شناسهٔ خبر: 23722082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بیمارستان ولی‌عصر خرمشهر:

۴۵ پرستار تا پایان سال به بیمارستان خرمشهر افزوده می‌شوند

خرمشهر - رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر از افزوده شده ۴۵ نفر به کادر پرستاری این بیمارستان تا پایان سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین ولایی به مناسبت روز پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تعداد تخت‌های فعال کنونی، بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر به ۲۴۴ پرستار نیاز دارد که در حال حاضر شمار کادر پرستاری این بیمارستان ۲۳۶ نفر است که شامل پرستار، دانشجو، بهیار و کمک پرستار می‌شود.

وی از جذب نیرو برای رفع مشکل کمبود پرستار خبر داد و گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی و فشار کار مضاعف به کادر پرستاری به صورت مرتب نیرو درخواست می‌شود که در پی اعلام نیاز بیمارستان، با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان، در سال ۹۶، ۲۵ نیرو که شامل جذب ۹ پرستار، به‌کارگیری ۹ نیروی خرید خدمتی و هفت نیروی طرحی است به کادر پرستاری اضافه شد.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر با تأکید بر اینکه شرایط بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر نسبت به دو سال گذشته از لحاظ نیروی پرستاری بهتر شده است از افزوده شدن ۲۰ نیروی دیگر تا پایان امسال خبر داد و گفت: توافق انجام شده و امسال ۲۰ نیروی کمک پرستار جدید فعالیت خود را در بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به توسعه بخش اورژانس بیمارستان از جذب نیروهای بیشتر هم‌زمان با راه‌اندازی این بخش خبر داد و گفت: با راه‌اندازی اورژانس جدید بیمارستان، این بخش نیاز به ۸۰ نیروی پرستار دارد که نیمی از این تعداد تأمین شده و برای تأمین دیگر نیروهای موردنیاز هم پیگیری‌های لازم انجام شده و دانشکده علوم پزشکی در پی تأمین این نیاز است.

ولایی به دشواری‌های کار پرستاران در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر تنها بیمارستان این شهرستان است و عمده بیماران با چند مشکل مراجعه می‌کنند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و از طرفی کمبود نیرو که گاهی باعث افزایش ساعات کاری پرستاران به بیش از یک نوبت‌کاری می‌شود باعث شد پرستاران خارج از توان خود به انجام وظیفه بپردازند با این حال طبق ارزیابی انجام شده درصد رضایت از عملکرد کادر پرستاری رقمی بیش از ۹۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: وجود تخصص و تعهد بالا مهم‌ترین ویژگی پرستاران این بیمارستان است که بنا به نظر دریافت شده از مراجعه‌کنندگان طی نظرسنجی انجام شده، مؤلفه نوع برخورد و خدمات‌دهی کادر پرستاری رضایت مردم را جلب کرده است که تلاشی قابل‌تقدیر است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر همچنین از انتخاب یکی از پرستاران بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر به عنوان پرستار نمونه کشوری در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال خانم «کبرا موذن» پرستار پرتلاش و باسابقه بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر، به عنوان پرستار نمونه دانشکده علوم پزشکی آبادان در سطح کشور معرفی شد.

وی در ادامه از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز پرستار اشاره کرد و گفت: قرار است به بهانه روز پرستار از تمام کادر پرستاری بیمارستان ولی‌عصر (عج) تقدیر شود و امروز و هم‌زمان با زادروز میلاد حضرت زینت (س) و روز پرستار مراسم جشنی به همین مناسب برای تقدیر از پرستاران در بیمارستان برگزار شد.

ولایی از دیدار و تقدیر از پرستاران بازنشسته و سرکشی به بخش‌های مختلف بیمارستانی برای تقدیر از تلاش پرستاران به عنوان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به این مناسبت یاد کرد.

نظر شما