شناسهٔ خبر: 23740030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

افشای پشت پرده وابستگی بیت‌کوین به سازمان سیا

یک متخصص شناخته‌شده روس پشت‌پرده وابستگی بیت‌کوین به سازمان سیا را افشا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مشبل، هکرها با سواستفاده از مشکل امنیتی یادشده می‌توانند پول‌های بیت‌کوین کاربران را سرقت کنند.
محققان دانشگاه ادینبورگ می‌گویند کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره‌سازی بیت کوین به علت حفره امنیتی خود تزریق نرم‌افزاری آلوده را ممکن می‌کنند و این نرم‌افزار با سرقت داده‌های رد وبدل شده میان کیف پول و رایانه می‌تواند بیت‌کوین‌های خریداران را سرقت کند.
کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از گزینه‌های محبوب مورد انتخاب خریداران پول‌های دیجیتال است که به کیف پول‌های نرم‌افزاری ترجیح داده می‌شود. علت این امر امنیت بیشتر اعلام شده است، اما بررسی‌های تازه نشان می‌دهد حتی کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز مشکلات امنیتی جدی دارند و کاربران باید در زمان استفاده از آنها دقت کنند.
سیستم ارتباطی مورد استفاده در این کیف پول‌ها در برابر نفوذ یک بدافزار ساده آسیب پذیر بوده و لذا کاربران باید در زمینه استفاده از آن هشیار باشند.
پیش از این محسن قادری مدیرعامل شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) در میزگرد بررسی ارزرمزها همزمان با برگزاری هفتمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظام پرداخت‌ها با بیان اینکه امروزه تکنولوژی زنجیره بلوک یا بلاک‌چین به جای موضوع پول در گردش بحث اصلی سیستم بانکی است، عنوان کرد: ۷۵ درصد ماینرها یا داد‌ه‌کاوهای ارزرمز بیت‌کوین‌های موجود در ایران در کشور چین مستقر هستند و این در حالی است که بیت‌کوین می‌تواند به ایجاد تورم منفی در کشورها دامن زده و مانع از رشد اقتصادی شود بنابراین می‌بایست در این زمینه اقتصاددان‌ها تئوری‌های مشخصی را ارائه دهند.
در همین رابطه، یک متخصص شناخته‌شده روس پشت‌پرده وابستگی بیت‌کوین به سازمان سیا را افشا کرد.
کانال جنبش مقاومت در جنگ ارزی به‌نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این مورد نوشت: ناتالیا کسپراسکای که یکی از مؤسسان کسپراسکای و مدیر اجرایی ارشد گروه شرکت‌ها و متخصصان سیستم‌های امنیت سایبری اینفوواچ است، در سخنرانی خود در دانشگاه ایتمو در سنت‌پترزبورگ فاش کرد که بیت‌کوین برای تأمین مالی پروژه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در سراسر جهان طراحی شده است. وی این ارز دیجیتال را «دلار2» نامید.
این متخصص اعلام کرد: ارز دیجیتال بیت‌کوین به ‌وسیله سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی ساخته و توسعه داده شده است.
کسپراسکای گفت: بیت‌کوین پروژه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکاست تا به‌وسیله آن فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و کانادا در کشورهای مختلف سریعاً تامین مالی شوند. این تکنولوژی درست مثل اینترنت، جی‌پی‌اس و تور، خصوصی‌سازی شده است. در واقع این نسخه دوم دلار است چراکه نرخ آن توسط صاحبان بورس‌ها کنترل می‌شود.
او همچنین فاش کرد که ساتوشی ناکاموتو (نامی که به‌عنوان مؤسس یا مؤسسان بیت‌کوین ثبت شده است)، نام یک گروه کدنویسی آمریکایی است.
از سوی دیگر تحلیل قیمت‌های بیت‌کوین از ۲۰۰۹ تاکنون نشانگر عدم پیش‌بینی‌پذیری و نوعی قمار در تعیین قیمت‌های این ارز دیجیتالی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ارزرمزها» جزو جدیدترین محصولات فناوری‌های نوین در عرصه تجارت است. این ارزها با بهره‌گیری از یک سامانه غیرمتمرکز و غیرکنترلی، از جهت نرم‌افزاری مدعی عدم کنترل هرگونه واسط هستند؛ از سوی دیگر اما مکانیزم‌های تشدیدپذیر سفته‌بازی و بورس‌بازی - قمار- در فرآیندهای خرید و فروش این ارزها به‌صورت فزاینده‌ای در حال رشد است. این موضوع را در تحلیل قیمت این ارزها می‌توان به‌روشنی مشاهده کرد. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که سفته‌بازی شدید، به‌جای مؤلفه‌های اقتصادی، روال غالب در تعیین نرخ این ارز بوده است.
واکنش بانک مرکزی کشورمان به ارزرمزها، عدم تأیید و هشدار درباره عواقب استفاده از این ارزهای دیجیتال بوده است. رئیس‌کل بانک مرکزی پس از بررسی کارشناسان این بانک اعلام کرد که بانک مرکزی، بیت‌کوین را تائید نمی‌کند. سیف اظهار کرد: با وجود اینکه معاملات این ارز دیجیتال رواج پیدا کرده، اما مردم باید مراقب باشند.
وی بیان کرد: درباره این ارز دیجیتال مطالعاتی داشته‌ایم و درخصوص رویکرد دیگر کشورها به آن هم بررسی‌هایی صورت گرفته که نتایج آن و راهبرد ما به زودی اعلام می‌شود.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز حدود دو ماه پیش با‌ اشاره به رشد عجیب 10 برابری ارزش ارز دیجیتالی موسوم به بیت‌کوین در یکسال اخیر به مردم هشدار داد به این بازار ورود نکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما