شناسهٔ خبر: 2374445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون دانشگاه لرستان:

اساتید بسیجی مهندسان فکری جامعه هستند

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: اساتید بسیجی مهندسان فکری جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خدایی ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی اظهار کرد: بسیج شیر اطمینان و سوپاپ هشدار دهنده‌ای است که برای جامعه و مخاطبان خود تغییر می‌کند و علامت و هشدار می‌دهد که امروز با توجه به مسائل و مشکلات موجود در جامعه شاهد هشدار دادن مداوم این سنسور هستیم و این خطرها بیشتر در جهت نگرش و نوع بینش جامعه است که با توجه به نقش مهم اساتید و اینکه در واقع مهندسین فکری جامعه هستند، باید در جهت حل مشکلات و معضلات تلاش بیشتری انجام دهند.

وی گفت: استراتژیک ما به مسائل جامعه هنوز یک پازل کامل نشده است و نیازمند توجه بیشتری در این رابطه است و نباید به این موضوع سرسری نگاه شود و به واقع نیاز داریم که به آسیب‌های نرم افزاری در جامعه بیشتر بیندیشیم.

خدایی به ضعف در نگاه و بینش توحیدی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: باید به مشکلات و عیب‌های موجود در این زمینه توجه داشته باشیم و اگر دقت کنیم می‌بینیم که اقتصاد ما توحیدی نیست و باید به این جهت حرکت کنیم که یک اقتصاد توحیدی و بدون نقص داشته باشیم.

وی گفت: اگر با قرآن انس بگیریم، نگرش توحیدی پیدا می‌کنیم و به راحتی می‌توانیم تمام مشکلات را از پیش‌ رو برداریم، ولی در عین حال شاهد هستیم، فرقه‌ها و ادیان مختلفی در منطقه وجود دارند که به هیچ وجه نگرش توحیدی ندارند و در شریعت، طریقت و حقیقت انحراف دارند و دارای مشکل هستند که از این نمونه ادیان در هند و کشورهای شرقی بسیار وجود دارند و بعضی فرقه‌ها در داخل کشور با این چالش مواجه هستند.

این مسئول تاکید کرد: نگاه سیاسی به بسیج یک نگاه کاملا غلط است و اینکه بسیج را در یک جریان سیاسی حذف کنیم، جفا و ظلم به بسیج است و در واقع بسیج می‌تواند یک نگاه و تفکر منطقی و عقلانی بر جامعه غالب کند که باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/2304/ح20/ژ1001

نظر شما