلامي گفت: سوريه حق دارد به هر تجاوزگري اسرائيل پاسخ دهد.
شهاب افزود: ‌سرنگون شدن هواپيماي اف 16 ارتش اسرائيل همه معادلات را تغيير داد.

18:06به گزارش پايگاه اينترنتي اخبار فلسطين؛ مردم سوريه امروز پس از شنيدن خبر سرنگوني جنگنده اف 16 رژيم صهيونيستي براي ابراز شادماني به خيابانها ريختند و به توزيع شيريني در خيابانها پرداختند.

18:00پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد دفتر سياسي حزب کمونيست لبنان ضمن محکوم کردن حمله هوايي و موشکي رژيم صهيونيستي به سوريه، در بيانيه‌اي اعلام کرد رژيم صهيونيستي با تجاوز صبح امروزش به سوريه که با جنگنده و با موشک انجام داد بار ديگر ماهيت و خوي تروريستي اش را نشان داد.
حزب کمونيست لبنان «اين تجاوز آشکار» را محکوم و از « مقاومت در برابر اين تجاوز با پاسخ فوري به آن و سرنگوني جنگنده صهيونيستي» اعلام حمايت کرد و افزود اين اتفاق يک جهش سياسي و نظامي ويژه اي است که با مراحل قبلي تعامل با چنين تجاوزاتي تفاوت دارد. طبيعي است که دشمن از طرف ما و از طرف همه نيروهاي مقاومت و از طرف همه ملتهاي عربي ما چنين پاسخ فوري را دريافت کند. به خاطر نتايج مثبتش و ضربه به قلدري اسرائيل در منطقه، اين پاسخ مقاومت جاي درود و حمايت کامل دارد به خصوص آنکه اشغالگري اسرائيل ادامه دارد و به تهديداتش عليه مرزهاي زميني و دريايي لبنان با هدف غارت ثروتهاي نفتي اش و به اقدامش به ساخت ديوار ادامه مي دهد.

17:55پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد يکي از فرماندهان نيروي هوايي رژيم صهيونيستي گفت جنگنده اف شانزده اسرائيل - هدف پدافند هوايي ارتش سوريه قرار گرفت و سرنگون شد - يک فروند موشک به آن اصابت کرده بود.
تومير بار فرمانده اسکادران جنگندهاي اسرائيلي اين خبر را اعلام کرد. اين جنگنده هنگام حمله به سوريه هدف حمله پدافند هوايي ارتش سوريه قرار گرفت و سرنگون شد.

17:37پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد فيصل کرامي رئيس حزب « الکرامه» و از وزيران سابق لبنان در بيانيه اي درباره تجاوز امروز رژيم صهيونيستي به سوريه و سرنگوني يک فروند جنگنده اف شانزده اين رژيم اعلام کرد: ديگر زمان برتري هوايي اسرائيل سپري شده و ديگر آن زماني که هواپيمهاي صهيونيستي بر فراز آسمان منطقه بدون مانع جولان مي دادند گذشته است.
وي افزود سرنگوني جنگنده اف شانزده بر فراز جولان اشغالي و همچنين مقابله با موشکهاي اسرائيل با پاسخ و واکنش مناسب،‌ يک پيام دارد که اين پيام در سريعترين زمان ممکن به رژيم صهيونيستي ، به غربي که حامي اين رژيم است، به همه حاميان غربي و شرقي آن و نيز به همه کساني که دل به اسرائيل بسته اند و به آن خوش کرده اند بايد، برسد.

17:31پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد جلسه «ارزيابي اوضاع» که بنيامين نتانياهو نخست وزير و آويگدور ليبرمن وزير جنگ رژيم صهيونيستي با فرماندهان عالي ارتش اين رژيم در تل آويو برگزار کرده بودند پايان يافت.

اين خبر را رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام کردند.

17:30پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان اعلام کرد: جنبش فتح سرنگوني جنگنده اسرائيلي را بازدارنده زورگويي تل آيو دانست.
ماجد الفتياني دبير شوراي انقلابي جنبش فتح گفت سرنگوني جنگنده اسرائيلي بازدارنده زورگويي تل آويو است و اسرائيل فرياد برآورده و مداخله آمريکا و روسيه را خواستار شده است.

17:29شبکه تلويزيوني المنار، گزارش داد در پي حوادثِ ِسرزمين هاي اشغالي و سرنگوني جنگنده اف16 رژيم صهيونيستي، گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس، براي مقابله با هرگونه حمله احتمالي اين رژيم، درجه آماده باش خود را افزايش داد.

17:25عبدالباري عطوان سردبير روزنامه الکترونيکي رأي اليوم در يادداشت امروز خود نوشت سرنگوني هواپيماي اسرائيلي و مقابله با تجاوزگري اسرائيل در سوريه روزي تاريخي است که از مدتها پيش در انتظار آن بوده ايم. آيا ما در برابر مرحله تازه اي از بازدارندگي هستيم؟ چرا نتانياهو شتابزده با پوتين و ترامپ تماس گرفت و دست گدائي براي مهار بحران دراز کرد؟ بازگشائي پناهگاهها در حيفا و تل آويو به چه معناست؟ حقيقتاً روزي تاريخ است. سيستم دفاع هوائي سوريه در زماني مناسب هواپيماي اف 16 اسرائيلي را که نماد زورگوئي اسرائيل است سرنگون کردند. کجا؟ در آسمان فلسطين اشغالي و به موازات آن شش موشک بالستيک به اهداف تعيين شده اصابت نکردند.
اين اقدام سوريه براي يکبار نخواهد بود بلکه نقطه آغاز مرحله اي تازه است تا به اين شکل محور مقاومت از معادله بازدارندگي فعال به مرحله تهاجم و هدف قرار دادن عمق اسرائيل منتقل شود. ما به چشم خويش لاشه هواپيمايي که در الجليل سقوط کرده بود و همچنين موشکها را ديديم.

17:17به گزارش پايگاه اينترنتي العهد؛ احزاب و جريان هاي ملي گراي منطقه البقاع در لبنان اعلام کردند اين روز فرخنده در تاريخ درگيري با دشمن صهيونيستي از اهميتي استثنائي برخوردار است نه صرفاً به اين علت که سيستم هاي دفاعي ارتش سوريه يک فروند هواپيماي متجاوز را سرنگون کرده اند بلکه اهميت آن راهبردي است. اين رويداد به معناي تغيير قواعد درگيري با دشمن صهيونيستي و به حاشيه راندن هيبت و سرنگوني تسلط هوائي آن است که يکي از علل برتري اين رژيم در جنگها با عربها بوده است. دوره پس از سرنگوني اف 16 اسرائيلي با دوره ماقبل آن تفاوت دارد.
در بيانيه اين احزاب و جريان هاي لبناني آمده است: زمان دست درازي و گردش کردن در آسمان ما به پايان رسيده است همانگونه که زمان شکست خوردن هاي ما نيز در سال 2006 به دست مردان خدا پشت سرگذاشته شد. نقشه آمريکائي، صهيونيستي، عربي، تروريستي و اهداف آن عليه سوريه و محور مقاومت اکنون براي چشمان بيدار و پاک آشکار است.

17:05شبکه تلويزيوني المنار، گزارش داد اهالي نوار غزه و گروههاي فلسطيني از سرنگوني جنگنده رژيم صهيونيستي در حمله پدافند هوايي سوريه استقبال کردند و آن را نشان دهنده قدرت مقاومت دانستند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المنار،

17:00شبکه تلويزيوني المنار، گزارش داد نيروهاي رژيم صهيونيستي در مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان به طور کامل به داخل مرزها عقب نشيني کردند.

16:51شبکه تلويزيوني الميادين،گزارش داد: جعفر الحسيني سخنگوي گردانهاي حزب الله عراق گفت: به ارتش سوريه براي مقابله با تجاوز اسرائيل درود مي فرستيم و تبريک مي گوييم.
الحسيني افزود:‌ از تصميم حکيمانه رهبري سوريه در مقابله با جنگنده هاي دشمن اسرائيلي، تعجب نکرديم. اطلاعاتي داريم که مشارکت خلبانان آمريکايي و اسرائيلي محدود به تجاوز به سوريه نيست.

16:50به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک عربي، وزارت امور خارجه لبنان روز شنبه حملات اسرائيل به خاک سوريه را محکوم و اعلام کرد در اين باره به شوراي امنيت سازمان ملل متحد شکايت خواهد کرد تا اين شورا به اسرائيل درباره پيامدهاي استفاده از حريم هوايي لبنان براي حمله به خاک سوريه هشدار دهد.
وزارت امور خارجه لبنان با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد حملات امروز به سوريه را به شدت محکوم و بر حق دفاع قانوني در برابر هرگونه تجاوزگري اسرائيل تاکيد مي‌کند. اين بيانيه افزود وزير امور خارجه لبنان به هيئت نمايندگي دائم اين کشور در سازمان ملل متحد دستور داده است شکايتي عليه اسرائيل به شوراي امنيت سازمان ملل متحد تنظيم کند و در آن تجاوزگري اسرائيل محکوم و به سازمان ملل درباره پيامدهاي استفاده اسرائيل از حريم هوايي لبنان براي حمله به خاک سوريه هشدار داده شود.
در اين بيانيه همچنين گفته شد اين گونه سياست‌هاي خصمانه اسرائيل تهديدي براي امنيت و ثبات منطقه است و از اين رو لبنان از کشورهاي مسئول مي خواهد که براي متوقف کردن تجاوزگري هاي اسرائيل اقدام کنند.

16:40شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد وزير دفاع لبنان بر مخالفت کشورش با استفاده رژيم صهيونيستي از حريم هوايي اين کشور براي حملات هوايي عليه سوريه تأکيد کرد.

16:25پايگاه اينترنتي شبکه روسيا اليوم نوشت سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي را به سوريه محکوم کرد.
اسماعيل رضوان سخنگوي جنبش حماس اعلام کرد: سرنگوني هواپيماي اسرائيلي اف شانزده به وسيله پدافند هوايي سوريه، دفاع از خود و رويارويي با تجاوز پي در پي اسرائيل اشغالگر به شمار مي آيد.
رضوان بر لزوم افزايش تلاش ها و توانمندي هاي همه براي رويارويي با اسرائيل اشغالگر و مهار تجاوزاش تأکيد کرد. وي گفت جنبش حماس و مردم فلسطين از سوريه در مقابله با تجاوز اسرائيل حمايت مي کنند.

16:20به گزارش پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان، جنبش « الامه» لبنان از ايستادگي ارتش سوريه در برابر تجاوز جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي تمجيد کرد.
اين جنبش در بيانيه اي از ايستادگي شجاعانه و جسورانه ارتش سوريه در برابر تجاوز صهيونيستي تمجيد و اعلام کرد اين نشان مي دهد زمان قلدري و عربده کشي اسرائيل به سر آمدده است و اين را در عقب نشيني و تغيير لحن تهديدات دشمن پس از گذشت چند ساعت از تجاوز هوايي به سوريه شاهد بوديم و اين ناشي از موضع روشن سوريه و پيمان مقاومت است که براي مقابله با هرگونه تجاوز و خنثي سازي آن و حتي انتقال نبرد به جايي که دشمن و حاميانش و دنباله روها و مزدورانش گمانش را هم نمي کنند، آمادگي دارد.
اين جنبش تأکيد کرد پدافند هوايي سوريه موشکهايش را به سوي هواپيماهاي دشمن نشانه گرفت همچنانکه به سوي دست نشانده هاي آن يعني تکفيري ها و تروريستهايي که به نيابت از صهيونيسم و آمريکا مي جنگند نشانه گرفت.

16:01شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه گزارش داد نيروهاي بين المللي مستقر در مرزهاي جنوب لبنان با فلسطين اشغالي (يونيفل) در پي حادثه سرنگوني جنگنده اف16 اين رژيم در حمله پدافند هوايي سوريه، به حال آماده باش در آمدند.

16:00شبکه تلويزيوني المنار، به نقل از راديو ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد سرنگوني جنگنده اف 16، يک پيروزي براي سوري‌هاست و نشان مي دهد ديوار بازدارندگي اسرائيل ترک برداشته است.

15:59شبکه تلويزيوني الميادين، گزارش داد: جريان مردمي تونس با صدور بيانيه اي موفقيت سوريه را در سرنگون کردن جنگنده ارتش رژيم صهيونيستي تبريک گفت و آن را در هم شکسته شدن معادله بازدارندگي دانست که صهيونيست ها به دنبال تحميل آن بودند.
در بيانيه اين گروه آمده است: آنچه رخ داد، تحول راهبردي و بي سابقه اي در رويارويي بزرگ با اشغالگران است. ارتش سوريه و گروه هاي مقاومت امروز نماينده امت عربي هستند. به سوريه و ارتش قهرمان آن و گروه هاي مقاومت که از حاکميت ملي سوريه و شرف امت عربي دفاع مي کنند، درود مي فرستيم.

15:44به گزارش خبرگزاري رويترز از مسکو، وزارت خارجه روسيه روز شنبه در بيانيه اي اعلام کرد مسکو در مورد تحولات اخير سوريه به طور جدي نگران است و از طرف هاي درگير مي خواهد از خود بردباري نشان دهند و از افزايش تنش ها خودداري کنند.
در اين بيانيه آمده است: «ما از همه طرف ها مي خواهيم که از خود بردباري نشان دهند و از هر گونه اقدامي که منجر به پيچيدگي بيشتر اوضاع شود پرهيز کنند.»
اين بيانيه مي افزايد: «احترام بي قيد و شرط به حاکميت و تماميت ارضي سوريه و ساير کشورهاي منطقه امري ضروري است.»
ارتش سوريه يک فروند هواپيماي جنگي اف-16 اسرائيلي را سرنگون کرده است.

15:43شبکه تلويزيوني الميادين، گزارش داد: رسانه هاي اسرائيلي تأکيد کردند اقدام سوريه در سرنگون کردن جنگنده اف 16 ارتش اين رژيم بيانگر اعتماد به نفس دمشق است.

15:25پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد: يک تحليلگر نظامي صهيونيست گفت واقعه هدف قرار گرفتن يک فروند هواپيماي جنگي اسرائيلي دهها سال بود که اتفاق نيافتاده بود.

امير بوحبوط تحليلگر نظامي در پايگاه اينترنتي صهيونيستي « والا» در واکنش به سرنگوني يک فروند جنگنده ارتش صهيونيستي افزود: صحبت در اينجا از واقعه هدف قرار گرفتن مستقيم يک فروند جنگنده اسرائيلي است. صحبت در اينجا از واقعه‌اي است که از دهها سال پيش اتفاق نيافتاده بود و نشانگر وقوع شکاف و خدشه در برتري نظامي ارتش اسرائيل است که به تحقيقي عميق نياز دارد تا حقيقت آنچه رخ داده است مشخص شود به ويژه آنکه صحبت هواپيماهايي است که داراي سامانه هاي بسيار پيشرفته است.

15:20پايگاه اينترنتي خبري العهد لبنان گزارش داد کميته مرکزي جنبش « فتح انتفاضه» با سوريه ابراز همبستگي کرد.
العهد افزود اين کميته همبستگي عميق و حمايت کامل خودش را با سوريه در رويارويي با دشمن غدار صهيونيست ابراز کرد و به ارتش دلاور عربي سوريه که بامداد امروز در برابر هواپيماهاي دشمن صهيونيستي ايستادگي کرد تبريک گفت.

15:00به گزارش پايگاه خبري العهد لبنان، «جهاد ذبيان» رئيس حزب «صرخه وطن» لبنان، موفقيت بي نظير ارتش سوريه و هم پيمانان اين کشور را در محور مقاومت در سرنگوني يک فروند جنگنده اسرائيلي در حين تجاوز به فرودگاه نظامي تيفور سوريه را تبريک گفت و اعلام کرد اين اقدام، حد اقل اقدام در پاسخ به اقدامات اسرائيل در تجاوز به سوريه، نقض حاکميت اين کشور و حمله به مواضع نظامي سوريه به بهانه هاي واهي است.
ذبيان گفت محور مقاومت با سرنگوني اين جنگنده اسرائيلي در صدد دادن پيام مقابله با اسرائيل است، در نتيجه دشمن بايد بداند سوريه و هم پيمانان اين کشور در ميدان عمل، مي توانند اقدامات غافلگيرکننده زيادي انجام دهند اما اين سوريه و هم پيمانان اين کشور هستند که درباره زمان و مکان انجام اين اقدامات تصميم گيري مي کنند.
ذبيان در پايان ضمن تبريک به سوريه و هم پيمانان مقاومت که از تهران آغاز مي شود و تا دمشق،‌ بغداد و جنوب لبنان امتداد مي يابد گفت آخرين وجب از خاک (اشغالي) به لطف اراده و جانفشاني هاي محور مقاومت آزاد خواهد شد و احتمال آزادي فلسطين بيش از هر زمان ديگري وجود دارد.

14:52به گزارش پايگاه اينترنتي العهد چاپ لبنان، وزارت خارجه لبنان حملات رژيم صهيونيستي را به سوريه محکوم و بر حق دفاع مشروع در برابر هرگونه تجاوز اسرائيل تأکيد کرد. وزارت خارجه لبنان افزود اين سياست خصمانه اسرائيل، ثبات منطقه را تهديد مي کند. 

وزارت خارجه لبنان افزود: درباره اقدام رژيم اسرائيل در استفاده از حريم هوايي لبنان ضد سوريه، دادخواستي ضد اين رژيم به شوراي امنيت سازمان ملل تقديم خواهيم کرد.
وزارت خارجه لبنان تصريح کرد: به اسرائيل درباره پيامد استفاده از حريم هوايي لبنان براي حمله به سوريه هشدار مي دهيم.

14:35شبکه تلويزيوني المنار، گزارش داد رئيس حزب ميرتس در فلسطين اشغالي اعلام کرد اطمينان دارم بنيامين نتانياهو (نخست وزير رژيم صهيونيستي) مي داند ملتهب شدن اوضاع به نفع اسرائيل نيست و اميدوارم به سمت جنگ کشيده نشود.

14:30شبکه تلويزيوني المنار به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص چاپ فلسطين اشغالي اعلام کرد: بشار اسد رئيس جمهور سوريه در پي تسلط ارتش اين کشور بر 80 درصد از خاک اين کشور، مرحله تهديد را پشت سرگذاشته و وارد مرحله اجرا شده است.

14:25 تصاوير کاملتر از نجات خلبان جنگنده اف 16شانزده صهیونیستی با بالگرد رژیم اشغالگر قدس در جولان اشغالی سوریه:

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1883633" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1883633?width=340&height=240"></script></div>

14:21شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: ارتش سوريه از موشک هاي سام 5 براي سرنگون کردن جنگنده اف 16 ارتش سوريه استفاده کرد.

ارتش رژيم صهيونيستي در حملات هوايي به سوريه دهها فروند موشک شليک کرد که پدافند هوايي سوريه بيش از 70 درصد اين موشک ها را سرنگون کرد.

13:41 شبکه تلويزيوني العالم به نقل از منابع فلسطيني گزارش داد نيروهاي اشغالگر واحدهاي مراقبت و ديده باني در تپه هاي مشرف به حومه قنيطره مستقر کردند.

بيانيه اتاق عمليات متحدان سوريه: دربرابر اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي سکوت نخواهيم کرد

13:40 شبکه تلويزيوني الميادين، فرماندهي اتاق عمليات متحدان سوريه با صدور بيانيه اي درباره هدف قرار دادن جنگنده ارتش اسرائيل در سوريه تاکيد کرد آمريکاييها عناصر داعش را از شرق رودخانه فرات به التنف و پايگاه هاي مشکوک شان در عراق منتقل مي کنند و آنها را آموزش مي دهند. از اين به بعد در برابر اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي سکوت نخواهيم کرد.
در اين بيانيه آمده است: هر نوع تهاجم جديد رژيم صهيونيستي به سوريه با پاسخ قوي و جدي روبرو خواهد شد. به تلاش هاي ارتش سوريه در پاسخ دادن به اين تهاجم آشکار اسرائيل درود مي فرستيم. از رهبري سوريه و تصميم شجاعانه آن براي پاسخ دادن به اين تهاجم، حمايت مي کنيم.

13:30 شبکه تلويزيوني الجزيره، گزارش داد: رسانه هاي سوري از حمله موشکي اين کشور به اهداف دشمن در داخل سرزمين هاي اشغالي خبر دادند.

13:28 به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک ، يک منبع ميداني سوريه روز شنبه اعلام کرد سامانه هاي دفاعي سوريه شش فروند موشک اسرائيلي را که به طرف مراکز نظامي ارتش سوريه در منطقه الکسوه در جنوب ريف دمشق شليک شده بودند ، منهدم کردند .

13:25 شبکه تلويزيوني المنار، به نقل از رسانه هاي رژيم صهيونيستي گزارش داد حادثه اي که امروز اتفاق افتاد برتري هوايي اسرائيل را خدشه دار کرد.

سوريه با سرنگون کردن جنگنده ثابت کرد در موضع حمله و پيروزي قرار دارد

 13:20 شبکه تلويزيوني الميادين، گزارش داد: جبهه خلق براي آزادي فلسطين فرماندهي کل، تاکيد کرد سرنگوني هواپيماي نظامي اسرائيل پيامي است که ثابت مي کند سوريه در موضع حمله و پيروزي قرار گرفته است.
اين جبهه افزود: اقدام پدافند هوايي سوريه در سرنگون کردن هواپيماي اسرائيلي، هيبت و قلدري صهيونيست ها را درهم شکست.

13:15 تصاوير نجات خلبان جنگنده اف 16شانزده صهیونیستی با بالگرد رژیم اشغالگر قدس در جولان اشغالی سوریه

mp4
<div id="video-display-embed-code_1883277" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1883277?width=400&height=300"></script></div>

13:05 به گزارش پايگاه اينترنتي العهد لبنان، فوزي برهوم در گفت و گو با خبرگزاري «سوا» درباره سرنگون کردن يک هواپيماي اسرائيلي در جولان، اين حادثه را نتيجه طبيعي حمله اشغالگران صهيونيست به خاک سوريه و ادامه تجاوز به آن دانست و گفت: کشورها و ملت ها حق دارند از خاک، امنيت و ثبات خود که مورد حمله اشغالگران اسرائيل قرار گرفته است دفاع کنند.

مقام سابق سعودي: قوانين بازي در منطقه تغيير خواهد کرد 

 

13:01 انور عشقي مشاور پيشين دولت عربستان در توئيتي نوشت سرنگون شدن جنگنده اف شانزده اسرائيل در سوريه قوانين بازي را در خاورميانه (غرب آسيا) تغيير خواهد داد.
گفتني است انور عشقي هم اکنون به عنوان مخالف رژيم سعودي صحبت مي کند و خواستار اصلاحات در عربستان است.

13:00 تصاوير حضور کارشناسان اسرائيلي در محل سقوط جنگنده اف 16

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1883112" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1883112?width=400&height=300"></script></div>

12:50 تصاوير ايجکت خلبان رژيم صهيونيستي 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1883063" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1883063?width=400&height=300"></script></div>

پدافند سوريه يک فروند موشک اسرائيلي را هدف قرار داد

 

12:47 شبکه تلويزيوني العالم، به نقل از خبرنگار خود گزارش داد پدافند هوايي سوريه يک فروند موشک اسرائيلي را در منطقه يگان 150دفاع هوايي در تل الصبا در حومه شمالي درعا هدف قرار داد.

12:40 شبکه تلويزيوني الميادين، به نقل از کانال 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد منابع اسرائيل تاکيد کردند سوريه براي هدف قرار دادن جنگنده اف 16 اين رژيم از سامانه اس300 استفاده نکرده است.

12:35کانال 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد سوريه اخيرا سامانه پدافند هوايي پيشرفته اي از روسيه دريافت کرده است که به اين کشور امکان مي دهد هواپيماها را هدف قرار دهد.
اين سامانه به سوري ها امکان مي دهد جنگنده ها را در آسمان اسرائيل هدف قرار دهند.

12:32جبهه مردمي براي آزادي فلسطين اعلام کرد سرنگوني اف 16 رژيم صهيونيستي نشان داد سوريه مي تواند با رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن مقابله کند.

12:30 شبکه تلويزيوني الميادين، گزارش داد رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام کردند اين رژيم همه کانال هاي سياسي را باز کرده است و احتمال دارد بنيامين نتانياهو با دونالد ترامپ و ولاديمير پوتين روساي جمهور آمريکا و روسيه تماس بگيرد و آنها را در جريان اوضاع (پس از حادثه سرنگوني جنگنده اف 16 اين رژيم) قرار دهد.

 12:25 شبکه تلويزيوني الميادين، گزارش داد: فرمانده سابق منطقه شمال در ارتش اسرائيل ابراز اميدواري کرد دولت اسرائيل توصيه هاي ستاد ارتش را درباره آرام کردن اوضاع در نظر بگيرد.

رعب و وحشت شهرک نشينان و هجوم بردن به پناهگاه ها

 

12:23 به گزراش شبکه تلويزيوني الجزيره مسئولان شهرک هاي صهيونيست نشين شمال فلسطين اشغالي در ميان رعب و وحشت شهرک نشينان، پناهگاه ها را به روي آنها باز کردند. شهردار حيفا دستور داد درهاي پناهگاه هاي عمومي براي شرايط احتمالي باز شوند.

شماري از شهرک نشينان صهيونيست ساکن شهرک هاي شمال مناطق اشغالي فلسطين، (در پي حوادث صبح امروز و سرنگوني جنگنده اف 16 رژيم صهيونيستي) منازل خود را ترک کرده و عازم مناطق امن تر شده اند.

12:20 شبکه تلويزيوني المنار سوريه، گزارش داد ارتش اسرائيل اعلام کرد از نظر ما عمليات در سوريه به پايان رسيده است.

تصاوير ديده نشده از جنگنده سرنگون شده صهيونيستي

 

 12:15 تصاوير ديده نشده از جنگنده سرنگون شده رژيم صهيونيستي 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1882822" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2028501/1882822?width=400&height=300"></script></div>

12:01 کانال دوازدهم تلويزيون اسرائيل اعلام کرد تل‌آويو پيامي براي روسيه و آمريکا ارسال کرده است تا از وخيم تر شدن اوضاع جلوگيري کنند.

11:50 ارتش رژيم صهيونيستي يک انبار مهمات ارتش سوريه در غرب شهر الکسوه در ريف دمشق را هدف حمله هوايي قرار داد.

11:45 شبکه الجزيره گزارش داد برج مراقبت فرودگاه نظامي تيفور سوريه بر اثر حمله هوايي تخريب شده است .

11:42هدف سوريه از سرنگون کردن جنگنده اف 16 ارتش اسرائيل ارسال اين پيام بود که دمشق و متحدانش در محور مقاومت تصميم خود را براي پاسخ دادن به هر نوع تجاوزگري اسرائيل گرفته اند.

تلاش صهيونيست ها براي روحيه دادن به داعشي ها

 

11:40 به رغم ناکام ماندن حمله هوايي جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به سوريه ارتش اين رژيم براي روحيه دادن به نيروهاي گروه تروريستي داعش و در اقدامي رواني اعلام کرد در حمله اي ديگر به طور گسترده مواضع پدافند هوايي سوريه را هدف قرار داده است.

 

تناقض گويي در سخنان مقامات صهيونيست

11:35 مقامات صهيونيست در واکنش به هدف قرار گرفتن جنگنده اف شانزده سخنان متناقض بيان مي کنند.

به رغم اعلام يک مقام بلندپايه صهيونيستي که گفته بود اسرائيل به دنبال تنش بيشتر نيست ارتش اين رژيم اعلام کرد به عمليات در عمق خاک سوريه ادامه خواهد داد که اين نشان دهنده از سردرگمي و سرگرداني مقامات صهيونيستي است.

 

حمله هوايي صهيونيست ها به فرودگاه تيفور سوريه  

11:28 شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به فرودگاه نظامي تيفور سوريه حمله هوايي کردند.

سخنگوي ارتش اسرائيل از حمله هوايي به دوازده هدف در سوريه خبر داد.

 

جنگنده هاي اسرائيلي بار ديگر اهدافي را در استان ريف دمشق در داخل خاک سوريه بمباران کردند.

11:25 تلويزيون دولتي سوريه روز شنبه از شنيده شدن صداي چند انفجار در حومه دمشق و حمله جديد اسرائيل خبر داد و اعلام کرد دومين حمله هوايي اسرائيل را دفع کرده است. منابع سوري از حمله هوايي جديد اسرائيل به منطقه الديماس در استان ريف دمشق خبر دادند.

11:00 الحدث نیز گزارش داد مراکز درماني در شمال اسرائيل به حال آماده باش درآمدند و همزمان هواپيماهاي نظامي اين رژيم در حال گشت زني گسترده بر فراز اين منطقه هستند.

نيروهاي پدافند هوايي سوريه با تهاجم جديد هوايي اسرائيل مقابله کردند.

رسانه هاي اسرائيلي اعلام کردند سامانه گنبد آهنين يکي از موشک هاي شليک شده به طرف شمال اسرائيل را سرنگون کرد.

 

آماده باش ارتش رژيم صهيونيستي و به صدا در آمدن آژير خطر در شمال سرزمين هاي اشغالي

رسانه هاي اسرائيلي از سقوط يک فروند جنگنده اف 16 ارتش اين رژيم بر فراز منطقه الجليل خبر دادند.

در پي سرنگون شدن يک فروند جنگنده اف 16 ارتش اسرائيل، اين رژيم نيروي هوايي خود را به حال آماده باش درآورد.

دو خلبان جنگنده اسرائيلي پيش از سقوط در شمال اسرائيل با چتر نجات از هواپيما بيرون پريده اند.

 

ارتش رژيم صهيونيستي سرنگوني جنگنده اين رژيم را در بيانيه اي تاييد کرد 

ارتش اسرائيل با صدور بيانيه اي سقوط يک فروند جنگنده اف 16 ارتش اين رژيم را پس از عمليات در سوريه تاييد و اعلام کرد دو خلبان اين جنگنده نجات يافته اند. ارتش اسرائيل گزارش سوريه را مبني بر هدف قرار گرفتن بيش از يک فروند جنگنده اسرائيلي توسط پدافند هوايي سوريه، تکذيب کرد. 

 

سوريه از هدف قرار گرفتن بيش از يک جنگنده خبر داد 

يک مقام ارتش سوريه روز شنبه اعلام کرد جنگنده صهيونيستي در «تجاوز» اسرائيل به  يک پايگاه ارتش در مرکز سوريه هدف قرار گرفت و در شليک پدافند هوايي اين کشور، بيش از يک جنگنده اسرائيلي هدف قرار گرفته است.

سخنگوي ارتش اشغالگر صهيونيستي نیز گفت ارتش اسرائيل الان به صورت کامل براي ادامه « عمليات امنيتي» در شمال آمادگي دارد.
وی افزود: پس از نشست « ارزيابي اوضاع» در ساختمان وزارت دفاع (جنگ) ارتش الان براي ادامه عمليات امنيتي در شمال بر اساس تصميمات و نياز آمادگي کامل دارد.

 

بسته شدن حريم هوايي شمال اسرائيل

حريم هوايي شمال اسرائيل به علت احتمال عمليات جديد نيروي هوايي اين رژيم، بسته شد. صداي آژير خطر در همه مناطق شمالي اسرائيل از جمله منطقه اشغالي جولان و الجليل به صدا درآمد.

 

 سرنگون شدن بالگرد رژيم صهيونيستي در شبعا

شبکه تلويزيوني الميادين در خبري ديگر اعلام کرد: رسانه هاي اسرائيلي از سرنگون شدن يک فروند بالگرد ارتش اين رژيم بر فراز شبعا خبر دادند.

منابع خبري صهيونيستي اعلام کردند : دو خلبان جنگنده اف شانزده ارتش اسرائيل زخمي شدند که حال يکي از آنها وخيم است.

 

نشست فوق العاده ارتش اسرائيل با حضور رئيس ستاد ارتش اين رژيم

رسانه هاي اسرائيلي اعلام کردند گادي آيزنکوت رئيس ستاد ارتش اين رژيم در نشست فوق العاده اي با فرماندهان ارتش، تحولات اخير در شمال اسرائيل را بررسي کرد و در پايان اين جلسه درباره چگونه پاسخ دادن به اين تحولات تصميم گيري شد.

 

تجاوز به رغم درخواست سازمان ملل درباره توقف درگيري ها در سوريه 

گفتني است تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه در حالي صورت مي گيرد که سازمان ملل متحد روز جمعه توقف درگيري ها بين مقامات سوري و ( به اصطلاح ) ائتلاف تحت فرماندهي آمريکا در سوريه را خواستار شد.
فرحان حق معاون سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد گفت:‌ « سازمان ملل متحد از طرف هاي درگير در سوريه مي خواهد هرچه زودتر به خشونت ها پايان دهند.»
فرحان حق در واکنش به اخبار منتشر شده مبني بر حمله ائتلاف تحت فرماندهي آمريکا به نيروهاي طرفدار دولت سوريه افزود:‌«‌ما توقف هرگونه عمليات نظامي در سوريه را خواستاريم.»

نظر شما