شناسهٔ خبر: 23723200 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان:

نیروگاه تبریز در سال جاری از سوخت مازوت استفاده نکرده است

نصر: مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان گفت:در سال ۹۶ تا امروز حتی یک روز هم از مازوت استفاده کردیم، با توجه به افت فشار گاز، نیروگاه را از مدار خارج کردیم تا از مازوت استفاده نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، ناصر معینی امشب در نشست تخصصی مدیران رسانه‌های گروهی آذربایجان شرقی در خصوص مدیریت آلودگی هوا در سالن پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت تولید برق آذربایجان 1550 مگاوات برق تولید می‌کند اظهار کرد: قبلاً دو نیروگاه استان از نظر تجهیزات وابستگی شدید به خارج از کشور داشتند ولی اکنون این وابستگی به یک درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت تولید برق آذربایجان در قبال سوخت مسئولیتی ندارد و هر سوختی به ما بدهند، آن را به برق تبدیل می‌کنیم ابراز داشت: به دلیل اثرات تخریبی مازوت بر محیط زیست و دستگاه‌های نیروگاهی، تا اضطرار ایجاب نکند، از مازوت استفاده نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان با اشاره به اینکه در پیک مصرف تابستان بیش از 3 هزار مگاوات مصرف داشتیم خاطرنشان کرد: اکنون 1500 مگاوات تولید می‌کنیم که مابقی را سایر استان‌ها وارد می‌کنیم ولی مصرف استان در سال آینده در ایام پیک به 3800 مگاوات خواهد رسید که باید برای این موضوع فکر اساسی شود.

وی با تاکید بر اینکه در نیروگاه‌های آذربایجان، مسائل زیست محیطی با جدیت مورد توجه قرار می‌گیرد تصریح کرد: سوخت اول نیروگاه‌های استان، گاز است و سوخت دوم مازوت است ولی به دلیل اینکه علاقه مند به استفاده از مازوت نیستیم، در روزهای اخیر که افت گاز داشتیم به دلیل نبود تمایل برای استفاده از مازوت، نیروگاه را از مدار خارج کردیم.

 معینی با اشاره به اینکه در سال 95 تنها 11 روز با هماهنگی شورای تأمین استان و دادگستری مجوز استفاده از مازوت گرفتیم اضافه کرد: این 11 روز هم دقیقاً زمانی بود که به دلیل شدت سرما و افت فشار گاز، منجر به قطعی برق منطقه می‌شد.

وی افزود: در سال 96 تا امروز حتی یک روز هم از مازوت استفاده کردیم، با توجه به افت فشار گاز، نیروگاه را از مدار خارج کردیم تا از مازوت استفاده نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما