شناسهٔ خبر: 23720002 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ثبت الکترونیکی شکایت کارگران در ۵ استان از دهه فجر

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آیین نامه جداسازی مشاغل دائم از موقت تا پایان سال تهیه می شود، گفت: همزمان با دهه فجر سامانه ثبت قرارداد و شکایت در ۵ استان و تا یک ماه آینده به صورت کشوری انجام می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سماعیل ظریفی آزاد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره آخرین وضعیت راه اندازی سامانه روابط کار و ثبت قرارداد گفت: در ذیل سامانه روابط کار یک سامانه ثبت قرارداد وجود دارد که می تواند مطالبه اصلی کارگران که امنیت شغلی است را پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: این سامانه از این جهت پاسخگوی مطالبه کارگران است که بحث حذف قراردادهای سفید امضا را در دستور کار دارد. سامانه ثبت قرارداد و ثبت شکایت در حال گذراندن دوران پایلوت خود است. فعلاً در استان تهران این طرح در حال انجام است و همزمان با دهه فجر سامانه ثبت قرارداد و شکایت در 5 استان و حداکثر تا ظرف یک ماه آینده به صورت کشوری انجام می شود.
ظریفی آزاد گفت:سامانه ثبت شکایت در حال حاضر در اداره جنوب غرب تهران برای کارگران فعال است و آنها می توانند به جای دادخواست دستی در سیستم شکایت خود را مطرح کنند.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون افزود: شورای عالی کار کمیته ای را تحت عنوان کمیته روابط کار راه اندازی کرده است که مسئولیت پیگیری تدوین آیین نامه تبصره 1 ماده 7 قانون کار را بر عهده دارد. با تدوین این آیین نامه عناوین مشاغل مستمر و دائم از موقت جدا می شود. هدفگذاری ما این است که تا پایان سال آیین نامه نوشته شود.
 ظریفی آزاد اظهار کرد: پس از اینکه پیش نویس این آیین نامه تهیه و در شورای عالی کار بررسی و تصویب شود از سوی وزارت کار به هئیت وزیران ارسال می شود و در صورت تصویب هئیت وزیران می تواند به عنوان قانون اجرایی شود.

نظر شما